گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی ایفون xs مکس

زمانی که ایفون xs مکس در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به عرضه رسید، بزرگ‌ترین تلفن هوشمندی بود که Apple تا آن زمان ساخته بود. این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی با لبه‌های باریک و یک ناچ زیبا که در زمان خودش بسیار رایج شده بود، کاملا دست را پر می‌کرد. این گوشی قطعا دیگر آخرین محصول سری Max شرکت اپل نیست چرا که در حال حاضر iPhone 11 Pro Max جایگزین آن شده و دو محصول دیگر این شرکت به اسم iPhone 11 و همینطور iPhone 11 Pro نیز عنوان جدیدترین آیفون موجود را از آن گرفته‌اند. اما این گوشی هنوز هم بسیار جذاب و چشم نواز است که خرید آن همچنان هیجان انگیز به نظر می‌رسد. از راه رسیدن لاین آپ گوشی‌های جدید شرکت اپل به این معنی است که خط  تولید مدل‌های قبلی این شرکت مثل همین iPhone XS Max مورد بررسی، متوقف شده است تا تمرکز این شرکت از این به بعد فقط روی تولید و ساخت مدل‌های جدیدتر گذاشته شود و خط تولید بیش از حد شلوغ نباشد. اما جای نگرانی نیست چرا که شما هنوز هم می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف مدل نو و بدون کارکرد XS Max را خریداری کنید.

از طرفی دیگر، با توجه به این که خط تولید این گوشی اکنون متوقف شده و محصولات جدید شرکت اپل جایگزین آن شده‌اند، قیمت XS Max کاهش پیدا کرده و فرصت بسیار خوبی برای خرید این گوشی به وجود آمده است. ما در این مطلب با بررسی گوشی ایفون xs مکس به شما نشان می دهیم که این گوشی نسبت به کارایی که دارد آیا قیمت آن نیز عادلانه است یا خیر. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی اپل iphone xs max

طراحی و نمایشگر

استیو جابز همیشه حتی قبل از اینکه خودمان هم بدانیم، می دانست مردم چه چیزهایی دوست دارند. او با معرفی اولین آیفون به حکمرانی گوشی های دکمه ای پایان داد و ثابت کرد که کاربران، گوشی های تمام لمسی می خواهند. اما یک چیز را حسابی اشتباه می کرد.

استیو جابز سال ۲۰۱۰ گفته بود گوشی ای که توی دست راحت نباشد را کسی نمی خرد و همیشه اصرار داشت ابعاد آیفون از حدود ۴ اینچ بیشتر نشود. اما حالا در سال ۲۰۱۸ خبر می رسد که فروش نسخه ی مکس، از آیفون ایکس اس معمولی ۳ تا ۴ برابر بیشتر بوده است.

البته تعجبی هم ندارد. در حال حاضر آیفون ایکس اس برای کاربران آیفون ۱۰ جذابیتی ندارد. بقیه خریداران هم وقتی می بینند آیفون ایکس اس با آیفون ۱۰ تفاوت چندانی ندارد ترجیح می دهند محصولی را خریداری کنند که یکسالی در بازار حضور داشته و افت قیمت زیادی را تجربه کرده است. اما نمایشگر چشمگیر و بزرگ نسخه مکس می تواند برای هر خریداری جذابیت داشته باشد.

دوربین

دوربین یکی از بخش‌هایی است که پیشرفت‌های خوبی نسبت به نسل قبلی داشته. آیفون‌های جدید اپل مانند نسل قبل 3 دوربین دارند. دوتا از دوربین‌ها در قاب پشتی دستگاه قرار دارند و یکی از آن‌ها در قاب جلویی است و به‌عنوان دوربین سلفی شناخته می‌شود. دوربین‌های اصلی در قاب پشتی زیر هم قرار گرفته‌اند؛ یکی از آن‌ها دوربین با زاویه دید زیاد است که به‌طور معمول بیشتر عکس‌ها را در طول روز با این لنز می‌گیرید و لنز دیگر تلفوتو است.

دوربین سلفی دقیقا همانند نسل قبل است. این دوربین سنسور 7 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش f/2.2 است. این دوربین با کمک تکنولوژی TrueDepth می‌تواند عکس‌های پرتره تهیه کند.

لنز تلفوتو هم دقیقا مانند نسل قبل است و یک لنز 12 مگاپیکسلی است که اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است و به ویژگی OIS مجهز است.اما تغییر اساسی در لنزی رخ داده که زاویه دید زیادی دارد. این لنز مانند گذشته سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 دارد اما تفاوت در اینجاست که پیکسل‌هایش به صورت فیزیکی از نسل قبل بزرگ‌تر شده و این بدان معنی است که نور بیشتری را جذب می‌کند و می‌توانید در نور کم عکس‌های روشن‌تر و با نویز کمتری تهیه کنید. علاوه بر این زاویه دید بیشتر هم شده و اگر دو عکس از یک منظره یکسان را با آیفون 10 و دیگری را با آیفون 10 اس مکس بگیرید در عکس تهیه شده توسط آیفون 10 اس مکس میزان بیشتری از فضا مشخص است.

اما شاید بتوان تفاوت اساسی را در بخشی به نام HDR هوشمند دانست. هر دو گوشی iPhone Xs و iPhone Xs Max به این ویژگی مجهز شده‌اند. توسط این ویژگی تمام سیستم تهیه عکس در دوربین آیفون‌های جدید تغییر پیدا کرده است. اسمارت اچ‌دی آر از پردازنده سیگنال تصاویر A12 و موتور عصبی کمک می‌گیرد تا عکس‌هایی متفاوت با آن چیزی که تا کنون در گوشی‌های آیفون دیده‌ایم تهیه شود. اساس کار دوربین خیلی شبیه به آن چیزی است که در گوشی‌های پیکسل 2 گوگل مشاهده می‌کنیم. آیفون 10 اس چندین عکس را با وضوح متفاوت تهیه می‌کند و عکس نهایی را از نتیجه ترکیب این عکس‌ها با هم می‌سازد. همانند گوشی پیکسل 2، آیفون 10 اس زمانی که برنامه دوربین را باز می‌کنید 4 عکس را می‌گیرد تا زمان گرفتن عکس هیچ لگی را شاهد نباشیم و با لمس کلید شاتر عکس‌های نهایی گرفته می‌شوند.

آیفون در مرحله پیش از گرفتن عکس با باز شدن برنامه دوربین دائم در حال گرفتن عکس‌های با نور زیاد است که به دوربین این امکان را می‌دهد در نهایت عکس آخر با به دست آوردن جزئیات از این عکس‌های نور زیاد تهیه می‌شود و جزئیات بیشتری را شاهد هستیم.

این مدل عکاسی را عکاسی محاسباتی می‌نامند که هیچ‌کدام از دوربین DSLR یا بدون آینه توانایی انجام آن‌ها را حداقل در همان لحظه ندارند و تمام این پروسه با تکیه بر پردازنده A12 انجام می‌شود.

با کمک ویژگی اسمارت HDR اکنون آیفون‌های جدید اپل عکس‌هایی می‌گیرند که بسیار بهتر از نسل قبل هستند. عکس‌های گرفته شده توسط دوربین این گوشی‌ها در نور شب جزئیات بیشتری دارند، روشن‌تر هستند و نویز بسیار کمتری دارند.

علاوه بر این‌ها اپل ویژگی پرتره را در گوشی‌های آیفون بهبود داده است. با ترفندی که اپل در این زمینه به کار گرفته می‌توانید عکس‌های پرتره‌ای که با آیفون خودتان می‌گیرید بیشتر شبیه به عکس‌هایی بکنید که با دوربین‌های حرفه‌ای گرفته می‌شوند. برای اینکار اپل از ترفندی استفاده کرده است که پیش از این شبیه آن را در گوشی‌های سامسونگ دیده بودیم اما روند کار کاملا متفاوت است.

در بخش عکاسی پرتره زمانی که این حالت را انتخاب کنید و کلید شاتر را فشار دهید چندین عمل همزمان به سرعت انجام می‌شوند. گوشی ابتدا چهره‌های حاضر در صحنه را تشخیص می‌دهد سپس اقدام می‌کند به جداسازی پس زمینه و پیش زمینه. بعد از آن یک نقشه عمقی از تمام صحنه آماده می‌کند که در آن توجه بیشتری می‌شود به سوژه‌ای که قرار است عکس واضحی داشته باشید و از پس زمینه جدا است. بعد از آن فیلتر مات شدن به تدریج روی آن نقشه‌ای که توسط دوربین تهیه شده بود اعمال می‌شود شبیه به آن چیزی که دوربین‌های فول فریم انجام می‌دهند. بعد از اینکه عکس آماده شد می‌توانید میزان مات بودن را کم و زیاد کنید در حالی که مشاهده می‌کنید بخش‌های مختلف عکس با میزان مختلف مات شدن تغییر خالت می‌دهند. آیفون 10 اس‌های اپل هنگام تهیه عکس‌های پرتره کاری فراتر از جدا کردن عکس پس زمینه از سوژه و مات کردن آن مانند آن چیزی که در گوشی‌های اس 9 یا پیکسل 2 می‌بینیم انجام می‌دهد.

یک بهبود دیگر در بخش دوربین انجام گرفته که نباید فراموشش کنیم؛ ضبط صدای استریو هنگام فیلم‌برداری. اما این آن صدای استریویی نیست که به طور معمول انتظارش را دارید. این ویژگی از جداسازی گسترده صدا استفاده می‌کند برای اینکه صداها قوی‌تر شوند و تجربه شنیداری بهتر انجام شود.

منوی دوربین تفاوتی با نسل قبل ندارد و مانند همیشه یکی از بهترین منوهای دوربینی است اما هنوز اجازه دسترسی به بسیاری بخش‌ها مانند تنظیم کیفیت را به کاربر نمی‌دهد.

عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون‌های جدید در نور روز جزئیات را بسیار خوب ثبت می‌کنند در حالی که نویز تصاویر پایین نگه داشته شده و رنج دینامیکی هم قابل قبول است. با کمک اسمارت اچ دی آر دیگر خبری از عکس های سوخته نیست و رنگ عکس‌ها بسیار به واقعیت نزدیک است.

لنز تلفوتو هم عکس‌های خوبی تهیه می‌کند و به خصوص زمانی که به کمی زوم داشته باشید به داد شما می‌رسد.

گوشی iphone xs max

عملکرد

آیفون XS Max به چیپست جدید اپل A12 Bionic مجهز شده است. قدرت این چیپست نسبت به نسل قبل حدود 40 درصد بیشتر شده و خیال شما را در رابطه با سخت‌ترین فرآیندهای پردازشی راحت می‌کند. همچنین گفته می‌شود قدرت GPU در این چیپ نسبت به آیفون X حدود 50 درصد افزایش یافته است. از آنجایی که آیفون X  سال قبل از نظر CPU و GPU بسیار قدرتمند ظاهر شده بود، مطمئنا عملکرد نسل جدید آیفون فوق العاده است. طی بررسی آیفون XS Max در این بخش هم به همین نتیجه رسیدیم.

آیفون XS Max در سه نسخه با حافظه‌های داخلی 64، 256 و 512  گیگابایت به بازار عرضه شده است. متاسفانه اپل همچنان اعتقادی به پشتیبانی از کارت حافظه ندارد و کاربر باید به همان فضای حافظه داخلی بسنده کند.

رم در نظر گرفته شده برای هر سه نسخه آیفون XS Max چهار گیگابایت است که در کنار نرم افزار بهینه دستگاه، عملکرد بسیار خوبی دارد.

در حال حاضر iOS بروزترین نسخه از سیستم عامل اختصاصی اپل برای گوشی‌هایش محسوب می‌شود. در iOS 12 شاهد تغییرات اندکی مانند اضافه شدن قابلیت نمایش گروهی اعلانات هستیم.

اپلیکیشن Measure یکی از موارد جدیدی است که به iOS 12 اضافه شده و توسط آن می‌توان به صورت واقعیت افزوده، ابعاد اجسام موجود در اطراف را اندازه گیری کرد. Screen Time برای کنترل میزان مصرف اپ‌ها از نمایشگر و میزان سلامت باتری هم از جمله امکانات جدیدی هستند که به این سیستم عامل اضافه شده‌اند.

از آنجایی که در آیفون XS Max مانند آیفون X تاچ آیدی حذف شده و خبری از دکمه هوم در آن نیست، کاربر باید برای کنترل منوها از دستورات حرکتی پیش فرض دستگاه استفاده کند. یادگیری این دستورات حرکتی شاید در ابتدا کمی دشوار باشد اما به مرور زمان به آن‌ها عادت خواهید کرد.

iOS 12 بهینه‌تر از قبل شده و سرعت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در این سیستم عامل بیشتر از نسل قبل شده است. البته استفاده از پردازنده قدرتمندتر و همچنین رم بیشتر نسبت به نسل گذشته هم در بهبود عملکرد این دستگاه تاثیر زیادی گذاشته‌ است.

با توجه به نبود اسکنر اثر انگشت در آیفون XS Max برای بازگشایی قفل دستگاه باید از فیس آیدی استفاده کرد. قابلیت تشخیص چهره نسبت به سنسور اثر انگشت سریع‌تر است، اما همچنان بر امنیت نسبتا پایین آن معتقد هستیم.

قابلیت Animoji اپل که با سنسور تشخیص چهره فعالیت می‌کند، مانند قبل در آیفون XS Max موجود است و کاربر توسط آن می‌‌تواند ایموجی‌های مختلف را با توجه تغییرات چهره کنترل کند.

به طور کل طی بررسی آیفون XS Max متوجه عملکرد فوق العاده روان آن در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شدیم. هماهنگی سخت افزار و نرم افزار همراه با بهینه سازی فراوان، دو ویژگی اصلی آیفون XS Max در این بخش است.

باتری گوشی اپل iphone xs max

شرکت ها هر سال تمام تلاش خود را به کار می بندند تا توان سخت افزاری محصولاتشان را افزایش دهند و در این راه هم کاملاً موفق هستند، ولی وقتی نوبت به باتری می رسد کفگیر نوآوری به ته دیگ می خورد. خیلی هم به اعداد مربوط به کاهش مصرف انرژی چیپست ها توجه نکنید چون در بهترین حالت فقط در شرایط خاص و آزمایشگاهی به وقوع می پیوندند.

اپل باتری 3174 میلی آمپر ساعتی را در آیفون XS Max به کار گرفته که در مقایسه با آیفون XS حدود 20 درصد بیشتر است، ولی شارژدهی هر دو دستگاه تقریباً در یک سطح قرار دارد و با نسل قبل هم تفاوت چندانی نکرده است. تجربه چند روزه ما با این گوشی نشان داد که نهایتاً یک روز کامل می توانید روی باتری این گوشی حساب کنید، آن هم در شرایطی که استفاده عادی داشته باشید. اپل هنوز در زمینه شارژدهی اختلاف قابل توجهی با پرچمداران دنیای اندروید دارد.باتری آیفون XS Max با شارژری که داخل جعبه قرار دارد ظرف مدت نیم ساعت تا ۲۰ درصد شارژ می شود و سرعت شارژر با شارژر بی سیم سامسونگ نیز همینقدر است. اما اگر آداپتور فست شارژر ۳۰ وات خود اپل را به همراه کابل مورد نیاز خریداری کنید، ظرف نیم ساعت ۵۵ درصد از ظرفیت باتری شارژ می شود. واقعاً جای تعجب دارد که اپل ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار از خریداران آیفون XS Max می گیرد اما حتی یک آداپتور مجهز به قابلیت شارژ سریع داخل بسته بندی این گوشی غول پیکر قرار نمی دهد.

 

سخن پایانی

آیفون‌های جدید اپل بهبودهای هیجان انگیزی نسبت به نسل قبل نیستند. آنگونه که آیفون 10 ما را سال گذشته شگفت زده و شیفته خودش کرد از دیدن این آیفون‌ها شگفت زده نشدیم. البته با توجه به نامگذاری اپل هم نباید انتظار شگفتی را می‌داشتیم زیرا آیفون‌هایی که حرف S را انتهای نام خودشان می‌بینند همیشه یک نسخه بهبود یافته از نسل قبل هستند و برای آیفون 10 های جدید هم همینطور است.

بزرگترین تفاوت آیفون‌های جدید اپل با نسل قبل در اندازه آیفون 10 اس مکس است که بزرگترین صفحه‌نمایش آیفونی را دارد که تا امروز دیده‌اید. در کنار اندازه بزرگ صفحه‌نمایش می‌توان به باتری قوی‌تر، دوربین باکیفیت‌تر و کارامدتر، پردازنده پرقدرت‌تر و در نهایت اسپیکرهای بهبود یافته اشاره کرد.

ویژگی‌های جدید آیفون‌ها این دو گوشی را گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل کرده‌اند اما برای چه کسانی؟

آیفون‌های جدید اپل مناسب کسانی هستند که آیفون 10 ندارد و یا برای اولین بار است که می‌خواهند وارد اکوسیستم اپل شوند. اگر شما سال گذشته آیفون 10 را خریده‌اید پشنهاد می‌کنیم دو دستی به همان گوشی خودتان بچسبید زیرا این آیفون‌های جدید با اینکه گل سرسبد گوشی‌های هوشمند هستند و هر پرچم‌داری تاب رقابت با آن‌ها را ندارد اما برای شما که آیفون 10 دارید هیچ جذابیتی ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون xs مکس ,خرید گوشی ایفون xs مکس ,قیمت گوشی ایفون xs مکس ,مشخصات گوشی ایفون xs مکس ,گوشی iphone xs max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 85 تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 ساعت: 19:21

گوشی a30s

خانواده سری A سامسونگ با معرفی محصولات جدید در سال گذشته جان دوباره‌ای گرفتند. بعد از فروش خوبی که این خانواده بار دیگر تجربه کرد سامسونگ به فکر افتاد تا سری جدید را در کمتر از یکسال و آن هم با پسوندی جدید به نام S معرفی کند. در این بررسی می‌خواهیم یکی از اعضای این خانواده را با نام Galaxy A30s به شما معرفی کنیم که جزو میانی این خانواده میان رده به حساب می‌آید. در این بررسی با مزایا و معایب گوشی a30s زیبا آشنا می‌شوید و در نهایت پی می‌برید که این گوشی هوشمند متناسب با نیاز شما است یا نه.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy a30s

طراحی و ساخت

بررسی گوشی گلسی A30s را با بررسی طراحی و شکل ظاهری آن شروع می کنیم. سامسونگ در این گوشی مانند A30 از پلاستیک برای ساخت بدنه اش استفاده کرده است و حالت براقی نیز دارد که حس شیشه ای بودن به دستگاه را می دهد. شکل ظاهری طراحی قاب گوشی گلکسی A30s دارای خط های مورب زیبا شکی نیز می باشد که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است.

در قسمت جلویی گوشی صفحه نمایش عریض و بزرگ 6.4 اینچی آن را می توان دید که چیزی حدود 85 درصد از قسمت جلویی گوشی را در بر گرفته است. دوربین سلفی هم طبق ترند سال بصورت ناچ قطره ای در وسط نمایشگر می باشد.

در قسمت پشت گوشی گلکسی ای 30 اس دوربین سه گانه عمودی ، فلش و آرم سامسونگ را می توان مشاهده کرد که یک دوربین بیشتر از A30 معمولی دارا می باشد. در قسمت پایینی گوشی نیز ، درگاه شارژ Type-C ، جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر به چشم می خورد.

در لبه سمت راست گلکسی A30s ، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور گوشی قرار گرفتند و در سمت چپ گوشی نیز خشاب قرارگیری سیم کارت تعبیه شده است.

صفحه نمایش

وقتی صحبت از نمایشگر می شود، سامسونگ هیچوقت کاربران خود را ناامید نمی کند. و حالا به نظر میرسد که این میان رده هم از پنل خوبی بهره می برد. Galaxy A30s یک نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولیشن HD+ دارد. برای تعبیه دوربین سلفی یک بریدگی کوچک قطره ای در پنل ایجاد شده و حاشیه پایینی هم کمی ضخیم تر است ولی با اینحال توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را به 84.9 درصد برساند. به طور کلی، کیفیت پنل نمایشگر بسیار خوب است. پنل دستگاه می تواند بسیار روشن شود که هنگام استفاده در محیط تاریک می تواند دردسر ساز باشد. رنگ ها کاملا طبیعی و غنی هستند و کنتراست هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

اما چه نکته ای در مورد این نمایشگر وجود دارد که دوست داشتنی نیست؟ راستش را بخواهید، مشکل بزرگی نیست ولی به نظر ما رزولیشن 720p باعث شده تا Galaxy A30s چندان ارزش خرید بالایی نداشته باشد. البته کیفیت دستگاه بسیار خوب است، ولی یک پنل 1080p با تراکم پیکسل بالاتر می توانست برای دستگاهی با این قیمت بسیار عالی باشد.

سخت افزار

زیر بدنه، Galaxy A30s یک چیپست Exynos 7904 مجتمع دارد که با 3 یا 4 گیگابایت رم و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. از لحاظ تکنیکی، این چیپست نمی تواند عملکرد پردازشی چندان قدرتمندی ارائه کند چرا که دو هسته اصلی این چیپ آنچنان هم قوی نیستند زیر تنها سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی دارند. به طور کلی، عملکرد پردازشی اِی30اِس چندان عالی نیست. در تست بنچمارک این دستگاه توانست امتیاز 107541 را کسب کند که از بسیاری از رقبای میان رده پایین تر است.

البته این دستگاه خیلی خوب از پس وظایف روزانه بر می آید ولی تنها کارایی آن همین است. این دستگاه برای بازی ساخته نشده چرا که اجرای بازی های سنگین می تواند فشار زیادی به پردازنده و دستگاه وارد کند. در مدت زمانی که از این دستگاه استفاده کردیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است بازی های سنگین را با آن اجرا نکنید. البته در ابتدا خوب ظاهر می شود ولی بعد از مدتی نرخ فریم کاهش می یابد و کمی بعد دمای بدنه داغ می شود.
اما از حیث مدیریت حافظه رم، دستگاه خیلی خوب ظاهر می شود. هنگام تعویض اپ ها هیچ تاخیر یا لگی دیده نشد و تقریبا همه اپلیکیشن ها روان اجرا شدند. البته اپ های سنگین حافظه رم زیادی استفاده کردند.

دوربین

گوشی هوشمند جدید سامسونگ توانسته در زمینه دوربین نسبت به مدل قبلی A30، توانمندتر باشد. اینطور که پیداست این اسمارت فون مجهز به دوربین سه‌گانه در بخش عقب با سنسور اصلی ۲۵ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.7، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق f/2.2 شده است.

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، سنسورهای دوربین گلکسی A30s به صورت عمودی در یک ماژول قرار گرفته‌اند و همچنین یک فلاش ال ای دی هم در پایین آن‌ها قرار دارد. دوربین گوشی جدید سامسونگ گلکسی A30s از پانوراما، HDR، اسلوموشن و لایو فوکوس به همراه سایر ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

همچنین دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش سلفی می‌باشد. گوشی گلکسی ای ۳۰ مجهز به دوربین دوگانه بود و با قرار گرفتن سه سنسور در بخش عقب مدل پیشرفته آن، می‌توان گفت از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ Galaxy A30s

سامسونگ از باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده. این باتری می‌تواند به‌راحتی یک روز و نیم پاسخگوی نیاز کاربرانی باشد که استفاده سنگینی از گوشی هوشمند خودشان ندارند. اگر کاربری با استفاده سنگین باشید نگرانی برای باتری وجود ندارد و می‌توانید یک روز کامل را با گوشی کار کنید.

به لطف چیپست اگزینوس 7904 پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. آداپتوری هم که داخل جعبه دستگاه قرار دارد از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید در مدت زمان 51 دقیقه باتری را تا 50 درصد شارژ کنید و برای رسیدن به شارژ 100 درصد باید 114 دقیقه صبر کنید.

بررسی گوشی a30s

جمع بندی

به عنوان جمع بندی بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A30s ، باید بگوییم که گلکسی A30s با توجه به پردازنده ، دوربین سه گانه اش یک گوشی خوب در رنج قیمت 3 میلیون تومان می باشد و می تواند در طول زندگی روزمره، نیازهای کامل افراد را تامین و برطرف کند. ولی اگر کیفیت صفحه نمایش برای شما مهم هست بهتر است قید خرید A30s را بزنید و همان گلکسی A30 و یا گوشی دیگری را تهیه کنید.

مزایا

  • کیفیت تصاویر دوربین مطلوب
  • شارژدهی خوب
  • رابط کاربری روان
  • پردازنده مناسب

معایب

  • کیفیت پایین رزولوشن نمایشگر
  • دوربین سلفی ضعیف نسبت به رقبا
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی a30s ,خرید گوشی a30s ,قیمت گوشی a30s ,بررسی گوشی a30s ,گوشی سامسونگ گلکسی a30s ,گوشی Galaxy a30s, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 74 تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 ساعت: 17:22

گوشی گلکسی فولد

در روز یکم اسفند سال ۹۷، شرکت سامسونگ در مراسمی بزرگ و باشکوه، دهمین نسل از کهکشانی های خود را معرفی کرد، دستگاه هایی با نام های گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ ای که برای جامعه هدف های مختلف طراحی، تولید و عرضه شده اند. اما این تمام آن چیزی نبود که سامسونگ برای عرضه در آستین خود داشت.

کره ای ها از اولین گوشی هوشمند خود با صفحه نمایش تاشو نیز رونمایی کردند. دستگاهی که از همان نگاه اول، آینده نگرانه بودن طراحی خود را به رخ کاربران می کشد. گلکسی فولد حاصل سال ها تلاش در عرضه های مختلف است تا این رویای دیرینه انسان برای داشتن محصولی با نمایشگر تاشو به ثمر بنشیند.

حال گلکسی فولد اینجاست؛ دستگاهی (شاید) از آینده که به لطف سامسونگ امروز در اختیار ماست. اما آیا داشتن یک گوشی با نمایشگر تاشو، واقعا ضروریست؟ این جوابیست که در ادامه بدان پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی فولد

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم بیان کردیم سامسونگ در طراحی رویکردی داشته است که آن را از سایر ایده‌پردازان دنیای فناوری درباره گوشی‌های هوشمند تاشو متمایز می‌کند و آن هم تا شدن کتاب مانند این گوشی هوشمند است. درواقع با این رویکرد به جای اینکه نمایشگر به بیرون تا شود و در معرض صدمه و آسیب باشد، گلکسی فولد سامسونگ به صورت کتاب تا خواهد شد. در ادامه همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

زمانی که این گوشی هوشمند به صورت کتاب تا می‌شود، بسیار باریک بوده و می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد و نگه داشتن آن در دست و یا جیب نیز دردسر زیادی نخواهد داشت. البته ناگفته نماند زمانی که این گوشی در حالت تا شده قرار دارد، اندکی ضخیم بوده و قطری معادل دو گوشی هوشمند که روی یکدیگر قرار بگیرند، خواهد داشت.

درواقع بزرگ‌ترین زحمتی که سامسونگ در طراحی این گوشی هوشمند کشیده است، مربوط به قسمت تا شدن راحت و کاربری آسان است. در حقیقت طراحی به گونه‌ای است که شما اثری از لولا یا چرخ دنده را ملاحظه نمی‌کنید اما در عین حال باز و بسته شدن گوشی به راحتی صورت می‌پذیرد. در عین حال که بسیار راحت باز و بسته می‌شود شما می‌توانید استحکام آن را نیز احساس کنید.

با همه تمهیدات اشاره شده خوب است بدانید هنوز پورت‌ها و دکمه‌های مرسوم روی بدنه گوشی‌های هوشمند نیز در این گوشی تاشو مشاهده می‌شود. درواقع پورت‌ها، دکمه‌ها و درگاه USB0-C در یک طرف بدنه و بلندگو نیز در طرف دیگر وجود دارد. در مورد بلندگوی این گوشی هوشمند با طراحی صیقلی شکلش باید بگوییم که صدایی استریو را به گوش مخاطب خواهد رساند. اما یک نکته عجیب که در نمایشگر و بدنه گلکسی فولد مشاهده می‌شود، این است که شدیدا اثر انگشت را جذب می‌کند. درواقع در بررسی گوشی گلکسی فولد دیده شد که هر دو دقیقه یک بار نیاز است تا این گوشی توسط دستمال میکرو فایبر پاک شود؛ چرا که اثر انگشت بر روی آن برجای می‌ماند. علاوه بر این تقویت نمایشگر با لایه‌های فلزی از دیگر مشخصه‌های طراحی بدنه این گوشی هوشمند است که در نقد و بررسی گلکسی فولد به چشم می‌آید.

در بررسی گوشی گلکسی فولد مشاهده می‌شود که دو نمایشگر در این گوشی وجود دارند. یکی نمایشگر اصلی است که قابل تا شدن خواهد بود. اندازه این نمایشگر 7.3 اینچ با رزولوشن 2152×1536 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از نوع امولد +HDR بوده که کیفیت بالایی نیز دارد. در مورد نمایشگر ثانویه هم باید بگوییم که اندازه آن 4.6 اینچ +HD است.

یک نکته بسیار قابل توجه در استفاده از نمایشگر تاشو که در بررسی گوشی گلکسی فولد به چشم می‌خورد، خط تا شدن گوشی است که اصلا در زمان بازی، وب گردی، مشاهده فیلم و مواردی از این دست دیده نمی‌شود؛ مگر اینکه کاربر از زاویه خاصی به گوشی نگاه کند یا اینکه یک صفحه سفید از این نمایشگر پیش رویش باشد.

همچنین نگته جالب درباره نمایشگر داخلی سامسونگ گلکسی فولد این است که این گوشی هوشمند به مانند سایر هم خانواده‌های پرچمدار خود از ویژگی +HDR10 پشتیبانی می‌کند و با این حساب وضوح رنگ‌ها و کنتراست تصاویر بیسار عالی و قابل تحسین خواهد بود. در مور

در صفحه نمایش ثانویه هم باید بگوییم که زمانی که گوشی تا شده است می‌‌توان از کارایی آن بهره‌مند بود. البته طراحی آن به گونه‌ای نیست که بتوان همه کار را با آن انجام داد اما برای یک سری از کارها کارایی خوبی خواهد داشت. در واقع با استفاده از آن امکان پاسخ به تماس‌ها، سلفی گرفتن و مواردی از این دست میسر خواهد بود. درواقع کارهایی را می‌توان با این نمایشگر ثانویه انجام داد که نیازی به زمان و توجه زیاد نداشته باشد.

نرم افزار

 سامسونگ Galaxy Fold مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. گوشی به عنوان یک گجتی که هم می‌تواند نقش تبلت و هم گوشی موبایل را ایفاء کند تجربه کاربری بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد و بدون تردید از بکارگیری آن لذت می‌برید. سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه مطلوب است و سامسونگ تغییرات خاصی را در بستر نرم افزاری گوشی به وجود آورده تا کاربران بتوانند بهتر از دو نمایشگر دستگاه استفاده کنند. به عنوان مثال یکی از بهینه سازی های نرم افزاری که در گلکسی فولد ایجاد شده با نام App Continuity معرفی می‌شود که به موجب آن اپلیکیشن های گوشی می‌توانند مابین دو حالت تبلت و موبایل سریعا جهش داشته باشند و وضعیت خود را با نمایشگر دستگاه تطبیق دهند.

به عنوان مثال اگر شما اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را در حالتی که نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy Fold بسته و تا شده است اجرا کنید و در حین استفاده از برنامه ناگهان گوشی را باز نمایید، محتوای اپلیکیشن گوگل مپ خیلی سریع روی نمایشگر 7.3 اینچی گوشی به تصویر کشیده می‌شود و خود را با ابعاد جدید نمایشگر تطبیق می‌دهد. البته در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که گاها باگ هایی هم در حین انجام این اقدام در عملکرد برخی برنامه ها ایجاد می‌شود که قابل چشم پوشی هستند و آزاردهنده نخواهند بود. بهینه سازی نرم افزاری بعدی که می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم مربوط به ارائه امکان اجرا و استفاده همزمان از سه برنامه می‌شود!

زمانی که گوشی گلکسی فولد در حالت تبلت باشد می‌توانید مثل عکس فوق سه اپلیکیشن را به طور همزمان در آن اجرا کنید و با هر سه آن ها در تعامل باشید. این امر می‌تواند تجربه بسیار جالبی را برایتان به ارمغان آورد و یک قدم رو به جلو در مولتی‌تسکینگ و اجرای همزمان برنامه ها روی گوشی های موبایل محسوب شود. سامسونگ Galaxy Fold با قابلیت سامسونگ دکس هم سازگاری دارد و بدین سبب می‌توان آن را به مانیتوری وصل کرد و از محیط اندروید شبیه سازی شده و دسکتاپ مانند آن بر روی مانیتور بهره‌مند شد. در این حالت نمایشگر گوشی می‌تواند نقش پد لمسی را ایفاء کند و تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی Galaxy Fold برای استفاده ساده تر کاربران از قابلیت هایش کاملا بهینه شده و باید اعتراف کرد که سامسونگ در این راستا عملکرد خوبی داشته است.

نصب و اجرای اپلیکیشن های پراستفاده و پرمخاطب از قبیل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام هم بدون مشکل در این گوشی قابل انجام خواهد بود. برنامه های نام برده شده هم در حالت تا شده و هم در حالت با نمایشگر باز در گلکسی فولد قابل اجرا هستند. در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که اجرا و استفاده از این برنامه ها کاملا روان و بدون مشکل در گوشی انجام می‌گیرد. البته بدون تردید رم و پردازنده قدرتمند گوشی هم به بهتر شدن وضعیت عملکرد دستگاه کمک می‌کنند که در بخش بعد در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد. پس در یک جمع‌بندی کلی باید اینطور گفت که گوشی سامسونگ Galaxy Fold بستر نرم افزاری خوبی دارد و انجام کارهای روزمره با آن به سادگی امکانپذیر خواهد بود. ضمنا سامسونگ بستر نرم افزاری گوشی را کاملا با سبک طراحی محصول و تجهیز آن به دو نمایشگر همگام کرده تا بهترین تجربه کاربری برای استفاده کنندگان از دستگاه ارائه شود.

دوربین ها

هیچ کس گلکسی فولد را به خاطر دوربین های آن انتخاب نمی کند ولی با این حال گلکسی فولد یکی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری و عکسبرداری است. دوربین های گلکسی فولد تقریبا کاملا با نمونه های استفاده شده در S10+ مشابه هستند البته به جز دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی کمی تیره در بخش سلفی.

هردو دوربین عقب و سلفی داخلی از منظره یاب بزرگ تر که نمایشگر ۷.۳ اینچی فراهم می آورد بهره می برند. هرچند این به معناست که شما به طور فیزیکی در حال تصویربرداری با یک تبلت هستید و بزرگی آن موجب بروز خطراتی می شود. البته اگر فرد محتاطی هستید می توانید با همان دوربین های عقب با گوشی در حالت تا شده عکس برداری کنید البته عکس های شما در نمایشگر کوچکتر ۴.۶ اینچی ظاهر می شوند.

همانطور که گفته شد ترکیب سه‌گانه دوربین در عقب تقریبا مشابه نمونه های گلکسی S10+ می باشند: لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض.

سنسور اصلی دارای پیکسل های ۱.۴میکرومتری است، OIS دارد و از فاز پیکسل دوگانه فوکوس خودکار بهره مند است. این لنز دیافراگم دهانه دوگانه دارد یعنی برای گرفتن نور بیشتر در سناریوهای تاریک دیافراگم آن f/1.5 است و برای بهبود شفافیت در نور کافی دیافراگم آن به f/2.4 می رسد.

دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی پشت یک لنز با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است و پیکسل های آن ۱.۰میکرومتری هستند. علاوه بر این از OIS و از تشخیص پایه فوکوس خودکار بهره می برد.

در نهایت دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض پشت یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و دیگر از فوکوس خودکار در اینجا خبری نیست.

گلکسی فولد دارای سه دوربین برای سلفی است: دو مورد از آنها در بالای نمایشگر بزرگ قرار گرفته اند و یکی از آنها بالای نمایشگر کوچکتر (کاور) قرار دارد. دوربین ۱۰ مگاپیکسلی موجود در گلکسی S10 و S10+ در هردو طرف گلکسی فولد قرار داده شده است اما آنها پشت یه لنز تیره تر با دیافراگم f/2.2 می باشند.

در داخل، یک ماژول تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی برای تهیه عکس های فوکوس زنده بهتر قرار دارد. توجه داشته باشید که فوکوس زنده در هردو دوربین های سلفی وجود دارد هرچند دوربین داخلی عکس های دقیق تری تهیه می کند.

در قسمت نرم افزاری، برنامه دوربین دقیقا مشابه آن چیزی است که در سری گلکسی S10 استفاده شده است. سامسونگ طیف صحنه ها را گسترش داده است، Scene Optimizer اکنون حداقل ۱۰ مورد از ۳۰ مورد را تشخیص داده و بهینه سازی می کند. همچنین HDR خودکار نیز در دوربین گنجانده شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی فولد

سخت افزار

همانطور که احتمالا می دانید، سامسونگ همواره گوشی های خود را با دو پردازنده Exynos و Snapdragon راهی بازار می کند؛ اما گلکسی فولد اولین دستگاه این شرکت طی سال های پیشین به شمار می رود که تنها به همراه تراشه Snapdragon 855 عرضه شده است.

شرکت کوالکام تراشه خود را با لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت TSMC توسعه داده که ۸ هسته پردازشی را در ۳ کلاستر متفاوت با فرکانس هایی متفاوت درون خود جای داده است. قدرتمندترین کلاستر SD 855 شامل یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Kryo 485 می شود که به طور اختصاصی برای وظایف بسیار سنگین طراحی شده است.

برای کلاستر سطح متوسط که قدرت و مصرف انرژی بهینه را باهم به همراه دارد، ۳ هسته پردازشی از نوع Kryo 485 با فرکانس ۲.۴۱ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. گفتنی است که کلاستر سوم یعنی کلاستر کم مصرف را ۴ هسته ۱.۷۸ گیگاهرتزی Kryo 485 تشکیل داده است.

پردازش های سه بعدی گلکسی فولد نیز به وسیله یک واحد پردازش گرافیکی Adreno 640 انجام می شود. در حقیقت این واحد، قدرتمندترین پردازنده گرافیکی شرکت کوالکام را با خود به همراه دارد بنابراین حداقل برای ۳ سال آینده هیچ نگرانی ای برای پشتیبانی از بازی ها و برنامه های مختلف نخواهید داشت و مطمئن باشید که تقریبا از تمامی وظایف برخواهد آمد.

اما ویژگی های بالارده و لوکس گلکسی فولد به همین نقطه ختم نمی شود؛ سامسونگ گوشی هوشمند تاشو خود را به همراه ۱۲ گیگابایت رم عرضه کرده است که این موضوع کامل کننده ویژگی های نرم افزاری ای چون اجرای ۳ نرم افزار به صورت همزمان، به شمار می رود. همچنین جالب است بدانید که گلکسی فولد سامسونگ اولین گوشی هوشمند این شرکت با حافظه پرسرعت UFC 3.0 نامیده می شود که حتی گوشی هایی چون گلکسی اس ۱۰ نیز از آن بی بهره اند. بنابراین سرعت این دو دستگاه تفاوت های بسیار با یکدیگر خواهند داشت. یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت گوشی هوشمند تاشو سامسونگ را می توان استفاده از همین حافظه های پرسرعت اما گران قیمت دانست.

در بررسی های انجام شده، حافظه داخلی گلکسی فولد در آزمون خواندن اطلاعات سرعتی برابر با ۱۴۰۰ مگابایت بر ثانیه دارد!!! با قرار دادن این مقدار در کنار سرعت ۷۹۰ مگابایتی گلکسی اس ۱۰، پی به سرعت بسیار بالاتر گوشی تاشو سامسونگ خواهید برد. در بررسی نوشتن اطلاعات نیز این دو دستگاه به ترتیب سرعت های ۳۹۰ و ۱۹۵ مگابایت را از خود به جای گذاشته اند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Galaxy Fold یک باتری لیتیوم پلیمری 4380 میلی آمپر ساعتی را مورد استفاده قرار داده است. با توجه به اینکه دستگاه از دو صفحه نمایش بهره می‌برد و در دو حالت مختلف قابل استفاده خواهد بود، مقدار شارژدهی باتری آن کاملا به نحوه استفاده کاربر وابسته است. اگر کاربر بیشتر در حالت گوشی و با نمایشگر بسته از این محصول استفاده نرمال کند، باتری آن به راحتی تا 2 روز دوام می‌آورد اما اگر بیشترین مقدار استفاده کاربر از گوشی در حالت تبلت (صفحه نمایش باز شده) باشد، شارژ باتری ظرف یک روز خالی می‌شود. همچنین اجرای تسک های سنگین مثل بازی کردن به شدت روی سرعت مصرف شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین در مجموع می‌توان گفت که قدرت شارژدهی باتری گوشی Galaxy Fold متعادل است. خوشبختانه گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر اورجینال آن توان 15 واتی دارد. با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان ظرف 120 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. از دیگر قابلیت هایی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود باید به قابلیت شارژ سریع بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس 9 واتی اشاره کرد. به موجب این قابلیت می‌توانید با قرار دادن گلکسی فولد روی پد شارژر بیسیم شاهد شارژ شدن باتری آن باشید یا با نزدیک کردن قاب پشت این گوشی به گوشی دیگری که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند، باتری گوشی دوم را شارژ کنید.

جمع بندی

از بررسی انجام شده چنین بر می‎آید که قدرت پردازش در سامسونگ گلکسی فولد بالا بوده و این گوشی به راحتی می‌تواند مولتی تسکینگ را اجرا کند. همچنین طول عمر خوب باتری از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در گلکسی فولد سامسونگ است و البته مهم‌ترین ویژگی در این گوشی نیز تا شدن راحت آن خواهد بود. البته ناگفته نماند که این گوشی قیمت بالایی داشته و زمانی که تا می‌شود نیز ظاهر زیبایی ندارد. از طرف دیگر ممکن است کمی کاربران را درباره دوام و ماندگاری‌اش نگران کند.

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی فولد باعث شد دریابیم که این گوشی هوشمند ویژگی‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد و با این ویژگی‌ها می‌توانیم بیان کنیم که سامسونگ در کنار همه محصولات درخشانی که تاکنون در سال 2019 داشته است، می‌تواند با افتخار از گلکسی فولد نیز به عنوان پرچمداری مقتدر در بین گوشی‌های تاشو یاد کند. بنابراین شاید راه برای سایر تولیدکنندگان که تولید چنین محصولاتی را در سر دارند، اندکی سخت‌تر شده باشد؛ چراکه باید با سامسونگ گلکسی فولدی به مبارزه برخیزند که در همه ویژگی‌هایش درجه یک ظاهر می‌شود.

مزایا

  • طراحی خاص، متفاوت و بسیار جالب
  • امکان استفاده به عنوان موبایل و تبلت
  • بهره‌مندی از دو صفحه نمایش با کیفیت
  • بستر نرم افزاری بهینه و خوب
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 12 گیگابایتی عالی
  • حافظه داخلی عالی 512 گیگابایتی
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس

معایب

  • ضد آب نبودن
  • تعمیرپذیری ضعیف (ریسک بالا در خرید)
  • قیمت بسیار گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی گلکسی فولد ,خرید گوشی گلکسی فولد ,قیمت گوشی گلکسی فولد ,بررسی گوشی گلکسی فولد ,گوشی سامسونگ گلکسی فولد, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 ساعت: 1:40

گوشی ایفون X

معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با ایفون X ارزشش را داشته است؟ برای رسیدن به پاسخ آن با ما همراه باشید.

بررسی گوشی اپل ایفون x

طراحی و ساخت

یک طراحی و ظاهر متفاوت دقیقاً همان‌چیزی بود که کاربران اپلی منتظرش بودند. این شرکت چهار سال متوالی از طراحی آیفون 6 با کمترین تغییر استفاده کرد و در زمانی که اکثر رقبا به گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه باریک رو آورده بودند طراحی آیفون 8 قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسید. حالا اپل از یک طراحی بدون حاشیه اما متفاوت از رقبا استفاده کرده که مزایای و معایب خودش را دارد. آیفون 10 از نظر اندازه تنها کمی از آیفون 8 بزرگ‌تر است اما صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر را در خود جای داده است.

به‌جای این‌که مثل سامسونگ، ال‌جی و هواوی حاشیه‌های ضروری صفحه‌نمایش در بالا و پایین آن قرار بگیرد و یا مثل اسنشال فون و می میکس شیائومی حاشیه‌ها به پایین صفحه رانده شوند اپل یک حاشیه باریک با ضخامت ثابت را به شکل یکنواخت در اطراف صفحه‌نمایش قرار داده است.

به این ترتیب با این‌که از نظر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آیفون 10 پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد اما در نگاه اول گوشی بی‌حاشیه‌تر از رقبا به نظر می‌رسد؛ البته اگر بریدگی بالای صفحه را در نظر نگیریم.

با حذف حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل مجبور شد تا یک روش جایگزین ایمن برای آن پیدا کند و برای ایمن‌سازی تشخیص چهره نیز مجبور به استفاده از سنسورهای فروسرخ و تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی شد. به همین دلیل این بریدگی حالا بلندگوی مکالمات، دوربین سلفی و سنسورهای را در خود جای داده و اپل ترجیح داده سمت چپ و راست آن‌ها را به ادامه صفحه‌نمایش اختصاص دهد.شکی نیست که آیفون 10 از جلو یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. حتی قاب استیل بدنه که به نظر جنسی شبیه به قاب فلزی آیفون 3GS یا آی‌پادها دارد با انعکاس نور جذابیت خاصی به آیفون 10 داده است. این قاب البته پس از مدتی درست مثل همان محصولات از خش‌های ریز پر می‌شود؛ هرچند که این خش‌ها در نسخه خاکستری کمتر قابل مشاهده است.

پشت گوشی درست مثل آیفون 8 شیشه‌ای طراحی شده تا نه‌تنها نسبت به نسل پیشین متفاوت باشد بلکه امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند. اما خریداران آیفون 10 برای این‌که به همه بفهمانند جدیدترین آیفون اپل را با قیمت گزافی خریداری کرده‌اند انتظار تغییرات بیشتری نسبت به آیفون 8 را دارند.

آیفون 10 همچنین حالا با بدنه شیشه‌ای خود 174 گرم وزن دارد که نسبت به گلکسی اس 8 با وزن 155 گرم و ال‌جی وی 30 با وزن 158 گرم و صفحه‌نمایش هم‌اندازه و یا بزرگ‌تر بسیار سنگین‌تر است. این وزن بیشتر البته باعث شده تا حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجهید (که البته هستید) اما همچنین این احساس خطر را ایجاد می‌کند که در صورت افتادن گوشی خسارت قابل توجهی به آن وارد خواهد آمد.

با حذف دکمه هوم حالا دکمه پاور وظیفه احضار سیری را برعهده دارد و به همین دلیل اندازه‌ای دوبرابر بزرگتر دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و بی‌صدا کردن اما کماکان بدون تغییر در سر جای خود هستند.

صفحه نمایش

نه تنها در بخش طراحی شاهد تفاوت این آیفون با نسل‌های قبلی هستیم در بخش صفحه‌نمایش هم دنیایی کاملا متفاوت با آیفون‌های دیگر را شاهدیم. بالاخره اپل دست از سر صفحه‌نمایش‌های LCD برداشت و به سراغ صفحات اولد رفت. این صفحه‌نمایش اولد، که به گفته اپل برای آیفون 10 ساخته شده است، ضخامت کمتری دارد اما با چالش‌هایی روبرو است که شاید اپل را هم مانند دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و گوگل دچار مشکل کند. این صفحه‌نمایش توسط سامسونگ برای آیفون 10 ساخته شده و باوجوداینکه شاسی گوشی از آیفون 8 پلاس بسیار کوچک‌تر است اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است و اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد.

چیدمان پیکسل‌ها در این صفحه‌نمایش به‌صورت الماسی یا همان diamond PenTile است. این حالت قرارگیری کاملا برخلاف صفحات نسل‌های قبلی آیفون است که در آن‌ها شاهد حضور ریزپیکسل‌های اختصاصی RGB بودیم. خیلی‌ها این چیدمان پیکسلی را دوست ندارند اما در نظر داشته باشید که اپل ادعا می‌کند با استفاده از تکنیک‌های خاص و با استفاده از رندرهای ریزپیکسل‌ها تلاش کرده تا این چیدمان پنتایل بسیار واقعی‌تر از چیدمان پنتایلی باشد که در صفحات سامسونگ می‌بینید.

با تمام این اوصاف صفحه‌نمایش آیفون 10 بسیار خوش آب و رنگ است و نور خوبی از خودش ساطع می‌کند. زمانی که این صفحه‌نمایش را کنار صفحه‌نمایش آیفون 8 ببینید به‌خوبی متوجه این تفاوت می‌شوید و بهتر بودن کیفیت را درک می‌کنید. آیفون 10 همانند آیفون 8 به سیستم True Tone مجهز است. این سیستم زمانی که فعال شود دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود تا چشمان کاربر کمترین چالش را برای مشاهده صفحه‌نمایش داشته باشند. نکته مهم در اینجا تفاوت عملکرد این سیستم در دو گوشی آیفون 8 و آیفون 10 است. این تفاوت از آن جا به وجود آمده که در iPhone X سنسور نور 10 کاناله دقت بیشتری در دریافت و آنالیز نور محیط دارد تا سنسور نور 4 کاناله در آیفون 8.

صفحه‌نمایش آیفون 10 از HDR پشتیبانی می‌کند و به همین سبب اگر محتوایی که با پشتیبانی از این تکنولوژی ساخته شده را با آیفون 10 در آیتونز مشاهده کنید به‌طور حتم از آن لذت بیشتری می‌برید اما این تفاوت آنچنان نیست که بخواهید هر روز متوجه آن شوید.

صفحه‌نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و با چشم غیرمسلح پیکسل‌ها در آن تشخیص داده نمی‌شوند. رنگ‌ها بسیار جذاب نمایش داده می‌شوند و چشمان کاربر بسیار کمتر از زمانی خسته می‌شود که اپل از صفحات LCD روی گوشی‌هایش استفاده می‌کرد.

نگرانی‌ای در مورد سوختگی صفحه‌نمایش برای آیفون 10 در این روزها شنیده می‌شود که اپل هم منکر این موضوع نیست. صفحه‌نمایش‌های اولد اغلب این چنین مشکلی دارند که با تعویض محتوا روی صفحه‌نمایش اثری از محتوای قبلی باقی می‌ماند. هنوز زود است که بخواهیم در مورد صفحه‌نمایش آیفون 10 این مورد را قضاوت کنیم اما به‌هرحال اپل اعلام کرده تمام تلاشش را در زمینه نرم‌افزاری انجام داده تا چنین مشکلی برای کاربران ایجاد نشود.

نکته منفی در مورد صفحه‌نمایش نواری است که بالای آن قرار دارد. این نوار همان‌طور که گفتیم محل قرارگیری سنسورهای نور و تشخیص چهره است. شاید شما هم مانند ما تصور کنید این نوار سیاه مشکل آفرین نیست و خیلی زود به آن عادت می‌کنید اما این تصور کاملا اشتباه است بعد از مدت طولانی کار کردن با آیفون 10 هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند و این نوار سیاه همیشه جلوی چشم شما قرار دارد و آن را حس می‌کنید.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 10 در یک کلام “بی نظیر” است. شاید تبلیغات انجام شده برای این دوربین توسط خود اپل و حتی امتیازدهی وب سایت های معتبری مانند DxO Mark را به عنوان مرجع معتبر قبول نداشته باشید اما کافیست یک عکس با دوربین اصلی آیفون 10 از هر سوژه دلخواهی بگیرید تا کیفیت تصویر، جزئیات و رنگ ها شما را مجذوب خود کنند. عکس گرفتن با آیفون X با وجود رابط کاربری بسیار ساده iOS کاملا لذت بخش است و دیدن نتایج روی گوشی یا رایانه باعث علاقمندتر شدن شما به عکاسی خواهد شد. همانند آیفون 8 اینجا هم شاهد به کارگیری حالت پرتره هستیم که در شرایط نوری مناسب می تواند تصاویر بسیار زیبا و هنری خلق کند. نکته قابل توجه امکان استفاده از حالت پرتره و افکت بوکه در زمان عکس گرفتن با دوربین سلفی است.

هوش مصنوعی دوربین اپل نبستا خوب ارزیابی می شود و استفاده از افکت بوکه با وجود برخی ایرادات در جزئیات ریز مانند تارهای مو، عموما نتایج قابل قبولی ارائه می دهد.

اما متاسفانه باز هم دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی عملکرد رضایت بخشی ندارد و در نور کم عکس ها دارای نویز بسیار شدیدی هستند. شاید قدم بعدی اپل برای ساختن یک گوشی ایده آل، استفاده از لنز و سنسور دقیق تر و حساس تر برای دوربین سلفی باشد.

نرم افزار

آیفون 10 از iOS 11.1.2 (در زمان نگارش مطلب) استفاده می‌کند. این همان سیستم‌عاملی‌ست که بر روی آیفون 8 یا بسیاری دیگر از آیفون‌های اپل دیده‌ایم و می‌توان گفت به‌جز یکی دو قابلیت جدید چیزی تغییر نکرده است.

بسته به نوع استفاده‌تان ممکن است عاشق iOS شوید و یا از آن متنفر باشید. اگر پیش از این کاربر آیفون بوده‌اید امکانات جدید iOS 11 مثل کنترل سنتر جدید، نوتیفیکیشن سنتر، ویجت‌ها، قابلیت جدید اسکرین‌شات و کیبورد یک‌دستی برایتان بسیار جذاب خواهد بود اما اگر یک اندرویدی هستید ممکن است برخی محدودیت‌های عجیب iOS شما را کلافه کند!

اپل مانند همیشه برخی از ویژگی‌ها و امکانات iOS را بهبود داده و برخی محدودیت‌ها را بدون تغییر باقی گذاشته است. به‌طور مثال هنوز پس از گذشت ده سال نمی‌توانید آیکن‌های صفحه اصلی را در جای دلخواه قرار دهید و یا پشتیبانی از تم در iOS وجود ندارد.

همچنین اپلیکیشن‌ها دسترسی محدودی به محتوای سایر اپ‌ها دارند و به این ترتیب مثلاً آهنگ‌هایی را که با تلگرام دانلود کرده‌اید در اپلیکیشن Music پیدا نخواهید کرد. محتوایی مثل موزیک و ویدئو را کماکان باید از آی‌تونز رایانه به آیفون خود منتقل کنید و امکان دانلود ساده فایل در مرورگر نیز وجود ندارد!

کنترل سنتر در iOS 11 به کلی بازطراحی شده و حالا تنظیمات بسیار بیشتری در اختیارتان قرار دارد. همچنین با لمس سه‌بعدی می‌توانید وارد جزئیات بیشتر هر مورد شوید و بهتر از همه در تنظیمات امکان تغییر و افزودن و حذف گزینه به کنترل سنتر وجود دارد.

سیری هم حالا هوشمندتر شده، صدای طبیعی‌تری داشته و می‌توانید صدای مرد را نیز برای آن انتخاب کنید. از این پس وقتی یک اسکرین شات بگیرید تصویر کوچکی از آن در پایین صفحه قرار می‌گیرد که می‌توانید با ضربه زدن روی آن بنویسید و یا بخشی از آن را کراپ کنید. خوب است بدانید در آیفون 10 برخلاف آیفون 8 پلاس خبری از چرخش خودکار صفحه خانگی یا نمایش دوستونه در برخی اپلیکیشن‌ها نیست.

به‌طور کلی iOS 11 بسیار روان و سریع است و اگر با محدودیت‌های آن کنار بیایید تجربه‌ای روان‌تر از 99 درصد گوشی‌های اندرویدی را در اختیارتان خواهد گذاشت. با این حال iOS 11 هم هنوز مشکلات ریز و درشتی با آیفون 10 دارد و گاهی در هنگام استفاده از جسچرهای مختلف با کندی یا هنگ کردن‌هایی مواجه شدیم که احتمالاً با به‌روزرسانی‌های بعدی رفع خواهد شد.

گوشی iphone x

Face ID

نویسنده‌ی سی‌نت توانایی فیس‌آیدی را در مقابل تغییراتی نظیر اصلاح سر، اصلاح صورت، پوشیدن عینک آفتابی و پوشیدن کلاه و شال مورد آزمایش قرار داده است. خوشبختانه به‌جز مواردی که چهره‌ی کاربر پوشیده شده است، در دیگر موارد فیس‌آیدی موفق می‌شود کاربر را شناسایی کند. به‌گفته‌ی نویسنده، عملکرد فیس‌آیدی به‌مراتب بهتر از عملکرد ویژگی فیس‌آنلاک در نوت ۸ سامسونگ است.

سی‌نت از پنل اولد نمایشگر ۵.۸ اینچی تمام‌صفحه‌ی آیفون X استقبال کرده و اذعان نموده که برتری کیفیت نمایشگر آیفون X در مقایسه با آیفون‌های قبلی کاملا مشهود است. در کنار این موارد، ویژگی TrueTone نیز باعث بهبود کیفیت تصاویر می‌شود. نباید فراموش کرد که نمایشگر آیفون X بلندتر و باریک‌تر از نمایشگرهای آیفون‌های پیشین است و این مسئله باعث شده در هنگام مشاهده‌ی فیلم، نوارهای مشکلی در طرفین نمایشگر ظاهر شوند.

به‌گفته‌ی نویسنده‌ی سی‌نت، حاشیه‌ی بالای نمایشگر چندان وی‌ را آزار نمی‌دهد؛ اما اغلب اپلیکیشن‌های فعلی با این قسمت سازگار نیستند و حاشیه‌های مجازی هنگام استفاده از از دستگاه باعث می‌شود که عملا بخشی از نمایشگر بلااستفاده باشد.

سی‌نت به حذف کلید هوم و افزوده‌ شدن ژست‌های حرکتی نیز اشاره کرده و اذعان دارد که برای عادت کردن به این تغییرات به زمان نیاز دارید؛ باید اضافه کرد که استفاده از برخی این ژست‌ها نیز اندکی مشکل است. این تغییرات روی پروسه‌ی استفاده از سیستم پرداخت اپل نیز تاثیر گذاشته است. به‌گفته‌ی نویسنده، فیس‌آیدی در هنگام استفاده از سیستم پرداخت اپل گاهی به‌خوبی عمل می‌کند؛ اما گاهی نیز موفق به تشخیص چهره‌ی کاربر نمی‌شود.
آیفون X از نظر اندازه جایگاهی را پر خواهد کرد که آیفون‌های قبلی موفق به پر کردن آن نشده بودند.

در زمینه‌ی دوربین، سی‌نت به ذکر تفاوت‌های دوربین آیفون X با آیفون ۸ پلاس بسنده کرده و یادآور شده که این تفاوت‌ها باعث می‌شود تصاویر ثبت شده توسط آیفون X در شرایط نور کم بهتر و واضح‌تر از گذشته باشند. طبق ادعای نویسنده‌ی سی‌نت، تجربه‌ی وی در استفاده از ویژگی پرتره با دوربین جلو چندان موفقیت‌آمیز نبوده، اما نباید فراموش کرد که این ویژگی هنوز در وضعیت آزمایشی قرار دارد.

سی‌نت در مورد انیموجی‌ها و ماسک‌های جدید اسنپ‌چت نیز که استفاده از آن‌ها به‌لطف دوربین True Depth امکان‌پذیر شده نظر مثبتی دارد. البته نویسنده‌ی این ‌وب‌سایت معتقد است باید منتظر باشیم تا ببینیم این دوربین در آینده‌ چه ویژگی‌های دیگری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

در نهایت، سی‌نت معتقد است آیفون X، از نظر اندازه جایگاهی را پر خواهد کرد که آیفون‌های قبلی موفق به پر کردن آن نشده بودند. تغییراتی مانند حذف کلید هوم و استفاده از فیس‌آیدی نیز تغییراتی هستند که باید منتظر باشیم تا ببینیم کاربران چگونه به آن‌ها واکنش نشان خواهند داد. همچنین برای مقایسه‌ی آیفون X با رقبایی نظیر گلکسی نوت ۸ و پیکسل ۲ اکس‌ال به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت.

باتری و شارژدهی گوشی اپل ایفون X

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر  در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

نتیجه گیری

به‌طور حتم آیفون 10 بهترین آیفونی است که تا امروز معرفی و عرضه شده. این تنها یک جمله شعاری و کلیشه‌ای نیست و باید باور کنید که آیفون 10 واقعا بهترین آیفون است اما به همین نسبت قیمت خیلی بالایی دارد و گران‌ترین آیفونی است که در تاریخ به فروش رفته. طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش کم حاشیه، دوربین با عملکرد بهتر و متفاوت‌تر و صفحه‌نمایش باکیفیت تراز عوامل اصلی بالا رفتن قیمت این محصول هستند.

اینکه چه کسانی باید این گوشی را بخرند کاملا واضح و روشن است. اگر شما طرفدار بسیار سرسخت آیفون هستید و هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هم برایتان اهمیت ندارد یک‌لحظه هم نباید در خرید این آیفون شک کنید. اما اگر این دو ویژگی را ندارید آیفون 8 پلاس هم چیزی شبیه به آیفون 10 است با این تفاوت که طراحی تکراری‌ای دارد و تنها سنسور تشخیص چهره ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به دنیای آیفون قدم بگذارید به‌طور حتم آیفون 10 بهتر از هر محصولی می‌تواند توانایی آیفون و آی او اس را به شما نشان دهد اما خودتان باید به جیبتان نگاهی بیندازید که آیا این محصول ارزش 1000 دلار، که به پول ما هم مبلغ زیادی می‌شود، را دارد یا خیر؟

مزایا

  • طراحی جدید و کیفیت ساخت بالا
  • صفحه‌نمایش بی‌حاشیه و باکیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • کیفیت تصاویر و ویدئوهای دوربین
  • بلندگوی بلند و باکیفیت

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • نبود جک هدفون
  • نبود شارژر سریع درون جعبه
  • برآمدگی بیش از حد دوربین
  • بریدگی صفحه‌نمایش می‌تواند آزاردهنده باشد
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی اپل ایفون x ,خرید گوشی ایفون ایکس ,قیمت گوشی ایفون x ,مشخصات گوشی ایفون x , گوشی iphone x, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 80 تاريخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 ساعت: 21:45

گوشی نوکیا 6.2

گوشی موبایل نوکیا 6.2 نسخه ارزان‌تر نوکیا 7.2 محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ، پشتیبانی از HDR10 و دوربین سه‌گانه در هردو گوشی یافت می‌شود اما برای پایین آوردن قیمت 6.2، نوکیا مجبور به تضعیف پردازنده و دوربین سلفی آن شده است.

اولین چیزی که در طراحی زیبای نوکیا 6.2 به چشم می‌آید، صفحه‌نمایش 6.3 اینچی آن است که از تکنولوژی PureDisplay بهره می‌برد. یعنی نمایشگر آن دارای پنل IPS LCD با رزولوشن +1080p است و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز در بالای دستگاه، به شکل یک ناچ (Notch) قطره‌ای دیده می‌شود، درحالی که طراحی دوربین پشت آن بدون تفاوت با سری نوکیا 7، دارای ترکیب معمولی/فوق عریض/عمق‌سنج است. البته دوربین اصلی نوکیا 6.2 با سری 7 متفاوت است. سیستم‌عامل و باتری (3500mAh) آن با سری 7 نوکیا تفاوتی ندارند. این گوشی مجهز به اندروید 9 و عضوی از برنامه اندروید One است، یک رابط‌کاربری بهینه شده برای گوشی‌های میان‌رده که آنها را به شکل قابل‌توجهی سریع‌تر می‌کند.

احتمالا بزرگ‌ترین تفاوت میان نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 استفاده از اسنپ‌دراگون 636 بجای نسخه 660 آن محسوب می‌شود. این تغییر ایده‌آلی به حساب نمی‌آید اما هنوز می‌توان عملکرد خوبی از 6.2 انتظار داشت. در ادامه به بررسی گوشی 6.2 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی نوکیا 6.2

یک وجه مشترک تمامی گوشی‌های اندرویدی نوکیا ظراهی بسیار زیبا و همچنین کیفیت ساخت محکم است.نوکیا 6.2 یک گوشی هوشمند شیشه‌ای دو جداره با یک بدنه محکم فلزی است که در این بین قرار گرفته است. این گوشی از شیشه‌های تخت استفاده می‌کند و تنها نکته قابل توجه که در طراحی آن می‌بینید برآمدگی دوربین در عقب است.اکثر فضای جلو را نمایشگر با بریدگی قطره‌ای شکل پوشانده است. این گوشی از نظر شکل، اندازه و وزن کاملا شبیه به نوکیا 7.2 است.

حواشی اطراف نمایشگر به چشم می‌آیند ولی آزاردهنده نیستند. داخل بریدگی نمایشگر دوربین سلفی قرار گرفته است و توری بلندگوی مکالماتی را نیز بالای دوربین می‌بینیم که بسیار باریک و تقریبا نامرئی است.

گوشی نوکیا 6.2 در دو رنگ یخی و مشکی با کیفیت سرامیکی وارد بازار شده است و هر دو مدل پنل پشتی براق و لیز دارند، گرچه با یک محصول بسیار زیبا روبرو هستیم. از طرفی لک و اثر انگشت به راحتی روی گوشی می‌افتد.برآمدگی دوربین قابل توجه عقب در مرکز گوشی قرار گرفته است و زمانی که نوکیا 6.2 را روی یک سطح صاف قرار می‌دهیم کمی بالا می‌آید ولی طوری نیست که ثابت نماند.حسگر اثرانگشت همیشه روشن نیز در پنل پشتی زیر مجموعه دوربین است و سطح آن رنگی مشابه با سایر بخش‌های شیشه‌ای عقب دارد. با آن که از نظر سرعت سریع‌‌ترین نیست ولی دقت بالایی دارد.همانطور که می‌توانید تصور کنید استفاده از شیشه تخت باعث می‌شود گوشی محکم در دست جا نگیرد ولی این جا است که قالب گوشی به کمک آن می‌آید.

HMD دو ادعا برای این قضیه دارد: براساس یکی از آن‌ها بدنه از یک ماده کامپوزیت ساخته شده از آلومینیوم و پلی کربنات است، در حالی که سایت رسمی تنها به استفاده از فلز اشاره می‌کند.در واقع کیفیت ساخت گوشی بین فلز و پلاستیک حس می‌شود ولی به لطف ظاهر مات یقینا می‌توانیم بگوییم نوکیا 6.2 به خوبی در دست  جا می‌گیرد.در بالای گوشی جک صوتی، در سمت چپ شیار سیم‌کارت (برای دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی) و دکمه اسیستنت گوگل است، در حالی که پایین بلندگو و درگاه یواس‌بی تایپ C قرار گرفتند.در سمت راست گوشی دکمه پاور و تنظیم حجم صدا قرار گرفتند. یک چراغ وضعیت نیز داخل دکمه پاور است ولی زمان دریافت نوتیفیکیشن تنها به رنگ سفید در می‌آید.ابعاد این گوشی 159.9 در 75.1 در 8.3 میلی‌متر و وزن آن 180 گرم است.از نظر کیفیت باید بگوییم نوکیا 6.2 شبیه به پرچم‌دارها است، هرچند ضد آب نباشد.

نمایشگر

ویژگی برجسته Nokia 6.2 در جلو آن وجود یک پنل بزرگ 6.3 اینچی است که HMD Global ادعا کرده که یکی از بهترین نمایشگر‎های موجود در این کلاس است. این گوشی از پنل LCD استفاده کرده که غنای رنگی کمتری نسبت به پنل‌های OLED دارد؛ اما نوکیا برای این موضوع نیز ترفندی را بکار گرفته است. این گوشی به تکنولوژی PureDisplay مجهز شده که رنگ و غنای رنگی نمایشگر را به نحو قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

به طور کلی کیفیت این نمایشگر خوب بوده و از ویژگی‌های متعددی مثل ارتقاء آنی از SDR به HDR، برخوردار بوده که می‌تواند تا 64 برابر تونالیته رنگی را افزایش دهد. روشنایی و کنتراست در پخش فیلم و در حین گیم پلی ارتقاء پیدا کرده و تصویری شفاف در صفحه نمایش به شما ارائه می‌دهد. در رابطه با طراحی این نمایشگر نیز خاطر نشان می‌شود که از یک بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر بهره برده که دوربین جلو را در خود جای داده است؛ اما در لبه پایین نیز حاشیه باریکی به چشم می‌خورد.

این نمایشگر رزولوشن 1080× 2280 پیکسل  و تراکم پیکسی 400 پیکسل در اینچ مجهز شده است که برای یک میان رده و در مقایسه با برندهای دیگری که تنها تراکم پیکسلی برابر با 264 پیکسل بر اینچ را ارائه داده اند یک امتیاز عالی محسوب می‌شود و می‌تواند در هنگام خرید گوشی آن را به عنوان گزینه عالی برای تماشای فیلم مد نظر قرار دهید.

دوربین

در نوکیا 6.2 سه لنز به عنوان دوربین عقب انجام وظیفه می‌کنند. بدین ترتیب، سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، سنسور دوم 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و قابلیت پوشش زاویه 118 درجه‌ای و سنسور سوم 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق است.

اپلیکیشن دوربین این موبایل شباهت زیادی با برنامه‌های موجود در سایر گوشی‌های تولید شده توسط نوکیا دارد ولی تغییرات کوچکی در آن به وجود آمده است. به هر حال، کشیدن انگشتان به سمت چپ یا راست حالات مختلف را به نمایش درمی‌آورد که البته انجام این کار با ضربه زدن روی آپشن مدنظر به صورت مستقیم نیز امکان‌پذیر است. گزینه‌هایی که کاربرد کمتری دارند، به خاطر پیچیدگی کمتر رابط کاربری نرم‌افزار به زیرمجموعه‌های آیکون مربع شکل تبدیل شده‌اند.

کشیدن انگشت از بالا به پایین یا برعکس، باعث نخواهد شد تا میان دوربین‌ها سوئیچ گردد بنابراین باید از همان دکمه تعبیه شده استفاده کنید.

هنگام استفاده از دوربین عقب، ماژولی شبیه به درخت را مشاهده خواهید کرد که حق انتخاب میان لنزهای اولترا واید و اصلی را به وجود می‌آورد.

زمانی که در حالت عکسبرداری (Photo) هستید، گزینه‌های زیادی در سمت مخالف دکمه شاتر جای‌گیری کرده‌اند که عبارتند از فلاش، تایمر، PIP (تصویربرداری به صورت همزمان با دوربین عقب و جلو)، تنظیمات، تصاویر متحرک و . . . . در کنار دکمه تغییر حالت، گزینه عکسبرداری با فیلتر زیبایی (Beauty) مشاهده می‌شود که می‌توانید اعداد آن را از میان 0 تا 10 عوض کنید بنابراین درست مانند موبایل‌های چینی، امکان تنظیم دقیق هر یک از پارامترهای این آپشن فراهم نشده است.

حالت پیشرفته (Pro) را نیز می‌توانید با کشیدن انگشت از پایین به بالای دکمه شاتر فعال نمایید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا یکی از آپشن‌های تعادل نور سفید، فوکوس دستی، ISO، سرعت شاتر و میزان نورپردازی را تغییر دهید.

سخت افزار و عملکرد

نوکیا 6.2 مانند همه مدل‌های گوشی از نسخه خام اندروید یا Android One گوگل بهره برده و تا دو سال بروزرسانی اصلی و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای شما تضمین می‌کند. این بدان معناست که نوکیا 6.2 تا چند سال دیگر نیز قابل استفاده بوده و پاسخ گوی نیاز کاربران خواهد بود و HMD Global در حال حاضر سریع‌ترین تولید‌کننده‌هایی است که می‌خواهد نرم افزار جدید اندرویدی را در کل ناوگان خود به بازار عرضه کند. نوکیا 6.2 به زودی پس از عرضه به اندروید 10 ارتقاء خواهد یافت. با داشتن چیپست اسنپدراگون 636 با رم 3 یا 4 گیگابایتی، از قدرت کافی برخوردار بوده تا بتواند اندروید را کاملاً روان اجرا کرده و بدون هیچ دردسری اکثر برنامه‌هایی که در آن استفاده می‌کنید را اجرا کنید.

بنچمارک انتوتو که در حال حاضر یکی از معتبرترین بنچمارک‌ها در دنیای موبایل بوده امتیاز 116.000 را به nokia 6.2 اختصاص داده که با امتیاز گوشی‌های دیگری مثل سامسونگ ای 8 (2018) و موتو زد 3 پلی در یک خط قرار دارد. از جمله قابلیت‌های ارتباطی این گوشی نیز می‌توان به بلوتوث نسخه 5.0، NFC (البته تنها در برخی از بازارها این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است)، رادیو FM، OTG و درگاه Type-C 1.0 اشاره کرد.

مشخصات گوشی نوکیا 6.2

باتری گوشی نوکیا 6.2

در تستی که انجام دادیم، باتری 3500 میلی‌آمپری نوکیا 6.2 توانست 8 ساعت و 6 دقیقه دوام بیاورد که نتیجه قابل قبولی به شمار می‌آید. البته باتری آن به هیچ‌وجه قابل مقایسه با گوشی‌های رده بالاتر نیست اما می‌تواند یک روز کامل پاسخگوی نیازهایتان باشد.

نکته جالب اینست که نوکیا 7.2 دقیقا با همین باتری 3500 میلی‌آمپری، توانست 15 دقیقه بیشتر از نوکیا 6.2 دوام بیاورد، که می‌توان آنرا به استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 660 به جای اسنپ‌دراگون 636 مرتبط دانست. عملکرد باتری و لگ در اجرای برخی برنامه‌ها ما را به این نتیجه رساند که استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 636 بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستگاه است.

در تست انجام شده، شارژ 0 تا 100 باتری نوکیا 6.2، 2 ساعت طول کشید که یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی در مقایسه با هم‌رده هایش محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی و ظاهر عالی، شیشه دوجداره محافظ گوریلا گلس 3
  • نمایشگر روشن، ظاهرا با پشتیبانی از استاندارد HDR 10
  • سیستم عامل اندروید وان به معنای تجربه نرم‌افزاری شبیه به گوشی‌های پیکسل و به‌روزرسانی‌های دقیق است.
  • کیفیت ویدئوهای 4K بد نیست و تصاویر پرتره عالی هستند.

معایب

  • امکان پخش هیچ محتوای سازگار با استاندارد HDR وجود نداشت.
  • عمر باتری متوسط است و سرعت شارژ آهسته‌ای دارد.
  • سطح عملکرد گوشی قابل توجه نیست.
  • کیفیت دوربین متوسط است.
  • ویدئوهای فول اچ‌دی تعریفی ندارند.
  • تصاویر سلفی به درد نمی‌خورند.
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی نوکیا 6,2 ,قیمت نوکیا 6,2 ,خرید نوکیا 6,2 ,مشخصات نوکیا 6,2 ,بررسی گوشی نوکیا 6,2 ,گوشی NOKIA 6,2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 ساعت: 19:38

گوشی ایفون xs

ایفون xs مدلی از iPhone X با چند ارتقای جزئی می باشد. اپل تغییرات عمده ای را در آیفون X به وجود نیاورده است، در حالی که آیفون XS هر آنچه که یک اسمارت فون امروزی نیاز دارد را با خود به همراه آورده است. مدل طلایی آیفون XS شگفت انگیز و بسیار زیبا است، حجم صدای اسپیکرهای آن بالا می باشد و نمایشگر آن هنوز هم یکی از بهترین های بازار است، اما با این حال هم چنان شباهت بسیاری با مدل پارسال خود دارد. در ادامه با بررسی آیفون XS اپل با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون xs اپل

طراحی آیفون XS نسبت به نسل قبلی تفاوت بسیار کمی داشته و تا زمانی که ندانید دقیقا کدام بخش تغییر کرده شاید نتوانید فرق میان آیفون X و XS را تشخیص دهید.

این گوشی ابعادی 143.6×70.9×7.7 میلیمتری دارد که نسبت به نسل قبلی تفاوتی نکرده اما وزن آن 3 گرم بیشتر شده و به 177 گرم رسیده است.

همانند گذشته بدنه اپل برای آیفون XS بدنه پشتی شیشه‌ای با قاب فلزی در نظر گرفته که البته گواهینامه IP68 را نیز دریافت کرده و تا حداقل عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

در سمت راست بدنه کلید پاور و اسلات ورودی سیم کارت، در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و کلید سایلنت کردن گوشی و در قسمت پایین بدنه اسپیکر استریو، میکروفونهای اول و دوم، و پورت لایتنینگ برای اتصال گوشی به شارژر و سایر لوازم جانبی تعبیه شده است. البته یک اسپیکر استریوی دیگر به همراه یک میکروفون برای کاهش نویز نیز در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد.

با وجود اینکه طراحی تفاوتی نکرده اما کیفیت ساخت آیفون XS همانطور که از شرکتی چون اپل انتظار می‌رود بسیار بالاست اما وزن گوشی نسبت به رقبایی چون گلکسی اس 9 بالاتر است و با قد و قواره‌ی این گوشی سنگین به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش

نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است.

البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال ۲۰۱۸ است.

بدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون ۶، ۷ و ۸ بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.

نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.رزولوشن آیفون XS چیزی در ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است. (معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ).

این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.

اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

دوربین

آی‌فون Xs از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که چینشی عمودی داشته و در گوشه بالا و سمت چپ قاب پشتی جای خوش کرده است. مجموعه دوربین شامل یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 می‌شود که در وسط خودشان فلاش TrueTone معروف اپل را قرار داده‌اند. دوربین دوم تغییری نسبت به گذشته ندارد اما دوربین اصلی شامل بهبودهایی جزئی شده است. هر دو لنز از لرزش‌گیر اپتیکال نیز سود می‌برند.

با این گوشی می‌توانید پرتره‌های بسیار خوبی را بگیرید چرا که افکت بوکه در آن به بهترین شکل ممکن به‌کار گرفته می‌شود. آی‌فون Xs در تشخیص مرز سوژه از بک‌گراند، عملکردی بسیار عالی به‌جا می‌گذارد. حالا شما بعد از ثبت عکس نیز می‌توانید عمق میدان را تغییر دهید تا در نهایت به تصویر اصلی و بدون افکت بوکه برسید، ویژگی‌ که در گلکسی نوت ۸ سامسونگ هم دیده بودیم. البته این تمام هنر دوربین دوم نیست و به واسطه حضور گران‌بهای آن نیز می‌توانید تصاویری با زوم دوبرابری بدون افکت کیفیت داشته باشید.

اپل از الگوریتم‌های متفاوتی برای ثبت تصویر استفاده کرده تا به‌صورت نرم‌افزاری بهبودهای زیادی را بر روی تصاویر ایجاد کند. یکی از این ویژگی‌ها Smart HDR نام دارد که در آن به هنگام لمس دکمه شاتر تا ثبت عکس، در واقع چندین تصویر از سوژه گرفته شده که با نوردهی‌های متفاوتی ذخیره می‌شوند و بهترین بخش آن‌ها ترکیب شده و تصویر نهایی را تشکیل می‌دهند. ویژگی که پیش‌تر در سری پیکسل گوگل دیده بودیم!

به‌طور کلی عکس‌های گرفته شده با این گوشی بسیار شارپ هستند و شامل جزئیات بسیار زیادی (حتی زمانی که گوشی در برابر نور و یا در محیط‌های تاریک قرار می‌گیرد) نیز می‌شوند که برای یک گوشی هوشمند فراتر از انتظار است.

عملکرد

بگذارید صادقانه بگویم، عادت کردن به طراحی تمام صحفه و رابط کاربری گوشی‌های آیفون XS Max و Xs مقداری زمان‌بر است. نبود دکمه‌ی هوم همیشگی، شما را وادار می‌کند تا برای برگشتن به صفحه هوم، پایین نمایشگر را سوایپ کنید. همچنین مولتی تسکینگ دیگر با دو بار کلیک کردن صورت نمی‌پذرید و باید در ابتدا سوایپ کرده و سپس آن را نگه دارید تا صفحه مولتی تسکینگ برای شما ظاهر شود. از آنجایی که دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد، باید از چهره خود برای آنلاک کردن گوشی آیفون XS استفاده کنید. این موارد تنها چیزهای متفاوت در نحوه‌ی استفاده از آیفون‌ها جدید هستند.

خوشبختانه در نسخه دوازدهم سیستم عامل Ios دیگر خبری از ناسازگاری‌هایی که برای گوشی آیفون ایکس با iOS 11 اتفاق افتاد، نیست و اپل توانسته مشکلات مربوط به لبه‌ی صفحه نمایش را حل کند. تا آنجایی که به بنده مربوط می‌شود، این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، یکی از بهترین تجربه‌های مربوط به سیستم عامل ios  را ارائه می‌دهد. البته قرار نیست ios 12  را کاملا نقد کنیم زیرا بعدا به صورت جداگانه  این سیستم عامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما در ادامه چندین نکته‌ی مهم در رابطه با این نسخه برای شما بیان خواهیم کرد.

اول از همه، اپل فرایند بستن اپلیکیشن‌ها را از پیش ساده‌تر کرده و اکنون تنها نیاز است بر روی اپلیکیشن مورد نظر، به سمت بالا سوایپ کنید و به همین راحتی برنامه بسته خواهد شد و دیگر خبری از عملیات طولانی نگه داشتن- سوایپ که در Ios 11  آن را شاهد بودیم، نیست. شاید این تغییر چندان هم چشمگیر نباشد اما هنگام استفاده به کارآمد بودن آن پی خواهید برد. مشکل OverLoad اعلانات دیگر همانند گذشته دردسر ساز نیست زیرا  Ios 12 از هم اکنون آن‌ها را به صورت هوشمندانه دسته بندی و ترکیب می‌کند. دستیار صوتی سیری نیز پیشرفت‌هایی داشته و شما می‌توانید با ساخت میانبر‌هایی از آن، سرویس‌ها و نرم افزار‌های مختلف در کنار هم قرار داده و از آن‌ها به منظور کنترل یک وظیفه پیچیده استفاده کنید. اما چیزی که ما متوجه شده‌ایم، این پروسه بر روی گوشی آیفون Max به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌اش، راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

همچنین به لطف قرار گرفتن پردازنده A12 Bionic در آیفون‌های جدید، عملکرد آن‌ها مقداری روان‌تر شده است. اپلیکیش‌ها کمی سریع‌تر از گوشی آیفون X اجرا می‌شوند و به طور کلی، جا به جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا و انجام عملیات مولتی تسکینگ، سرعت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. تغییرات ایجاد شده ملموس هستند اما چشمگیر و انقلابی به حساب نمی‌آیند، مگر اینکه به تازگی به دنیای Ios پیوسته‌اید یا جزء کاربران آیفون‌های قدیمی باشید. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی با کیفیت دو هسته‌ای A12 نسبت به پردازنده آیفون نسل قبل، 15 درصد سریع‌تر شده است.

به نظر می‌رسد اپل تمرکز بیشتری بر روی پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای داشته زیرا طبق گفته‌ی این شرکت، سرعت آن تا 50 درصد افزایش یافته است. این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که بازی‌هایی همچون Fortnite که در زمینه گرافیکی غنی هستند را اجرا کنید تا با نمایشی بی‌نقص از آیفون‌های جدید رو به رو شوید. همانطور که می‌دانید نرم افزار‌های گرافیکی و بازی‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند رایج‌ شده‌اند بنابراین دلایل اپل برای قرار دادن پردازنده‌ای با چنین مزایایی در آیفون‌های جدید کاملا مشخص است.

ما همچنین لازم است در رابطه با موتور عصبی A12 نکاتی را بگوییم، این موتور عصبی در واقع یک کمک پردازنده می‌باشد که اپل آن را سال گذشته معرفی کرد و در نرم افزارها و ویژگی‌هایی که بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی تمرکز دارند، به کمک پردازنده‌ی اصلی می‌آید. موتور عصبی سال گذشته به صورت 2 هسته‌ای طراحی شده بود و می‌توانست در هر ثانیه 600 میلیارد عملیات را کنترل کند. اما امسال، اپل برای آن 8 هسته طراحی کرده و به کمک پردازنده اجازه می‌دهد تا در هر ثانیه 5 تریلیون پردازش را مدیریت کند.

این قابلیت فعلا برای شما کاربرد زیادی ندارد اما زمانی که برنامه نویسان نرم افزار‌های خود را بر اساس مدل‌ شبکه‌های عصبی توسعه دهند، به اهمیت آن پی خواهید برد. در حال حاضر چند مورد قابل توجه وجود دارد. نرم افزار memorise ( این نرم افزار مختص یادگیری زبان‌های متفاوت است) هم اکنون ویژگی‌ای به نام تشخیص شی را فراهم کرده و هنگامی که توسط دوربین بر روی متنی فوکوس می‌کنید، نرم افزار زبان را شناسایی می‌کند و نام آن را به شما اعلام خواهد کرد. همچنین نرم افزار Pixelmator Pro از موتور عصبی به منظور بهبود تنظیمات تصاویر می‌کند. حتی قابلیت Face ID به لطف موتور عصبی بر روی گوشی‌های آیفون Xs و آیفون Xs Max‌ سریع‌تر اجرا می‌شود و در زمینه شناسایی چهره به آن کمک می‌کند. همچنین برخی از برنامه‌های واقعیت افزوده‌ای‌ همچون LEGO AR Studio که ما آن را مورد آزمایش قرار دادیم، در زمینه ردیابی ساختار‌ها کمی بهتر عمل می‌کند.

بنابراین اتفاقات زیادی در داخل آیفون‌های جدید رخ داده است. خوشبختانه، به نظر می‌رسد باتری‌های قرار گرفته در آیفون Xs  و Xs Max  توانایی لازم را برای تامین نیروی این همه ویژگی جدید دارا می‌باشند. البته باید بدانید که باتری کوچک گوشی آیفون Xs از نظر شارژدهی تقریبا همانند گوشی آیفون X عمل می‌کند. با هر بار شارژ کردن، این گوشی بین 9 تا 9.5 ساعت در روزهایی که به صورت سنگین از گوشی کار می‌کشیدیم، دوام می‌آورد. گوشی آیفون Xs   Max  ظاهرا به دلیل باتری بزرگ‌تر، مدت زمان بیشتری را ارائه می‌دهد. به طور کلی، مدت زمانی که ما برای گوشی آیفون Xs Max‌ محاسبه کردیم بین 11 تا 12 ساعت کامل بود. باید در نظر داشته باشید که به مدت 6 ساعت گوشی تحت استفاده‌ی شدید قرار گرفت که فعالیت‌هایی همچون پخش ویدیو و اتصالات اینترنتی را شامل می‌شد و 6 ساعت دیگر را به صورت Screen Off ( نمایشگر خاموش) کار کرده است.

مشخصات ایفون xs

باتری گوشی ایفون xs اپل

این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.

آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

نتیجه گیری

مدل های S آیفون ها همیشه یک نکته‌ی ناامید کننده را با خود به همراه داشته اند و این نکته این است که اپل بنا بر دلایل بیزینسی، نیازی به تغییر در طراحی آن ها حس نمی کند. در واقع بدون هیچ گونه تغییر عظیمی در طراحی، خریداران چگونه باید به خرید آیفون XS به جای آیفون X رضایت دهند؟ البته آپگریدهای موجود در مدل XS که ذکر کردیم به اندازه‌ی کافی دلیل برای انتخاب این اسمارت فون را به ما می دهند، اما معمولا خریداران دوست دارند که اسمارت فون جدیدشان دارای شکل و شمایل جدید و زیباتری نسبت به گذشته باشد.

اما گوشی آیفون XS آنچنان نکات مثبت و خوبی دارد که در نقد آن، ما مجبور بودیم تا این چند نکته‌ی منفی را برای خالی نبودن عریضه ذکر کنیم! به هر حال آیفون XS دارای چند آپگرید اساسی نسبت به مدل قبلی خود بوده است و این دستگاه کاملا مناسب سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون xs ,بررسی ایفون xs ,خرید گوشی ایفون xs ,قیمت گوشی ایفون xs ,مشخصات گوشی ایفون xs ,گوشی iphone xs, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 79 تاريخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 ساعت: 18:24

گوشی A51

گوشی هوشمند گلکسی A51 در ابعاد 158.5 در 73.6 در 7.9 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن 172 گرم می باشد که وزن کم و مناسبی می باشد و باعث خستگی سریع دست نمی شود. مثل گلکسی A50، در ساخت بدنه A51 نیز از نوعی پلاستیک با ظاهر شیشه ، که سامسونگ آن را 3D Glasstic می‌نامد استفاده شده است.

در طراحی بخش پشتی این گوشی با الگوی خطوط متقاطع و رنگ پردازی پلکانی (gradient) که بسته به زاویه تابش نور، تغییر رنگ می‌دهد انجام شده است که بسیار زیبا و دلنشین می باشد و سامسونگ در این بخش به خوبی عمل کرده است. علاوه بر این طراحی زیبا در پشت این گوشی می توان دوربین چهار گانه L شکل را با یک چراغ LED در کنار آنها را مشاهده کرد. اگر قصد خرید گوشی A51 را دارید بهتر است ابتدا به مطالعه این مطلب بپردازید با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی A51

در کل تفاوت ظاهری عجیبی را بین این گوشی و ای 50 نمی‌بینیم. اولین تفاوت در نوع ناچی است که برای Galaxy A51 در نظر گرفته شده. این ناچ بر خلاف نسل قبل که حالت قطره‌ای داشت به صورت حفره‌ای در نظر گرفته شده.

در قاب پشتی دومین تفاوت دو گوشی با هم دیده می‌شود. چیدمان لنزهایی که برای دوربین اصلی به کار گرفته شده مطابق با ترند این روزهای سامسونگ است. لنزهای دوربین اصلی به صورت حرف L چیده شده‌اند و قابی که برایشان در نظر گرفته شده در کنار اینکه بیرون‌زدگی زیادی ندارد به رنگ مشکی است و اندازه بزرگی دارد و فلش را هم در خودش جای داده است.

در زمینه اندازه و وزن هم خیلی دو گوشی به هم شبیه هستند. A51 حدود 172 گرم وزن و 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد و جنس بدنه‌اش هم در قاب پشتی و هم در فریم از پلاستیک ساخته شده. همان‌طور که از اعداد و ارقام هم مشخص است با گوشی‌ای بسیار سبک و به علاوه خوش دست روبرو هستیم که در مدت طولانی هم می‌توانید بدون مشکل با یکدست با آن کار کنید.

طراحی قاب پشتی به گونه‌ای است که شبیه به A50s است و این‌طور به نظر می‌رسد که برش‌هایی در آن صورت گرفته اما این‌ها در حقیقت برش نیستند و به سبب تفاوت رنگی‌ای که در اینجا صورت گرفته می‌توانید این حس را پیدا کنید.

صفحه نمایش

خریداری Galaxy A51 جدید سامسونگ همچنین به معنای بهره مندی از نمایشگر خیره کننده و برتر AMOLED این کمپانی هم هست. پنلی که در A51 تعبیه شده اندازه 6.5 اینچی با رزولیشن 1080p و نسبت تصویر 20:9 دارد. کیفیت این نمایشگر مثل همیشه بسیار بالاست، رنگ ها غنی و زنده به نمایش در می آیند و زاویه دید خوبی هم به کاربر ارائه می کند و به طور کلی تجربه کاربری بسیار خوبی را به کاربر هدیه می دهد، در ضمن یک لایه شیشه محافظ صفحه نمایش  Gorilla Glass 3 هم از این پنل گران قیمت محافظت می کند.
ای51 همچنین از گزینه نمایشگر همیشه روشن هم پشتیبانی می کند، بنابراین کاربر بدون لمس دستگاه می تواند به راحتی به زمان یا اعلان های دریافتی نگاه کند. البته لازم به ذکر است که فعال کردن این ویژگی، اندکی در عمر باتری دستگاه تاثیر می گذارد. همچنین می توانید تن رنگی نمایشگر A51 را هم تغییر دهید. برای این کار باید به بخش Setting > Display > Screen Mode رفته و یا گزینه “Natural” را انتخاب کنید که رنگ ها را متعادل و طبیعی نشان می دهد، یا با گزینه “Vivid” ادامه دهید که رنگ ها را با سچوریشن بالاتر و غنی تر به نمایش می گذارد که البته ممکن است برای برخی از کاربران زننده باشد.

دوربین

یکی از جدیدترین آپدیت‌های گلکسی A51 نسبت به مدل 2019 A50  بخش دوربین آن است. دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی است که دوربینی فوق العاده با وضوح بالاتر از A50 است؛ همچنین لنز دوربین کاملاً جدید می‌باشد. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند فیلمبرداری را با کیفیت 4K ضبط کند. علاوه بر آن، دوربین جلو نیز بهبود یافته و از سنسور 32 مگاپیکسلی بهتری برخوردار است. در ادامه مرور کلی از تنظیم و ویژگی‌های دوربین در A51 آورده شده است:

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنزهای f / 2.0، سنسور 26 میلی متر و 1 / ​​2.0 اینچ، 0.8 میکرومتر می‌باشد که به کمک آن می‌توانید فیلم 304k را ضبط کنید.
  • دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی 13 میلی متری فوق العاده گسترده با لنز f / 2.2 است.
  • دوربین ماکرو اختصاصی 5MP با لنز ۴۰ میلی متری f / 2.4  است.
  • دوربین 5 مگاپیکسلی با عمق ToF ، لنز  f/2.2 و 1.12 میلی متر می‌باشد.
  • دوربین جلو 32 مگاپیکسلی، لنز f/2.2 و ۲۶ میلی متری با قابلیت فیلمبرداری 1080P است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، می‌توان فهمید که هنگام استفاده از دوربین اصلی و دوربین‌های Ultra-wide، تفاوت کمی در رنگ‌ها وجود دارد. شما می‌توانید هنگام استفاده از دوربین اصلی جزئیات بسیار بیشتری را ضبط کنید.

 حالت Live Focus از دیگر قابلیت‌]ای این تلفن همراه است و برای زمانی که می‌خواهید پس زمینه را تار کنید و عکس‌های پرتره بگیرید، مفید است. از آنجا که گلکسی A51 لنز تله فوتو ندارد، حالت Live Focus بهترین گزینه برای گرفتن عکس افرادی است که از ما فاصله دارند و اگر می خواهید تصویری از چهره شخصی بگیرید، خوب کار نمی‌کند.

در جلوی گلسی A51 یک دوربین 32 مگاپیکسلی قرار دارد که برای گرفتن عکس‌های سلفی مناسب است و همچنین می تواند فیلم‌هایی با کیفیت 1080p ضبط کند. اگر می‌خواهید با تعداد افرادی بیشتری در یک قاب سلفی بگیرید، قابلیت wide mode مناسب برای این کار به شما کمک می‌کند. قابلیت zoomed mode نیز برای گرفتن سلفی از خودتان مناسب است.

بررسی گوشی A51

نرم افزار و سخت افزار

سامسونگ A51 مدیریت پردازش فرمان ها را به عهده پردازنده اگزنوس 9611 با معماری 10 نانومتری گذاشته است و این چیپست 8 هسته‌ای از 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی تشکیل شده است که می تواند عملکردی روان و سریع را از این گوشی هوشمند شاهد بود. پردازش های گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP3 رهبری می شود و به آسانی می تواند بازی های نیمه سنگین را برای شما رندرگیری نماید.

فضای رم در نظر گرفته شده برای جولان دو پردازنده ظرفیت 6 گیگابایتی دارد که به موجب آن اولویت بندی های بیشتری صورت می گیرد و در نتیجه کار پردازش با سرعت بیشتری به انجام می رسد. فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت است و اگر از آن دسته کاربران هستید که به فضای بیشتری احتیاج دارید می توانید با خیالی آسوده این گوشی را خریداری نمایید چراکه اسلات اختصاصی قرار گرفتن حافظه جانبی microSD در این اسمارتفون تعبیه شده است و تا ۱ ترابایت قابل افزایش است.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به وای فای، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری (حذف نویز با میکروفون جداگانه)، نسخه ۵ بلوتوث، جی پی اس، NFC، رادیو، پشتیبانی از کابل OTG، شتاب سنج و قطب نما اشاره کرد. همانطور که در قسمت بالا مشاهده می‌کنید، به خوبی می‌توان سنگ تمام گذاشتن سامسونگ برای گوشی جدید خود را مشاهده کرد. قابلیت‌های نظیر پشتیبانی از OTG و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری تاثیر زیادی روی نظر مخاطبین دارند و این در حالی‌ست اکثر گوشی های مشابه که توسط سایر شرکت‌ها تولید می‌شوند، تمام قابلیت‌ها را به صورت کامل در اختیار ندارند.

سامسونگ از نظر نرم افزاری گوشی گلکسی ای 51 را بر پایه اندروید 10 و رابط کاربری جدید One UI 2.0 عرضه کرده که مملو از ویژگی های کاربردی می باشد که یکی از بهترین رابط های کاربری اندروید 10 می باشد.

زبان بصری One UI ساده است و برای شفافیت طراحی شده است. جزییات برای ظاهری یکسان و دوستانه ایجاد شده است و مشاهده آسان محتویات با یک نگاه ساده امکان پذیر می باشد. One UI 2 طراحی جدید و پربازدهی دارد که شما را بدون مزاحمت در کاری که انجام می‌دهید بروز نگه می‌دارد. اعلان‌ها فضای کمتری می‌گیرند، بنابراین می‌توانید بر مسائل حتی مهمتر تمرکز کنید. به طوری که اندازه اعلان در تنظیمات پیش فرض همۀ دستگاه‌ها بزرگ تعیین شده است. اعلان‌های کوچک شده نشان داده شده را می‌توان در تنظیمات فعال کرد.

ملایم شدن نور صفحه نمایش در حالت تاریک ارتقاءیافته به چشمان شما در شب کمک می‌کند. یا با مزایای ذخیره کردن نیرو آن را برای سبکی خاص روشن کنید. انتخاب با شماست. منو‌ها و ویژگی‌های تاریک شده در کل One UI 2 کار گذاشته شده‌اند تا صفحه نمایش شما کم نورتر و چشمان شما راحت‌تر بماند.

با روشهای بیشتری نسبت به قبل صفحه نمایش خود را سفارشی کنید. صفحه قفل پویا را فعال کنید تا هر بار قفل گوشی خود را باز می‌کنید با تصویری متفاوت صفحه نمایش شما بازآوری شود. One UI 2 به افراد توان می‌دهد هر آنچه را دوست دارند با طراحی همدلانه و فناوری کمکی ساده انجام دهند.

باتری گوشی A51

برای این گوشی میان رده باتری‌ای 4000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی هم در آن دیده می‌رود. عملکرد باتری کاملا قابل قبول است. مثل خیلی از گوشی‌های هوشمند امروزی اگر کار سنگینی از باتری نکشید 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کند و اگر کاربر پر استفاده‌ای باشید انتهای روز مجبور به شارژ کردنش هستید. این گوشی می‌تواند به مدت 13 ساعت به طور مداوم ویدیوی فول اچ دی با نهایت روشنایی پخش کند که عدد خوبی برای یک میان رده به حساب می‌آید.

کلام آخر

با اینکه Galaxy A50 اورجینال در سال گذشته ارزش خرید بسیار بالایی داشت و میلیون ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسید، Galaxy A51 ارتقای نامحسوسی ارائه کرده و ویژگی جذابی ندارد و بر خلاف نسل قبلی چندان تحسین برانگیز نیست.
بله، این دستگاه زیبا و مدرن با یک نمایشگر با کیفیت AMOLED است که عمر باتری بسیار خوبی هم دارد و بدنه پلاستیکی آن هم حس خوبی القا می کند، ولی دوربین های جدید بهبود زیادی را به نمایش نمی گذارند و از رقبایی مثل Pixel 3a یا حتی iPhone 7، قابلیت های بسیار کمتری دارند. در کنار این، عملکرد پردازشی و تجربه کاربری هم چندان دلپذیر نیست و دستگاه هنگام اجرای وظایی کمی سنگین با تاخیر روبرو می شود.
در آخر باید بگوییم که Samsung Galaxy A51 یک میان رده تقریبا خوب است که با وجود رقبای چینی و یا Pixel 3a اندکی گران به نظر می رسد. برای اطلاع از قیمت دقیق کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی سامسونگ A51 ,بررسی گوشی A51 ,قیمت گوشی A51 ,خرید گوشی A51 ,مشخصات گوشی A51, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 78 تاريخ : شنبه 17 خرداد 1399 ساعت: 19:14

گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro

شیائومی، شرکتی است که قصد دارد محصولاتی با ارزش بسیار بالا و با قیمتی  رقابتی ارائه دهد. از  گوشی موبایل گرفته تا انواع گجت‌ها، شیائومی با تعهد به حداکثر ۵٪ حاشیه سود، نسبت قیمت به عملکرد را تا حد قابل توجهی پایین آورده است.  این شرکت بار دیگر مرزهای امکانات فوق العاده در یک گوشی هوشمند را درنوردیده است. این گوشی چندین مشخصات شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد که امروز در کمتر اسمارتفونی می‌توان یافت. این شرکت دو گوشی شیائومی می نوت 10و شیائومی می نوت 10 پرو را همزمان عرضه کرده است.

هدف شیائومی از معرفی شیائومی می 10 متمرکز بر عکاسی بوده است. این محصول اولین گوشی هوشمندست که دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در  پنل پشت چهار دوربین دیگر  وجود دارد که دارای فاصله کانونی‌های متنوعی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم می نوت 10 پرو، باتری غول پیکر با ظرفیتی برابر با  ۵۲۶۰ میلی‌آمپرست که عمر باتری فوق‌العاده‌ای را برای آن به وجود آورده است.  از طرفی نیز از آنجایی که با تراشه میان‌رده Snapdragon 730G همراه شده، برچسب قیمتی فوق العاده و رقابتی را برای این گوشی میان‌رده به همراه داشته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاع از قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 پرو کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.

در قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.47 اینچی با بریدگی قطره ای قرار داده شده است که لبه های آن خمیده بوده و حاشیه های بسیار کوچکی آن را احاطه کرده است. در داخل بریدگی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در بالای آن، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت اوپتیکال نیز در نیمه پایینی نمایشگر حضور دارد که به گفته شیائومی، عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی که در گوشی هایی مثل Mi 9T دیده بودیم، بهتر شده است.

در پنل پشتی می نوت 10 پرو، موردی که پیش از هر چیز خودنمایی می کند، دوربین پنجگانه آن می باشد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. دو دوربین فوق عریض و ماکرو اما تقریبا هم سطح با بدنه می باشند که پایین تر از سه دوربین گفته شده قرار گرفته اند و دوربین ماکرو به حدی پایین می باشد که اکثر موارد ناخودآگاه با انگشت کاربر کثیف می شود.

در کنار دوربین ها، دو فلاش LED دوگانه به چشم می خورد که در نوع خود، مورد جالبی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که هنگام روشن کردن دستی این LED ها به عنوان چراغ قوه، تنها دو مورد از آن ها قابل استفاده خواهد بود.

در نهایت نوبت به فریم آلومینیومی می نوت 10 پرو می رسد که طراحی آن کاملا شبیه به نسخه بکار رفته در هواوی پی 30 پرو است. روی لبه پایینی این فریم که ساختاری تخت دارد، درگاه USB Type-C به همراه جک هدفون و خروجی اسپیکر قرار داده شده است و در سمت مقابل نیز فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حذف نویز به چشم می خورد.

لبه سمت چپ این گوشی، خلوت ترین ظاهر را به خود اختصاص داده و هیچ موردی روی آن به چشم نمی خورد؛ چرا که کلید های تنظیم صدا و پاور به همراه درگاه سیمکارت، همگی روی لبه سمت راست قرار دارند و گفتنی است که می نوت 10 و نسخه پرو، فاقد درگاه اختصاصی برای اضافه کردن کارت حافظه هستند. گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که همانند تمام گوشی های شیائومی، بدنه این محصول نیز موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب نشده است.

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از پنل Full HD + استفاده کرده که مانند پنل وان پلاس 7تی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این پنل AMOLED است، بنابرین ارائه رنگ مشکی عمیقی داشته که نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰: ۱ را بکار گرفته است. حداکثر میزان روشنایی آن در حدود ۴۲۲ نیت است، گرچه نسبت به سایر پرچمدارانی مثل گلکسی اس 10 و یا گلکسی نوت 10روشنایی بسیار زیادی محسوب نمی‌شود، اما در زیر نور خورشید کاملاً خواناست. حسگر اثر انگشت زیرصفحه نمایش با سرعت و دقت کار می‌کند زیرا شیائومی اندازه حسگر را افزایش داده است.

دوربین

5 دوربین، حسگر 108 مگاپیکسلی، لنز 8 تکه، زوم 50 برابر، عکاسی ماکرو، زوم اوپتیکال 2 برابر و 5 برابر و … همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. ابتدا از دوربین اصلی این محصول شروع می کنیم که به نوعی جذابترین آن ها نیز می باشد. جالب است بدانید که این گوشی به عنوان اولین محصول عرضه شده به بازار شناخته می شود که از حسگر جدید 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند.

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از سری ISOCELL Bright HMX می باشد که دارای اندازه 1/1.33 اینچی بوده و بزرگ تر از هر حسگر تصویر بکار رفته در اسمارتفون های موجود در بازار می باشد. پیکسل های این حسگر، دارای اندازه 0.8 میکرونی می باشد که با توجه به فیلتر بایر 4 به 1، می تواند تصاویری با رزولوشن 27 مگاپیکسل و پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی به ثبت برساند.

در قسمت جلوی این حسگر، از لنز 8P یا 8-Plastic استفاده شده است که نشان می دهد از 8 لایه پلاستیکی تشکیل یافته و با توجه به اینکه استفاده از لایه های بیشتر، رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت عکاسی دارد، می توان گفت که انتظار می رود دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی کیفیت بهتری در مقایسه با نسخه معمولی داشته باشد. همچنین بد نیست بدانید که این لنز 25 میلی متری، زاویه دید 82 درجه ای را در اختیار می گذارد و با گشودگی دهانه دیافراگم f/16.9، به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین های تله فوتو می رسد. اولین دوربین تله فوتوی این گوشی، از حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual-Pixel نیز می باشد. همچنین این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که فاقد لرزشگیر اوپتیکال است و شیائومی زاویه دید این دوربین را، بهترین گزینه برای عکاسی پرتره می داند.

دوربین بعدی تله فوتو، دارای حسگر 5 مگاپیکسلی با لنزی به دهانه دیافراگم f/2.0 می باشد که مجهز به لرزشگیر اوپتیکال بوده و زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی را در اختیار می گذارد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این دوربین چگونه می تواند بدون ساختار پیروسکوپی، زوم 5 برابری اوپتیکال داشته باشد و سوال بعدی این است که چرا تصاویر خروجی از آن، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند؟

در حقیقت جالب است بدانید که این دوربین از حسگر 8 مگاپیکسلی به جای حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به طور پیش فرض، تصاویری با زوم 3.7 برابر را در اختیار می گذارد. سپس الگوریتم های بخصوصی با برش مرکزی 5 مگاپیکسل از حسگر 8 مگاپیکسلی، زوم 5 برابر را در اختیار می گذارد که در نهایت به دلایل نا معلومی این تصویر 5 مگاپیگسلی مجددا به رزولوشن 8 مگاپیکسل، بزرگنمایی می شوند.

در دنیای امرزوی، اگر گوشی هوشمندی 5 دوربین داشته باشد؛ بی شک یکی از آن ها از نوع فوق عریض می باشد که محبوبیت بالایی پیدا کرده است. می نوت 10 پرو نیز از این قاعده پیروی می کند و چهارمین دوربین آن، از نوع فوق عریض می باشد که به حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز شده و با استفاده از لنز 13 میلیمتری با دیافراگم f/2.2 ، زاویه دید 117 درجه ای را در اختیار می گذارد.

نکته جالب در مورد این دوربین، پشتیبانی از فوکوس خودکار می باشد که قابلیت فوکوس از فاصله نزدیک را به ارمغان می آورد. پس با این وجود، استفاده از دوربین جداگانه ماکرو چه ضروریتی دارد؟ به گفته شیائومی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی، برای عکاسی از سوژه در محدوده 2 الی 10 سانتی متری کاربرد دارد و از دوربین فوق عریض، برای فیلمبرداری در چنین مواردی، بهره گرفته خواهد شد. همچنین اگر بخواهید در فاصله کمتر از 2 سانتی متر، (حداکثر 1.5 سانتی متر) روی سوژه فوکوس کرده و عکاسی کنید، می نوت 10 پرو، از هر دو دوربین استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، این گوشی به عنوان اولین اسمارتفون دنیا به شمار می آید که می تواند از فاصله کمتر از 2 سانتی متر، روی سوژه فوکوس کند.

گذشته از دوربین 5 گانه، نکته جالب دیگر در این قسمت، استفاده از 4 فلاش LED می باشد. بد نیست بدانید که دو مورد از این فلاش ها، مشابه نمونه بکار رفته در سایر اسمارتفون ها می باشد و دو مورد دیگر، اصطلاحا پشت دیفیوزر با پخشگر قرار گرفته اند که نور نرم را در اختیار خواهند گذاشت.

رابط کاربری دوربین در MIUI 11 تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته است. حالت های مختلف دوربین مثل پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ یا راست، می توان بین آن ها جا به جا شد. در بالای این نوار حالت ها دکمه هایی برای جابه جایی بین دوربین های مختلف قرار داده شده است که در واقع زاویه دیدهای متنوع را در اختیار می گذارد. از قسمت بالای رابط کاربری هم می توان به مواردی مثل هوش مصنوعی، فیلتر ها، فلاش، HDR و … دسترسی داشت.

حالت پرو یا عکاسی دستی نیز امکانات خوبی دارد. در این قسمت که امکان استفاده از هر 5 دوربین وجود دارد، می توان مواردی مثل وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو را به طور دستی تنظیم کرد و جالب است بدانید که امکان عکاسی با رزولوشن 108 مگاپیکسل نیز در این قسمت وجود دارد.

قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

نرم افزار و سخت افزار

می نوت 10 پرو با رابط کاربری  MIUI 11.0.3.0   مبتنی بر نسخه 9 Pie  پلتفورم اندروید است.  رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد بوده که و عملکرد بسیار روانی را ارائه داده است. شیائومی ویژگی  جدیدی را به نام Mi Drop جهت انتقال فایل اضافه کرده که بسیار کاربردی‌تر از AirDrop اپل است. گفته می‌شود، این قابلیت بصورت بومی با گوشی‌های Oppo و Vivo نیز کار می‌کند، به این معنی که سازگاری بالقوه آن بسیار گسترده‌تر از آیفون است. با وجود اینکه می نوت 10 پرو از پردازنده پرچم‌دار Qualcomm استفاده نمی‌کند، اما عملکرد مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 730جی از پردازنده‌های استاندارد کوالکام است و نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ مقدار ۱۵٪  بهبود عملکرد گرافیکی را به ارمغان آورده است.

در استفاده روزانه، متوجه هیچگونه لگ و تأخیری نخواهید شد. در رابطه با عملکرد تراشه بکار رفته در  بنچمارک Geekbench در عملکرد‌های تک هسته‌ای امتیاز ۲٫۵۳۵ و  عملکرد‌های چند هسته‌ای امتیاز۶،۸۲۱ را کسب کرده است. در مقایسه می‌توان گفت که امتیاز می 9 تی در تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب برابر با ۲،۵۵۰ و ۶،۹۴۸ است و در کمال تعجب امتیاز آن از این گوشی بالاتر ثبت شده و در رقابت بین این دو میان رده عالی شیائومی می 9 تی بهتر عمل کرده است.

 

باتری گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro

دو گوشی می نوت 10 و می نوت 10 پرو ، به باتری بسیار حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که حدود 60 درصد بزرگ تر از نمونه بکار رفته در گوشی می 9 می باشد. در کنار این ظرفیت بزرگ، تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 730G و نمایشگر اولد قرار گرفته است که نوید بخش شارژدهی بسیار خوب برای این محصول می باشد.

نتیجه گیری

Mi Note 10 Pro اولین گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر در خرید گوشی عمر باتری، تطبیق‌پذیری دوربین با شرایط نوری مختلف و موارد اضافی مانند جک هدفون و بلستر IR برای شما مهم است، پیدا کردن و خرید گوشی هوشمند با این قیمت کار سختی است. اما در حوزه میان‌رده‌ها شما می توانید گوشی‌های بسیار عالی را پیدا کنید که از بین آنها می‌توان به گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 می 9 تی  و یا حتی نسخه ارزان‌تر این گوشی یعنی می نوت 10 لایت اشاره کرد. 

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بسیار خوب تصاویر در محیط های روشن
  • باتری بزرگ و پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات
  • عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون 730G

معایب

  • نبود اصالت در طراحی
  • فیلمبرداری نه چندان خوب
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین های فوق عریض و تله فوتو در محیط های کم نور
  • وزن و ضخامت بالا
  • عدم استفاده از تراشه پرچمدار
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی شیائومی می نوت 10 پرو ,قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 پرو ,گوشی می نوت 10 پرو ,گوشی Mi Note 10 Pro ,بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 79 تاريخ : شنبه 17 خرداد 1399 ساعت: 15:31

گوشی نوکیا 3.2

نوکیا 3.2 (Nokia 3.2) از میان رده های خوش قیمت و ایده آل HMD به حساب می آید که ویژگی های برجسته برای آن در نظر گرفته شد. شرکت HMD یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند شناخته شده که هر سال با معرفی محصول جدید سعی دارد تا نظر مخاطبان و طرفداران را جلب کند. در اوایل سال 2019 این شرکت چینی از گوشی هوشمند میان رده خود به نام نوکیا 3.2 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که طراحی نسل جدیدی را دربرگرفته و به عنوان عضوی از خانواده آنر کیفیت ساخت قابل توجهی دارد. اگر قصد خرید گوشی نوکیا 3.2 را دارید بهتر است قبل از آن این مطلب را مطالعه نمایید.

طراحی و ساخت گوشی نوکیا 3.2

بدنه و چیدمان دوربین نوکیا لومیا 620 را به یاد دارید؟ دو مدل 3/2 و (مخصوصاً) 2/2 نوکیا به گونه‌ای وارثان طراحی لومیا 620 هستند و از این رو فنلاندی‌ها تصمیم گرفتند تا در بدنه‌ی این موبایل از پلاستیک براق استفاده کنند. استفاده از این ماده ظاهری شیک و جذاب به دستگاه داده است که اصلاً شباهتی به موبایل‌های ارزان قیمت ندارد. شفاف بودن بدنه به معنی جاذب بودن اثر انگشت و لکه روی آن است که اگر مثل من حساسیت زیادی روی تمیزی موبایل خود به خرج می‌دهید، ممکن است آزار دهنده باشد. اما قبول کنید که ظاهر زیبای آن به چند بار تمیز کردن در روز می‌ارزد.

برخلاف تصور، براق بودن بدنه به معنی لیز بودن و سر خوردن آن از دست نیست. اما خب اگر هنوز هم از افتادن موبایل از دست خود واهمه دارید، پیشنهاد می‌کنم که از قاب محافظ استفاده کنید. البته وجود قاب محافظ یک مزیت دیگر نیز دارد: جلوگیری از خط و خش! بله. متاسفانه بدنه‌ی دستگاه نسبت به خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است و در استفاده‌‌های معمولی، مثل گذاشتن دستگاه روی میز، خطوط ریزی روی بدنه ایجاد می‌شوند. 

به صورت کلی‌تر، نوکیا 3/2 از یک بدنه‌ی یکپارچه بهره می‌برد که در قسمت پشتی میزبان دوربین تکی و در زیر آن سنسور اثر انگشت (تنها در نسخه‌ی 32 گیگابایتی) است. این دستگاه با دو میکروفون برای بهبود خروجی همراه است که یکی در قسمت بالایی، در کنار جک 3/5 میلیمتری هدفون، و دیگری در قسمت پایینی و در کنار درگاه قدیمی micro USB و اسپیکر با کیفیت صدای مطلوب، قرار گرفته اند. در لبه‌ی سمت راست شاهد دکمه‌های کنترل صدا و دکمه‌ی پاور به همراه چراغ اعلانات هستیم. اگر بخواهم صادقانه بگویم، وجود چراغ اعلانات در دکمه‌ی پاور بی‌نظیر است. ظاهر و کارایی آن من را تا حدودی به یاد دکمه‌ی نوکیا N8 فقید می‌اندازد. در نهایت نیز در سمت راست اسلات سیم‌کارت(ها) و کارت‌ حافظه در کنار دکمه‌ی اختصاصی دستیار گوگل، جا خوش کرده‌اند.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی نوکیا 3.2 یک پنل نمایش ال‌سی‌دی با بریدگی قطره‌ای شکل است که داخل آن دوربین جلو قرار می‌گیرد. حواشی اطراف نمایشگر در هر دو طرف گوشی نسبتا باریک هستند ولی در پایین یک چانه ضخیم را می‌بینید که روی آن لوگوی نوکیا خودنمایی می‌کند.این نمایشگر 6.26 اینچی دقت اچ‌دی پلاس با دقت 1520 در 720 پیکسل، نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ دارد.در مورد نمایشگر باید بگوییم واقعا بزرگ است و با یک دست به سختی می‌توانید گوشه‌های آن را لمس کنید. مقدار روشنایی صفحه نمایش خوب است و از زوایای مختلف محتوای روی آن به اندازه کافی خوانا هستند.در مورد بازتولید رنگ نمایشگر گوشی نوکیا 3.2 باید بگوییم خوب است. حداکثر میزان روشنایی آن نیز برای استفاده در محیط داخل مناسب است ولی خواندن محتوای روی نمایشگر در یک روز روشن کاملا سخت است.

در تنظیمات نمایشگر حالتی به اسم Night Light نیز وجود دارد تا پس از فعال کردن آن تجربه کار با گوشی در شب چشمان کاربر را خسته نکند. باید اشاره کنیم این نمایشگر گواهینامه Widevine L1 را ندارد، به عبارت دیگر با وجود استفاده از دقت اچ‌دی پلاس قادر به استریم محتوای اچ‌دی سرویس‌های آمازون پرایم ویدئو و نت‌فلیکس نیست.

دوربین

مشخصات دوربین نوکیا 3.2 مشابه نسل قبلی می باشد. این دوربین از سنسور 13 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.12 میکرومتری استفاده می کند که روی آن یک لنز با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز سنسور 5 مگاپیکسلی دارد که بر روی ناچ قطره ای موجود روی نمایشگر قرار گرفته است. این دوربین همانند دوربین اصلی از پیکسل های 1.12 میکرو متری بهره می گیرد و گشودگی دریچه دیافراگم آن نیز F/2.2 می باشد که می تواند زاویه دید 77 درجه ای در اختیار بگذارد.

نوکیا برای دوربین این گوشی، رابط کاربری ساده ای را در نظر گرفته است که استفاده از آن، برای بیشتر کاربران آسان خواهد بود. در قسمت بالای کلید شاتر، حالت های مختلف مانند ویدئو و … چیده شده اند و از قسمت بالا نیز می توان به تنظیمات دوربین و سایر موارد دسترسی داشت. اما متاسفانه حالت دستی یا پرو برای این گوشی موجود نمی باشد و یا حتی افکت های بوکه یا سایر افکت های دیگر نیز علی رغم نبود دوربین ثانویه، به صورت نرم افزاری نیز ارائه نشده اند.

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در محیط های روشن، جزئیات بالایی را در اختیار می گذارد که از کنتراست مناسبی برخوردارند. در این تصاویر، تنظیم نور سفید به خوبی صورت نمی گیرد ولی با این حال رنگ ها، با دقت مناسبی به ثبت می رسند. گستره داینامیکی نیز در سطح متوسطی قرار دارد که حالت HDR می تواند به بهبود آن کمک نماید. حالت خودکار HDR نوکیا 3.2 در بیشتر مواقع، ضرورت فعال بودن این ویژگی را به خوبی تشخیص می دهد. با این حال توصیه می شود که حالت HDR را در حالت همیشه فعال قرار دهید.

اما در محیط های کم نور، دوربین Nokia 3.2 تقریبا مشابه اکثر گوشی های هم رده، حرف چندانی برای گفتن ندارد. تصاویر ثبت شده تاریک هستند و رنگ ها دقت خود را از دست می دهند. علاوه بر این نویز زیادی در تصاویر به چشم می خورد و جزئیات ثبت شده نیز بسیار پایین می باشد. دوربین سلفی این گوشی هم در محیط های روشن، تصاویر با کیفیت، واضح، با جزئیات مطلوب و رنگ های خوب به ثبت می رساند.

در نهایت باید به فیلم برداری این گوشی اشاره کنیم؛ گوشی نوکیا 3.2 قادر است فیلم هایی با کیفیت 1080 در نرخ 30 فریم در ثانیه به ثبت برساند. ویدئو های ثبت شده از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و جزئیات مناسبی ثبت می شوند و میزان نویز نیز در آن ها به خوبی کنترل می شود.

سخت افزار

گوشی نوکیا 3.2 به پردازنده پایین رده اسنپدراگون 429 مجهز شده است که 4 هسته Cortex-A53 تشکیل دهنده آن می توانند در حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتزی فعالیت کنند. پردازنده گرافیکی نیز از نوع آدرنو 504 می باشد که به گفته کواکام 50 درصد قدرتمند تر از پردازنده گرافیکی استفاده شده در اسنپدراگون 425 می باشد. این پردازنده می تواند حداکثر رزولوشن HD را برای نمایشگر فراهم نماید و از API های Vulkan و Open GL ES 3.0 پشتیبانی می کند. 

پردازنده مرکزی Cortex-A53 با معماری 64 بیتی توسعه داده شده است و می تواند تا 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 را آدرس دهی نماید. علاوه بر این، این گوشی در دو نسخه با حافظه های داخلی 32 و 16 گیگابایتی (از نوع eMMC) عرضه شده است که نسخه 32 گیگابایتی علاوه بر داشتن 3 گیگابایت حافظه رم از سنسور اثر انشگت نیز بهره می برد. با این حال هر دو نسخه مجهز به سیستم تشخیص چهره شده اند. در بررسی های انجام گرفته، این حسگر از دقت و امنیت بالایی برخوردار بود ولی سرعت آن در مقایسه با سایر گوشی های بازار بسیار کمتر می باشد، به طوری برای بازگشایی دستگاه حدود 3 ثانیه زمان لازم دارد. اما به دلیل آنکه نسخه مورد بررسی ما از 2 گیگابایت حافظه رم برخوردار بود و فاقد حسگر اثر انگشت می باشد ، نمی توانیم در مورد آن نظر قاطعی بدهیم.

علاوه بر این، مودم استفاده شده در این گوشی قابلیت پشتیبانی از باند های Cat 4, Cat 5 را دارد و حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 75 مگابیت بر ثانیه را در اختیار می گذارد. همچنین گوشی Nokia 3.2 از وایرلس 802.11ac Wave 2 بهره می برد و در کنار آن بلوتوث نسخه 5 و راه های ارتباطی سه گانه GPS/GLONASS/Baidou در اختیار می باشند.اما در نهایت باید بگوییم که پردازنده استفاده شده در نوکیا 3.2 کاملا هوشمندانه انتخاب شده است، به طوری که طراحی 12 نانومتری آن به مراتب مصرف انرژی پایینی دارد و پردازنده گرافیکی آن می تواند در اجرای اکثر بازی ها شما را یاری نماید. البته نباید انتظار بالایی نظیر اجرای بازی هایی مثل آسفالت یا PUBG را داشته باشیم، ولی در حد و اندازه خود قدرت قابل قبولی در اختیار می گذارد و می تواند در انجام کارهای روزمره نظیر استریم موسیقی، پخش ویدئو و یا وب گردی و گردش در فضای مجازی یاریتان نماید.

نرم افزاربررسی گوشی نوکیا 3.2

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه Nokia 3.2 با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است.

در تجربه کاربری که با Nokia 3.2 دارید، شاهد رابط کاربری روان و ساده خواهید بود که برای چنین مدل اقتصادی بدیهی است.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 3.2

برای چنین دستگاه کوچک ، نوکیا 3.2 باتری بسیار قدرتمندی دارد - 4000 میلی آمپر ساعت ، از بزرگترین دستگاه های پرچمدار بزرگتر است (حتی گلکسی S10 پلاس ، نوادگان به علاوه اندازه سامسونگ ، تنها دارای یک پاور قدرت 3400 میلی آمپری است).

همراه با باتری و ویژگی های روشنایی سازگار با سیستم عامل Android Pie ، نوکیا ادعا می کند که این گوشی عمر باتری دو روزه را ارائه می دهد ، ادعایی که ما وقتی می توانیم به درستی تست کنیم ، برای بررسی کامل ما - با وجود اندازه باتری ، مطمئناً به نظر می رسد قابل قبول است.

جمع بندی

بسیار خب، رسیدیم به انتهای بررسی. نوکیا 3 2019 نسبت به نسل قبل خود طرحی زیباتر، باتری بزرگ‌تر، پردازنده‌ی سریع‌تر، سنسور اثرانشگت، و صفحه نمایش بزرگ‌تر دارد. در کل شاید بتوان این موبایل را بهترین در رده‌ی قیمتی خود دانست. شاید بتوانید رقیبانی را پیدا کنید که از دوربین دوگانه بهره ببرند. اما فراموش نکنید که نوکیا 3/2 با اندروید خالص به دست شما می‌رسد که نوید تجربه‌ی کاربری سریع‌تر و دریافت بروزرسانی‌های نرم افزاری را می‌دهد.

حالا که بیشتر از هر زمان دیگری به معرفی نسل بعد که احتمالاً نوکیا 3/3 نام گذاری می‌شود نزدیک هستیم، انتظار می‌رود که نوکیا در نسل بعد از سنسور اثرانگشت دقیق‌تری استفاده کند و روی فوکوس خودکار دوربین هم بیش‌تر کار کند. البته مهم‌تر از این‌ها، امیدوارم که در نسل بعد از پورت USB C استفاده شود و زمان شارژ شدن دستگاه هم کوتاه‌تر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مزایا

  • نمایشگر بزرگ
  • گنجایش بالای باتری
  • دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت
  • حسگر اثرانگشت سریع
  • تجربه نرم‌افزاری اندروید خام

معایب

  • چیپست ضعیف
  • تک دوربین در عقب
  • نبود قابلیت عکاسی پرتره و عملکرد پایین دوربین در روز و شب
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی نوکیا 3,2 ,قیمت گوشی نوکیا 3,2 ,بررسی گوشی نوکیا 3,2 ,خرید گوشی نوکیا 3,2 ,گوشی Nokia 3,2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 83 تاريخ : جمعه 16 خرداد 1399 ساعت: 18:33

گوشی گلکسی نوت 10 لایت

گوشی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) معرفی شد. ما قصد داریم مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت سامسونگ در CES 2020 فعالیت قابل قبولی داشت و در کنار معرفی گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت، شاهد معرفی گلکسی نوت ۱۰ لایت هم بودیم که بدون تردید می‌توان آن را یک دستگاه قدرتمند با ظاهری جذاب معرفی کرد. غول تکنولوژی کره جنوبی قصد دارد موفقیت‌های به دست آمده خود از سری گوشی های گلکسی نوت ۱۰ را ادامه دهد و هم اکنون مدل ارزان قیمت نوت 10 لایت را معرفی کرده است. ما در این مقاله قصد داریم گوشی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و نمایشگر گوشی نوت 10 لایت

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت به شدت شبیه به گوشی گلکسی A71 است. این گوشی از یک نمایشگر بزرگ و مسطح. برخوردار میباشد که حاشیه های اطراف آن بسیار نازک میباشند و همچنین یک حفره ی کوچک برای قرارگیری دوربین سلفی در بالای نمایشگر حضور دارد. از طرفی لبه های پنل پشتی گوشی کمی انحنا دارند که به قرارگیری بهتر گوشی در دست کمک میکند.

یکی از مواردی که جای خالی اش در این گوشی به شدت حس میشود شارژ وایرلس است. همچنین این گوشی از گواهی IP برخوردار نمی‌باشد و این یعنی گلکسی نوت ۱۰ لایت به احتمال زیاد در برابر آب و گرد و خاک مقاوم نیست. اما همانطور که پیش تر عنوان کردیم، کیفیت ساخت این دیوایس بسیار خوب است و با در دست گرفتن این گوشی حس بسیار خوبی به شما القا میشود.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت به یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی مجهز شده است که نسبت تصویر ۲۰:۹ دارد. همچنین رزولوشن این نمایشگر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ است که باعث میشود تراکم پیکسلی نمایشگر به عدد ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ برسد.  بر روی کاغذ نمی‌توان گفت که این نمایشگر مانند نمونه ی موجود در پرچمداران بازار شارپ است، اما در عمل هیچ مشکلی با این نمایشگر نخواهید داشت و تصاویر به بهترین شکل ممکن به نمایش در خواهند آمد.

لازم به ذکر است پنل این نمایشگر از نوع AMOLED است و درست مانند سایر نمایشگرهای سامسونگ، نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت کمی به گرمی تمایل دارد. همچنین اگر بخواهید که رنگ ها به صورت عمیق تر به نمایش در بیایند، آپشن Vivid Mode را در تنظیمات نمایشگر فعال کنید و از تماشای رنگ های شاد و زنده لذت ببرید.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر که در سایر گوشی های سامسونگ نیز دیده میشوند میتوان به فیلتر نور آبی، Dark Mode و ویژگی نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

دوربین

Galaxy Note10 Lite یک ساختمان دوربین نسبتا معمولی و رایج سه گانه دارد که از یک لنز اصلی عریض، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو تشکیل شده است. بنابراین در این ساختمان دوربین هیچ سنسور ToF یا دوربین ماکرو یا عمق سنجی که در میان رده های این روز ها پیدا می شود، وجود ندارد.

همه دوربین های Note10 Lite سنسور های 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی یک سنسور 1/2.55 اینچی است که با یک لنز با فاصله کانونی 27 میلی متر و دیافراگم f/1.7 همراه شده است. سنسور دوربین تله فوتو هم 1/3.6 اینچ است و فاصله کانونی 52 میلی متری آن، زوم اوپتیکال دو برابری فراهم می کند. هر دو لنز لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز دارند.

بعد از آن، به دوربین فوق عریض می رسیم. سامسونگ مدعی است که این دوربین زاویه دید 123 درجه ای دارد که یعنی فاصله کانونی آن 12 میلی متری است. درجه دیافراگم لنز به کار رفته در آن هم f/2.2 می باشد.

بررسی گوشی نوت 10 لایت

باتری گوشی نوت 10 لایت

Galaxy Note 10 Lite یک باتری غول‌پیکر 4،500 میلی‌آمپرساعتی را به مراتب بزرگتر از بسته‌های 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی نوت 10 استفاده می‌کند. با توجه به تست‌هایی که توسط Tom’s Guide انجام داده شده است، نشان داده می‌شود که باتری نوت 10، تنها در حدود 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورد. بنابراین ما امیدوار هستیم که باتری غول‌پیکر گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 لایت، بیشتر از این‌ها توانایی داشته باشد.

برای گوشی جدید، سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت، این شرکت از تراشه اگزینوس استفاده کرده است که برخی افراد را نگران می‌کند چرا که هنوز مشخص نیست که این گوشی با قیمت مناسب‌تر خود، آیا می‌تواند عملکرد ارائه شده در گوشی گلکسی نوت 10 را داشته باشد یا خیر چرا که نوت 10 از تراشهSnapdragon 855 Qualcomm بهره می‌برد.

نوت 10 Lite در نسخه‌های متنوعی ارائه می‌شود که هر کدام از این نسخه‌ها کارایی خاص خود را دارد. این گوشی در دو مدل است که یکی از آن‌ها دارای 6 گیگابایت حافظه رم و دیگری دارای 8 گیگابایت حافظه رم است که برای آن‌ها 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. این حافظه رم بسیار کمتر از 12 گیگابایت حافظه رمی است که می‌توانید در نوت رده بالاتر به آن دست پیدا کنید. نوت 10 همچنین به طور پیش فرض 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد، بنابراین Note 10 Lite را نمی‌توان یک نسخه قوی‌تر از برادر خود یعنی نوت 10 دانست چرا که این گوشی از نظر بهره‌وری می‌تواند بسیار کمتر از نوت 10 باشد.

جمع بندی

در پایان باید اشاره کنیم گه هرچند محصولات میان‌رده و تازه معرفی شده سامسونگ در طراحی بدنه، کیفیت یک پرچمدار را ندارند، اما می‌توان به عملکرد بالای نرم افزاری و پشتیبانی ایده‌آل از سیستم عامل اندروید 10 در این گوشی‌ها امیدوار بود. همچنین پشتیبانی سامسونگ نوت 10 لایت از قلم مخصوص و باتری قدرتمند می‌تواند از نقاط قوت آن باشد. درواقع باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی نوت 10 لایت، نوید استفاده روزانه بدون نگرانی از خاموش شدن را به کاربران می‌دهد. با همه این‌ها شاید بسیاری از کاربران که قصد خرید یک گوشی سامسونگ باکیفیت و جدید را دارند، منتظر معرفی سامسونگ گلکسی اس 11 بمانند که در اینجا می‌توانید بیشتر درباره این محصول بخوانید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید نوت 10 لایت هنوز تمایز قابل‌ملاحظه‌ای با سایر محصولات ندارد؟

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی سامسونگ نوت 10 لایت ,بررسی گوشی نوت 10 لایت ,قیمت گوشی نوت 10 لایت ,خرید گوشی نوت 10 لایت ,نوت 10 لایت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 84 تاريخ : جمعه 16 خرداد 1399 ساعت: 15:13

گوشی ایفون se

کمپانی اپل از طراحی جدیدی در گوشی کوچک آیفون SE استفاده نکرده است. طراحی آیفون 5S با سخت‌افزار داخلی متفاوت سرانجام به تولید این محصول انجامیده است. این حرکت اپل کمی عجیب و در عین حال منفی تلقی می‌شود. زیرا بکارگیری از طراحی محصول قدیمی در نسل جدید یک محصول چندان به طبع کاربران قدیمی که دو سال پیش نیز با این طراحی آشنایی داشتند خوش نمی‌آید، اما این همه ماجرا نیست. در ادامه به بررسی تخصصی این گوشی می پردازیم همچنین اگر می خواهید خرید اقساطی ایفون se را تجربه کنید همراه ما باشید.

طراحی گوشی ایفون se

ابتدا باید پرسید فلسفه وجودی آیفون SE 2020 چیست؟ شرکت هایی همچون سامسونگ یا هواوی به تولید گوشی در همه سطوح بازار از پایین رده تا پرچمدار می پردازند. اما اپل اینگونه نیست و سبد محصولاتش را تنها سه تا چهار مدل پرچمدار تشکیل می دهد که معمولا قیمت بالایی دارند اپل اولین بار در سال 2016 آیفون SE را معرفی کرد که از آیفون 6 مشتق شده بود. حالا اما آیفون SE 2020 دارای طراحی و ساختی شبیه به آیفون هفت و هشت است. استفاده از طراحی گوشی های قبل باعث می شود هزینه تحقیق و توسعه پایین آمده و در نتیجه قیمت کلی گوشی کاهش پیدا کند. ظاهر گوشی به طور کامل متفاوت از آیفون های جدید اپل یعنی آیفون 11 است و همانطور که گفتیم ظاهر گوشی تماما از آیفون 7 و هشت الگوبرداری شده است. ابعاد گوشی در طول، عرض و ضخامت به ترتیب برابر با 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر است. آیفون اس ای 2020 4.7 اینچی از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده است به گونه ای که قاب جلویی و پشتی آن از جنس شیشه و فریم آن از جنس آلومینیوم است. گوشی 148 گرم وزن دارد، با این وزن زمانی که گوشی را در دست بگیرید احساس خواهید کرد که آیفون SE 2020 چقدر سبک است. با این تفاسیر می توان دریافت با یک گوشی خوش دست و کوچک روبرو هستیم.

صفحه نمایش آیفون SE 2020 تا 65.4 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. بخش های بالایی و پایینی قاب جلویی با نوار های مشکی رنگی پوشانده شده اند. خوشحالیم که بگوییم در لبه پایین این آیفون شاهد دکمه هوم دوست داشتنی هستیم که ظاهری کلاسیک به گوشی داده است. در لبه بالایی نیز اسپیکر و همچنین دوربین سلفی قرار داده شده اند. طراحی آیفون اس ای 2020 ما را به چند سال گذشته می برد. سالهایی که از دوربین های سلفی پانچ شده در بالای صفحه نمایش خبری نبود و دوربین سلفی هیچ مزاحمتی برای صفحه نمایش محسوب نمی شد. در سمت چپ بدنه شاهد سه دکمه کلاسیک آیفون یعنی دکمه تنظیم صدا و دکمه mute و unmute هستیم. سینی سیمکارت نیز در لبه سمت راست قرار گرفته است. در بخش پشتی گوشی دوربین تکی آیفون SE 2020 قرار گرفته است که به مقدار قابل توجهی از بدنه بیرون زده است و در سمت راست آن نیز شاهد فلش LED هستیم. در لبه پایینی گوشی شاهد دو شیار برای اسپیکر ها هستیم که البته فقط یکی از آنها کار می کند و در میان آنها پورت لایتنینگ قرار گرفته است که با استفاده از آن میتوانید گوشی را شارژ کرده و یا ایرپاد را به آن متصل کنید.

آیفون SE 2020 دارای گواهینامه IP67 است که یعنی می تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. ما امکان آزمایش چنین چیزی را نداشتیم اما گوشی را به مدت 30 دقیقه داخل یک ظرف آب قرار دادیم و سپس آن را خارج کردیم و همه چیز کاملا رو به راه بود. در مجموع باید گفت اگر به طراحی کلاسیک گوشی های آیفون علاقه مند هستید، آیفون SE 2020 یک گزینه فوق العاده برای شماست. اما اگر فکر می کنید این طراحی تاریخ گذشته است، می توانید آیفون XR را انتخاب کنید که با طراحی جدید خود، قیمت مناسبی نیز دارد و هنوز هم توسط اپل عرضه می شود. البته آیفون XR تقریبا تا 200 دلار گرانتر از آیفون SE 2020 است ولی با این حال قیمت به مراتب کمتری از آیفون 11 ها دارد. آیفون SE 2020 در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز عرضه می شود.

صفحه نمایش

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بررسی گوشی ایفون se

سخت افزار

بخش متفاوت داستان اینجاست. اپل بخش داخلی گوشی را کاملا متفاوت با آیفون 5s ساخته است. پردازنده دستگاه A9 نام دارد که پردازنده ای 2 هسته ای با فرکانس 1.84 گیگاهرتز است. این پردازنده همراه با رم 2 گیگابایتی کار می کند. پردازنده گرافیکی نیز 6 هسته ای است. این سخت افزار دقیقا در آیفون 6s نیز مشاهده می شود و این موضوع بدان معنی است که از نظر قدرت آیفون SE با آیفون 6s برابری می کند. البته سیستم عامل iOS، به دلیل همخوانی فوق العاده ای که با سخت افزار گوشی دارد، باعث شده مشخصات سخت افزاری تاثیر چشمگیری بر عملکرد دستگاه نداشته باشد. با وجود این اگرچه همیشه آیفون در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین عملکرد نرم و سریعی دارد، در این گوشی به طرز چشمگیری تفاوت عملکرد با آیفون 5s مشاهده می شود و سرعت فرمان پذیری دستگاه بسیار بیشتر است.

آیفون SE در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی ارائه می شود. نسخه ای که در اختیار ما قرار داشت 64 گیگابایت حافظه داخلی داشت که اگر شما هم به دنبال خرید این دستگاه هستید، اکیدا توصیه می کنیم نسخه 64 گیگابایتی آن را خریداری کنید.

مقایسه آیفون با گوشی های دیگر (یعنی گوشی های اندرویدی) در زمینه کارایی همیشه کار سخت و البته بیهوده ای است، زیرا هر کدام از دو سیستم عامل کارایی های متفاوت و هماهنگی با سخت افزارهای متفاوتی دارد که کار را پیچیده می کند. اما درمجموع اگرچه اندروید (منظورمان اندروید خالصی است که روی دستگاه های نکسوس نصب شده) در سال های اخیر قدم های بزرگی رو به بهبود کارکرد برداشته، به دلیل هماهنگی بسیار زیاد iOS با سخت افزار آیفون، می توان با کمی اغراق گفت که iOS چند قدم از اندروید جلوتر است و اندروید نیز به سرعت هرچه تمام در حال نزدیک شدن و حتی عبور کردن از این سیستم عامل است.

نرم افزار

گوشی اپل آیفون اس‌ای به شکل پیش‌فرض با iOS نسخه 9.3 عرضه می‌شود و آپدیت 9.3.1 به منظور برطرف کردن برخی باگ‌هایی که با این نسخه همراه بود برای این گوشی در دسترس است. از لحاظ سخت‌افزاری قابلیت 3D در این گوشی غایب است و طبیعتا برخی ویژگی‌های رابط کاربری که در 6S وجود دارند در SE در دسترس نیستند. البته به نظر برخی از کاربران و منتقدان، قابلیت لمس 3D که 9 ماه از معرفی آن می‌گذرد، ویژگی نیست که چندان حسرت کاربران SE را در پی داشته باشد.

جدیدترین ویژگی اضافه شده به iOS که در نسخه 9.3 معرفی شده، حالت Night-Shift و اپلیکیشن ارتقا یافته Note می‌باشد. در نسخه 9.0 نیز اپلیکیشن News به جمع اپلیکیشن‌های پیش‌نصب شده iOS اضافه شد. دو اپلیکیشن Mail و Messages بروز شده‌اند و فونت سیستم تغییر یافته است. دستیار صوتی Siri باهوش‌تر شده و دامنه جستجوهای Spotlight توسعه داده شده است.

طبق معمول تمامی اپلیکیشن‌ها در صفحه‌خانه و یا در پوشه‌هایی که در صفحه‌خانه وجود دارند، قرار دارند. می‌توان اپلیکیشن‌ها را پوشه‌بندی و به نام‌گذاری هوشمند پوشه‌ها توسط iOS اتکا کرد. داک پایینی صفحه نیز مثل همیشه در برگیرنده 4 اپلیکیشن می‌باشد که توسط کاربر قابل تغییر هستند. آیکون‌ها، رنگ‌ها، ترنسپرنسی و سایر ویژگی‌ها دیگر سیستم‌عامل در مقایسه با نسخه 8 این سیستم‌عامل هیچ تغییری نداشته است.

صفحه قفل نیز تغییری چندانی نکرده است. این صفحه شامل میان‌بر دوربین و تمامی نوتیفیکیشن‌های دستگاه می‌باشد. درحالی که SE قادر است عکس‌های Live-Photos ذخیره کند، اما به دلیل نبود لمس 3D نمی‌توان از این عکس‌ها در Live-Wallpapers استفاده کرد. بخش Control-Center و نوتیفیکیشن بار نیز به قوت خود باقی هستند و تغییر خاصی در این بخش‌ها نیز اعمال نشده است.

باتری گوشی ایفون se

گنجایش باتری iPhone SE 2020 توسط اپل اعلام نشده، ولی با توجه به اینکه باتری تعبیه شده در آیفون 8 گنجایش 1821 میلی آمپر ساعتی داشت، به احتمال زیاد باتری SE جدید هم اندازه ای در این محدوده داشته باشد.
اگر واقعا گنجایش باتری به این اندازه باشد، بنابراین می تواند مشکل ساز شود چرا که آیفون 8 هم عمر باتری خوبی نداشت و در استفاده عادی می تواند یک روز دوام آورد و در بعد از ظهر به شارژر نیاز پیدا می کرد!
از نظر تئوری، iPhone SE جدید باید عمر باتری بهتری داشته باشد چرا که چیپست آن کم مصرف تر است و سیستم عامل iOS 13.4 هم در مدیریت انرژی عملکرد بهتری از خود نشان داده است.
با اینحال اما خود اپل اعلام کرده که SE جدید می تواند به اندازه آیفون 8 دوام بیاورد که نکته عجیبی است و این یعنی در استفاده عادی نسبت به iPhone 11 باید انتظار 2 تا 4 ساعت عمر باتری کمتری داشته باشید. اگر بخواهید تنها با آیفون خود موزیک پخش کنید و باید بگوییم که آیفون جدید 25 ساعت کمتر از 11 دوام می آورد.
در استفاده واقعی عملکرد متفاوتی از آیفون جدید را شاهد بودیم: البته از نظر عمر باتری این دستگاه اصلا با iPhone XR یا آیفون 11 قابل مقایسه نیست و در استفاده عادی اغلب در اوایل شب نیاز به شارژر پیدا کردیم.
از سوی دیگر در استفاده سبک از دستگاه، وقتی SE جدید را برای عکسبرداری و گشت و گذار در اینترنت به کار نبستیم، توانستیم روز را با 30 درصد شارژ به اتمام برسانیم و در طول شب هم مقدار اندکی از شارژر کم شد و این یعنی iPhone SE جدید رد حالت استندبای عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

کلام آخر

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.

اگر هم اولین بار است که می خواهید وارد دنیای iOS شوید، این گوشی در صورتی برای شما مناسب است که پیش از این از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده نکرده باشید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون se ,بررسی گوشی ایفون se ,قیمت گوشی ایفون se ,خرید گوشی ایفون se ,مشخصات گوشی ایفون se, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 78 تاريخ : پنجشنبه 15 خرداد 1399 ساعت: 21:41

گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 با قیمتی کمتر از 300 پوند، مشتری درجه یک است. ما طراحی زیبا و کاربردی و صفحه نمایش دقیق آن را دوست داریم، در حالی که اندروید One با محدودیت نسبی سخت افزار ما را متحیر می‌کند. این تلفن از همه لحاظ یک تلفن تمام شده است. آنچه نوکیا 7.2 را از ستایش باز می‌دارد، سیستم دوربین سه گانه آن است که از برخی نتایج متناقض و حالت Night ناکارآمد رنج می‌برد.اگر قصد خرید گوشی نوکیا 7.2 را دارید  با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی نوکیا 7.2

طراحی نوکیا 7.2 بی عیب و نقص است. یک طراحی نوردیک کلاسیک که با سادگی عجین شده و بدون رنگ های پر زرق و برق شیک و ظریف است. از شیشه مات پشتی آن گرفته تا LED نوتیفیکیشن که در زیر دکمه پاور پنهان شده زیبایی و ظرافت از این گوشی ساطع می شود که شاید برجسته ترین نقطه فروش این گوشی باشد.

قسمت جلوی گوشی با ناچ قطره ایی آن ساده به نظر می رسد. طرفین گوشی کمترین حاشیه های ممکنه را دارند، اما قسمت چانه در انتهای گوشی توجه شما را جلب می کند. برخی کاربران چانه کوچکتر را در این قسمت می پسندند اما لوگوی بولد نوکیا مانع از این کار شده است. با این وجود اگر به طرفین دستگاه نگاه کنید، مواد کامپوزیت استفاده شده در این قسمت ها تحسین شما را بر می انگیزد.

احساس لمس دکمه های صدا و پاور قابل توجه است همین مورد درباره کلید اختصاصی دستیار گوگل در سمت چپ نیز صدق می کند. این محصول از گوشی های برند نوکیا LED های نوتیفیکیشن را در دکمه پاور ادغام کرده و دقیقا همان طور که در تبلیغات گوشی آمده، کار می کند. وقتی نوتیفیکیشنی ظاهر شد دکمه کناری به واسطه سایه سفید رنگی می درخشد. این مورد مجزا بوده و عملکرد این دکمه به قوت خود باقی است. این قابلیت دکمه پاور، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

شما می توانید توجه زیادی را که در این گوشی به جزئیات شده، به راحتی مشاهده کنید. ظاهر این گوشی بدون هیچ تردیدی متعلق به برند نوکیا است و به درستی با زبان طراحی مجموعه این شرکت همخوانی دارد. شیشه مات پشتی آن احساس یک گوشی لوکس را به کاربر می دهد. و مهمتر از همه اینکه اثر انگشت را جذب نمی کند. این گوشی در چندین رنگ به بازار آمده و به خصوص رنگ سبز فیروزه ایی آن بسیار فریبنده است. رنگ سبز این گوشی بازگشتی است به میراث فنلاندی این شرکت و بسیار زیبا و چشمگیر است.

ماژول دوربین کمی بیرون از بدنه گوشی قرار گرفته و اسکنر اثر انگشت در زیر ماژول دوربین تعبیه شده و به راحتی قابل دسترس است. تا به اینجا در مورد طراحی گوشی توضیحاتی ارائه شد اما در مورد کیفیت لمس در نوکیا 7.2 ، موردی وجود دارد که قابل توجه است و آن اینکه حالت لمسی آن زیاد دقیق نبوده و در هنگام تایپ در این گوشی احساس راحتی نمی کنید.

علاوه بر این، جک هدفونی در قسمت بالای گوشی قرار دارد و در قسمت پایین دستگاه نیز یک پورت USB-C وجود دارد. چنین ترکیبی امروزه در بیشتر میان رده ها متداول می باشد. و نوکیا 7.2 با تمرکز بر روی استایلی کژوال و شیک که به زیبایی در دستان کاربر قرار می گیرد نامی برای خود دست و پا کرده است.

نمایشگر

گوشی نوکیا 7.2 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با وضوح 1080×2280 است. نمایشگر، شفاف و روشن با دیدی واضح در روشنایی روز است؛ اما نوع صفحه‌نمایش، LCD است. البته این امر ممکن است برای برخی افراد چندان مهم نباشد؛ زیرا بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت از LCD بهره می‌برند. پنل‌های LCD هنوز هم بنظر کارآیی خوبی دارند، اما اگر به پنل‌های OLED عادت کرده باشید، عقب‌گرد کردن به آن دشوار است!

HMD Global (سازنده تلفن‌های نوکیا فعلی) سعی می‌کند بهترین وضعیت را ایجاد کند. از یک پردازنده Pixelworks برای تبدیل همه ویدیوها به HDR برای حالت PureDisplay خود استفاده می‌کند و بنا به گفته نوکیا، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، یک میلیارد سایه رنگ ارائه می‌دهد که بسیار بالاتر از 16.7 میلیون رنگ معمول است.

این بدان معنی است که با استفاده از PureView، شاهد کمی تقویت در ویبرانس تصویر هستیم، اما تقریباً ناچیز است و مطمئناً بهبود کیفیتی به بزرگی جهش از LCD به OLED نیست.

یکی از عوارض جانبی حالت PureDisplay این است که لکه‌های تیره را به سیاهی تقریباً کامل فرو می‌برد. این امر دو تأثیر دارد: جاییکه شاید جزئیاتی وجود داشته باشد، چیزی نمی‌شود دید و جاییکه ممکن است در بخش‌هایی تاریک از جریان ویدیو، شاهد مصنوعات فشرده‌سازی باشیم، باز هم هیچ چیزی وجود ندارد.

با اینحال، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، در حد مورد نیاز خوب است. با در نظر گرفتن قیمت، نمی‌شود آن را بخاطر اینکه در حد و اندازه OLEDهای پیشرفته نیست، مقصر دانست. حتی شکاف کوچک اشکی‌شکل دوربین سلفی آن هم به راحتی قابل‌اغماض است.

دوربین

گوشی نوکیا ۷.۲ مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای ۴۸ مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا ۲۶ میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض با میدان دید ۱۱۸ درجه است. این لنز ضریب اف f/2.2 و دقت ۸ مگاپیکسل دارد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا ۷.۲ با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس ۰ تا ۱۰ است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (۱۰۰ تا ۳۲۰۰) و سرعت شاتر (۴۰۰۰/۱ تا ۲۰ ثانیه) یا جبران نوردهی (-۳/۳EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

عملکرد

در مورد مزایای بهینه سازی نرم افزاری در مقایسه با سخت افزار سریعتر موارد زیادی مطرح شده اما اسنپدراگون 660 از یک پردازنده پیشگام فاصله بسیاری دارد. قطعا این پردازنده بهترین انتخاب در این بخش نبوده است. در حقیقت گوشی ردمی نوت 7S چیپست مشابهی در اختیار دارد و به نصف قیمت نوکیا به بازار عرضه شده است.

عملکرد دستگاه قابل قبول می باشد اما به تر و تمیزی جدیدترین تازه واردان میان رده بازار نیست. گوشی هایی مانند ردمی نوت 7 پرو، ردمی نوت 8 پرو، و ریل می XT قطعا در بحث قدرت از نوکیا 7.2 پیشی خواهند گرفت. هر سه گوشی گزینه هایی محبوب با پردازنده های بالارده هستند.

سری پیکسل 3a پردازنده اسنپدراگون 670 را در اختیار دارد که کمی قدرتمند تر از پردازنده نوکیا 7.2 است و با هزینه کمتر GPU بیشتری در دسترس کاربر قرار می دهد. گوشی سامسونگ A50 نیز عملکرد تک هسته ایی ارائه می کند که کمی بهتر است و در استفاده روزانه قابل توجه است.

عملکرد نه چندان خوب نوکیا 7.2 زمان اجرای اپلیکیشن ها و فریم ریت ها در گیم ها بسیار قابل توجه است. متاسفانه چندین کرش اپلیکیشن و هنگ شدن نیز دیده شده است. این امر به ویژه در اپلیکیشن دوربین مشهود بوده که غالبا گیر می کند. البته این مسئله به حساب بهینه سازی ضعیف نرم افزاری گذاشته می شود، اما نوعی از عملکرد است که می توان انتظار دیدنش را در گوشی نوکیا 7.2 داشت.برای گوشی نوکیا 7.2 بنچمارکی نیز اجرا شده که نتایج خود بسیار گویا هستند. در AnTuTu، این گوشی امتیاز 203673 را کسب کرده و در پشت سر گوشی ردمی نوت 8 پرو با امتیاز 228519 قرار می گیرد. این تفاوت به خصوص در بنچمارک GPU محور قابل توجه است. برای مثال در بنچمارک 3DMark این گوشی تنها امتیاز 1351 را کسب کرده است.

باتری گوشی نوکیا 7.2

باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی نوکیا 7.2 برای یک روز تمام کافی است، اما به‌عنوان یک گوشی متوسط به بالا، باتری آن یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. اجرای تست ویدیویی با حداکثر روشنایی به‌مدت 90 دقیقه در این گوشی، 24% از باتری را تخلیه کرد. این مقدار، بالاتر از چیزی است که در اکثر گوشی‌های دیگر از جمله پیکسل 3a دیده‌ایم.

HMD Global ادعا می‌کند که باتری گوشی نوکیا 7.2 می‌تواند دو روز بدون شارژ دوام بیاورد. اگرچه ممکن است این ادعا در صورت استفاده کم‌بار از گوشی با نمایشگر کم‌نور و سیستم تطابقی باتری که به خوبی آموزش دیده باشد صدق کند، اما مطابقتی با تجربه ما ندارد.

شارژ گوشی نوکیا 7.2 هم یک نکته نامطلوب دیگر است. 15 دقیقه اتصال آن به شارژر، شارژ گوشی را فقط به 17% و بعد از نیم ساعت به 34% رساند. این به‌هیچ‌وجه شارژ سریع محسوب نمی شود.

کلام آخر

نوکیا ۷.۲ روی کاغذ یک گوشی امیدوارکننده به نظر می‌رسید و انتظار داشتیم خاطرات نوکیا ۷ پلاس را برای ما زنده کند. ولی در نهایت این اتفاق نیافتاد.

برای قیمتی که نوکیا برای این گوشی درخواست کرده است می‌توانید گوشی با کیفیت دوربین بهتر، نمایشگر باکیفیت‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و چیپست قدرتمندتر بخرید. بنابراین به طرفداران گوشی‌های ارزان‌‎قیمت به سختی می‌توانیم این گوشی را پیشنهاد کنیم. اگر قصد خرید دارید کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید گوشی نوکیا 7,2 ,بررسی گوشی نوکیا 7,2 ,قیمت گوشی نوکیا 7,2 ,نوکیا 7,2 ,گوشی نوکیا 7,2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 83 تاريخ : پنجشنبه 15 خرداد 1399 ساعت: 15:04

ایرپاد پرو

بدون شک هدفون بی سیم اپل با نام ایرپاد پرو یکی از بهترین های جهان است که با قیمت 249 دلار و ویژگی های جذاب شما را مجبور به خرید خواهد کرد.

به راحتی باید بیان داشت که هدفون بی سیم AirPods Pro اپل با قیمت 249 دلار از ویژگی های قابل توجهی چون قابلیت لغو نویز، سیستم خنک کننده تراشه داخلی و برخی دیگر مجهز است. این هدفون همچنین اولین هدفون بی سیم اپل بوده که طراحی لغو سروصدا برای آن در نظر گرفته شد. جنس این هدفون ها از نوع سیلیکون بوده و ما برای بررسی محصول اپل، چندین هدفون را تحت تست قرار دادیم و یک گزینه برجسته است.

اگرچه هدفون اپل 100 دلار قیمت بیشتری دارد، اما به مراتب با ویژگی های جذاب خود خیره کننده است. ما در بررسی خود متوجه شدیم که این هدفون اپل بسیار عالی بوده و دردسترس است. البته هنگام بررسی سعی کردیم مدت زمان کوتاهی با این هدفون سپری کنیم و بدون شک لذت بخش بوده و به نتایج جالبی دست یافتیم که در این مطلب می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم. همچنین شما عزیزان می توانید خرید اقساطی ایرپاد پرو را با یک کلیک تجربه کنید.

طراحی ایرپاد پرو

اگر تا به امروز از ایرپادهای اپل استفاده کرده باشید احتمالا می‌دانید در بخش طراحی شاهد تغییرات زیادی نسبت به قبل نیستیم. ایرپاد پرو در بخش‌های اصلی دقیقا شبیه به مدل قبلی خود طراحی شده به این صورت که دو ایرباد وایرلس در کنار یک محفظه شارژ برای نگه داری گوشی‌ها و همچنین شارژ آن‌ها داریم. محفظه شارژ این مدل نیز مانند مدل‌های قبلی طراحی یکسانی دارد و به شکل کتابی باز و بسته می‌شود. در قسمت جلویی محفظه، مانند نسل دوم ایرپادها که بهار سال پیش عرضه شد، یک نشانگر LED قرار داده شده تا وضعیت شارژ و اتصال به دستگاه‌های مختلف را به اطلاع کاربر برساند. اپل همچنین برای آن دسته از کاربرانی که شارژ سیمی را ترجیح می‌دهند یک درگاه لایتنینگ در پایین محفظه تعبیه کرده است.

همانطور که پیشتر گفتیم ایرپاد پرو در قسمت‌های اصلی خود شباهت زیادی به ایرپادهای معمولی دارد اما مانند محفظه شارژ، شاهد تغییرات و تفاوت‌هایی در قسمت‌های جزیی هستیم. گوشی‌های ایرپاد پرو جمع و جورتر و محکم‌تر هستند و با جدیدترین فناوری‌های روز ساخته شدند. مهمتر از همه سری‌های این گوشی‌ها قابل تعویض هستند تا هر کاربر بسته به اندازه گوش خود بتواند از سری متناسبی استفاده کند.

ایرپاد پرو با وجود تغییرات اندکی که داشته همچنان به شکل و ظاهر اصلی ایرپادهای قبلی وفادار مانده است. اگر از طراحی ایرپادهای قبلی خوشتان آمده که چه بهتر ولی در غیر اینصورت انتظار تغییرات اساسی و گسترده نسبت به مدل‌های قبلی را نداشته باشید.

یکی از انتقاداتی که نسبت به این محصول اپل مطرح می‌شود عدم عرضه آن در رنگ‌هایی به غیر از سفید است. اپل با توجه به گذشته آیپاد و هدفون‌های معروف سفید رنگ آن، این رنگ را به عنوان شناسه ایرپادها انتخاب کرده اما با توجه به مدت زمان طولانی که از زمان عرضه آیپاد گذشته به نظر می‌آید اکنون دیگر وقت آن فرا رسیده تا اپل در تولید ایرپادها از رنگ‌های دیگری هم بهره ببرد. با این کار در این محصولات تنوع ایجاد می‌شود، چیزی که جای خالیش بیش از پیش در ایرپادها احساس می‌شود. افزون بر این رنگ سفید بیشتر از هر رنگ دیگری گرد و غبار را به خود جذب می‌کند.

نویز کنسلینگ

اپل ایرپادز 2 تکنولوژی نویز کنسلینگ پیشرفته‌ای نداشت و بیشتر روی نویز ایزولیشن کار شده بود، البته میکروفون آن می‌توانست تا حد زیادی صداهای محیط را حذف کند اما همچنان برای گوش دادن به موسیقی باید به همان نویز ایزولیشن اکتفا می‌کردید. اما ایرپاد پرو دقیقا روی این مسئله دست گذاشته است. (در مورد تفاوت نویز ایزولیشن و نویزکنسلینگ بیشتر بخوانید) Active Noise-Cancelling در ایرپاد پرو با تکنولوژی جدید می‌تواند در ثانیه 200 بار عملیات کاهش نویز را انجام دهد. از صدای شلوغی خیابان گرفته تا صدای قطار و سایر صداهای محیط در هر ثانیه 200 بار بررسی می‌شوند. شناسایی می‌شوند و در نهایت حذف می‌شوند.

شفافیت صدا

قابلیت Transparency هم به این ایرپاد اضافه شده است. در حقیقت این قابلیت میکسی از صدای بیرون و صدای موسیقی به شما می‌دهد. بدون اینکه صدای بیرون آزاردهنده به نظر برسد. شفافیت صدا قابلیت جدیدی است که به این ایرپاد اضافه شده است. به زبان ساده‌تر این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که صداهای بیرون را هم بشنوید. اما به نحوی که تاثیر منفی روی موزیک نداشته باشد. مشابه این قابلیت در هندزفری گلکسی بادز سامسونگ با نام Ambient Sound وجود دارد. اما در اپل ایرپاد پرو کیفیت آن بیشتر شده است. این قابلیت جدید برای قدم زدن زیر باران و همزمان موزیک گوش کردن فوق‌العاده‌ست.

مقاومت در برابر آب به طور نسبی

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در توسعه ایرپاد پرو در نظر گرفته شامل قابلیت نسبی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت می‌شود. ایرپاد پرو با استاندارد IPx4 می‌تواند در برابر رطوبت هوا و تعریق ایجاد شده از گوش در حین ورزش و فعالیت‌های فیزیکی کاربر مقاومت کند. با این حال باید در نظر داشت که این محصول برای استفاده در حمام یا استخر مناسب نیست و رطوبت خیلی بالا ممکن است باعث اختلال در کارکرد آن شود.

بررسی ایرپاد پرو

باتری اپل ایرپاد پرو

با وجود تمام ویژگی های جدید و طراحی جذابی که در ایرپاد پرو شاهد هستیم، عمر باتری اپل ایرپاد پرو نسبت به سایر مدل‌ها تغییری نکرده و همان ۵ ساعت است. در صورتی که قابلیت حذف نویز هنگام گوش دادن موسیقی فعال باشد، دوام باتری ۴٫۵ ساعت خواهد بود، اما اگر در حالت کلی قصد مکالمه دارید، دوام ۳٫۵ ساعت را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که ایرپاد پرو را می‌توانید با قاب مخصوص شارژ کنید و این کار می‌تواند مجموعا ۲۴ ساعت دوام را برای کار کردن ایرپاد در اختیارتان قرار دهد؛ شما باید قاب را هم با استفاده از Lightning cable ، شارژ کنید. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت اپل قصد دارد جدیدترین هدفون بیسیم خود را با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه کند.

جمع بندی

ایرپاد پرو پیشرفت بزرگ اپل در کیفیت صدای هندزفری وایرلسش بوده است. بخش بزرگی از ایرادات که به نسخه‌های قبلی ایرپاد گرفته می‌شد به کیفیت صدا مربوط می‌شد اما حالا این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده‌اند و قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه شده‌اند. طراحی و کنترل های آن هم تغییر کرده‌اند و بسیاری از ایرادات جزئی برطرف شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : ایرپاد پرو ,بررسی اپل ایرپاد پرو ,قیمت اپل ایرپاد پرو ,خرید اپل ایرپاد پرو ,مشخصات ایرپاد پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت: 23:30

گوشی شیائومی mi note 10

گوشی شیائومی mi note 10 یکی از بهترین گوشی‌هایی است علاوه بر قیمت مناسب امکانات بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع شیامی با دوربینی که به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است لقب بهترین (بالاترین مگاپیکسل دوربین) در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد. این گوشی در بازار چین با نام Mi CC9 شناخته می‌شود. اگر شما هم دوست دارید با Note 10 شیائومی بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

بررسی شیائومی mi note 10

طراحی و نمایشگر

همانطور که پیشتر هم گفتیم شیائومی نوت 10 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به پی 30 پرو دارد. سایز گوشی تقریبا بزرگ است، یک صفحه نمایش با لبه‌های خمیده دارد که در بالای آن یک ناچ به شکل قطره آب قرار گرفته است. همچنین چینش دوربین‌های پنل پشتی هم مثل پی 30 پرو در بالای سمت چپ گوشی است.

ابعاد گوشی جدید شیائومی 157.8×74.2×9.67 میلی‌متر و وزن آن هم 208 گرم است. نمی‌توان گفت با گوشی خیلی بزرگی طرف هستیم اما به دلیل این که شیائومی از یک باتری بزرگ با حجم بالا استفاده کرده نمی‌شود به آن ظریف و سبک هم بگوییم. زمانی که گوشی را به دست بگیرید کاملا بزرگی و ضخیم بودن آن را حس می‌کنید. البته اگر دستان کوچکی نداشته باشید می‌توانید با یک دست به تمامی قسمت‌های نمایشگر دسترسی داشته باشید.

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور هردو در سمت راست گوشی هستند و در قسمت پایینی نیز یک درگاه USB-C در کنار جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته است. از آنجایی که امروزه جک صدا کمتر در گوشی‌های رده بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند این مورد باب میل علاقه‌مندان به هدفون‌های سیمی است.صفحه نمایش این گوشی 6.47 اینچ و از نوع امولد است و همانطور که در این نوع نمایشگرها انتظار داریم، تصاویر علاوه بر کیفیت حیرت انگیز، کنتراست فوق العاده‌ای دارند، رنگ‌ها شاداب و زنده هستند و جزئیات نیز به خوبی به نمایش گذاشته شده‌اند. این صفحه نمایش مانند پی 30 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 در گوشه‌ها خمیده است و یکی از فاکتورهایی است که سبب شده شیائومی نوت 10 جزو گوشی‌های رده بالا قرار بگیرد. البته اگر کمی با دقت به آن نگاه کنیم متوجه می‌شویم ناحیه اندکی از نمایشگر به حالت خمیده در آمده و بیشتر قسمت‌های آن توسط قابی که دور نمایشگر است پوشیده شده است؛ گرچه همین قاب است که سبب شده گوشی به راحتی در دست جای بگیرد.

دوربین

دامنه دینامیک نیز کاملا خوب، البته نه به خوبی دوربین اصلی ولی با این حال قابل احترام است. شاید افراد فکر کنند برش زدن مرکز تصویر ۲۷ مگاپیکسل دوربین اصلی با سطح پوشش کوتاه لنز تله‌فوتو تصاویر با زوم دو برابر بهتر به وجود نیاورد، ولی پس از امتحان کردن جواب ما «نه واقعا» است. همین امتحان را با تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسل انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که ماژول اختصاصی با زوم ۲ برابر به خوبی از اعتبار خود دفاع می‌کند.

سپس به لنز تله‌فوتو با زوم ۵ برابر می‌رسیم که تصاویر آن به اندازه کافی شارپ هستند و می‌توانیم به راحتی مقدار پارازیت متوسط موجود در تصاویر را ببخشیم. ثبات پردازش رنگ نیز نکته قابل توجه و تحسین است. واقعا کیفیت تصاویری که در شب با دوربین اصلی این گوشی با حالت معمولی General گرفتیم را دوست داشتیم. آن‌ها مملو از جزئیات و تمیز با رنگ‌های تقریبا کاملا دقیق هستند. شاید دامنه دینامیک اندکی بیشتر در مناطق بیش از حد روشن بهتر بود ولی با وضعیت فعلی مشکلی نداریم.

سپس به حالت عکاسی در شب می‌رسیم که سطح جزئیات به مراتب بهتر نخواهد شد ولی اکثر نواحی روشن برش خورده را بر می‌گرداند اما بخشی از جزئیات و شارپ بودن تصویر فدای آن می‌شود. حالت عکاسی در شب این گوشی یکی از محافظ‌کارانه‌ترین حالات عکاسی در شب است که تا حالا دیدیم و بیشتر شبیه به حالت عکاسی HDR عمل می‌کند.

همچنین نکته‌ای وجود دارد که از سطح جذابیت آن کم می‌کند، با آن که عکاسی در حدود ۲ ثانیه طول می‌کشد ولی پردازش تصویر در حدود ۱۰ ثانیه زمان می‌برد. به همین دلیل است که از حالت عکاسی Photo در شب استفاده کردیم. برخلاف اکثر گوشی‌ها در بازار که اجازه می‌دهند کاربر تصمیم به استفاده از کدام دوربین در شب بگیرد، ولی در این گوشی اگر روی نمایاب نوشته شده باشد ۲x و در حالت عکاسی Photo باشید از ماژول زوم ۲ برابر استفاده خواهد شد.

نتیجه استفاده از این لنز تصاویر با جزئیات کامل و بسیار شارپ است، گرچه تمامی آن‌ها یک عیب بارز یعنی پارازیت را نشان دادند. این مرتبه با پارازیت جسم روشن روبرو هستیم که به واسطه شارپ کردن تصویر بیشتر واضح شده است. اگر از حالت عکاسی در شب استفاده کنید، در این حالت برای بزرگنمایی دو برابر به جای لنز تله‌فوتو از دوربین اصلی استفاده خواهد شد و تصویر نهایی ۲۷ مگاپیکسل است و برای مطابقت با میدان دید صحیح تنها به داخل زوم شده است.

ذخیره‌سازی تصویر مانند حالت زوم یک برابر کمی طول می‌کشد و نتیجه آن بازگردانی نواحی روشن برش‌خورده نیز است و همچنین کنتراست را کمی بهتر می‌کند. ما همچنین اندازه تصویر ۲۷ مگاپیکسل با زوم دو برابر ثبت شده در این حالت را به ۱۲ مگاپیکسل کاهش دادیم و در مقایسه با تصویر ۱۲ مگاپیکسل با زوم دو برابر ثبت شده با حالت Photo مقایسه کردیم که اندکی باید بگوییم جزئیات آن‌ها بیشتر بود. گرچه شاید ارزش این همه زحمت را نداشته باشند.

زمانی اوضاع جالب‌تر می‌شود که در تاریکی ۵ برابر به داخل زوم کنید. لنز تله‌فوتو دیگر این گوشی واقعا در کمال تعجب ما تصاویر قابل استفاده‌ای ثبت می‌کند. از آن جایی که یک دوربین اختصاصی ماکرو وجود دارد ما چند تصویر سریع از نمای نزدیک گرفتیم. با توجه به دقت ۲ مگاپیکسل نباید انتظار حداکثر کیفیت را داشته باشیم ولی با دوربین سایر گوشی‌ها نمی‌توانید خروجی تصویر این ماژول را تجربه کنید.

تصاویر پرتره گرفته شده با دوربین Mi Note 10 با دوربین با زوم ۲ برابر گرفته می‌شوند. شناسایی سوژه عالی است و پس‌زمینه محو به وجود آمده در ضریب اف شبیه‌سازی شده f/1.8 (گزینه پیش‌فرض روی f/3.5 است) که ما انتخاب کردیم طبیعی به نظر می‌رسد. البته برای سوژه‌های غیر انسانی نیز می‌توانید از حالت عکاسی پرتره با همان سطح کیفیت استفاده کنید.

نرم افزار 

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 9 است و رابط کاربری می یو ای نسخه 11 روی آن نصب شده که رابط کاربری‌ای بسیار دوست داشتنی است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه ظاهر خیلی جذاب و چشمگیری دارد قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی هم دارد که سبب می‌شود خیلی خوب بتوانید از پتانسیل گوشی خودتان استفاده کنید.

همه چیز در این رابط کاربری زیبا و دوشت داشتنی است. می‌توانید به خوبی به عنوان یک رابط کاربری که مدت‌ها شما را خسته نمی‌کند روی آن حساب کنید به علاوه اینکه کاملا نرم و روان کار می‌کند. صفحه قفل طراحی ساده اما کاربردی‌ای دارد. در صفحه اصلی می‌توانید دو حالت را برای نمایش برنامه‌ها انتخاب کنید که در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی به نمایش در می‌آیند که پیش از این هم در گوشی‌های شیائومی این روند را می‌دیدیم اما حالتی جدید به این رابط  کاربری اضافه شده که به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور داشته باشید و از صفحه اصلی برای استفاده از برنامه‌های پرکاربرد خودتان و ویجت‌ها بهره ببرید.

نوتیفیکیشن بار بخشی کارآمد در این رابط کاربری به حساب می‌آید که علاوه بر نوتیفیکیشن‌ها که کامل و جامع هستند به تعداد زیادی سوییچ دسترسی دارید که به شما امکان کنترل کاملی روی گوشی می‌دهد بدون اینکه به بخش تنظیمات مراجعه زیادی داشته باشید.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10

سخت افزار

چیپ ستی که برای این گوشی در نظر گرفته شده اسنپدراگون 730 جی است که روی خودش پردازنده 8 هسته‌ای، حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد. خبری هم از پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیست. از 128 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 109 گیگابایتش دسترسی دارید.

بازی کردن با این گوشی واقعا لذت بخش است. بازی کال آو دیوتی با وجود اینکه با گرافیک متوسط اجرا می‌شود اما کاملا نرمه و کوچک‌ترین لگی ندارد. بازی آسفالت 9 هم در نهایت کیفیت به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. هیچ داغ شدنی در هیچ نقطه‌ای از گوشی مشاهده نمی‌شود حتی با بازی بسیار طولانی‌مدت.

امنیت

سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. این سنسور جایش کمی بالاتر از حالت عادی است و عملکردش هم کاملا مناسب. این سنسور سرعت خوبی دارد؛ هرچند سرعتش از برخی گوشی‌های دیگر و حتی از سنسور اثرانگشت گوشی‌ای مثل می 9 تی پرو کمتر است اما در مجموع کاملا رضایت‌بخش است.

قابلیت تشخیص چهره هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که با کمک دوربین سلفی انجام می‌گیرد. این قابلیت در می نوت 10 عملکرد خوبی دارد و هم در نور کافی و هم در نور خیلی کم توانایی خوب و کاملی در تشخیص چهره دارد و قفل گوشی را باز می‌کند.

اسپیکر

برای می نوت 10 یک اسپیکر در نظر گرفته شده. این اسیپکر صدای بلندی ندارد و صدایش کاملا متوسط است اما همه چیز از طریق این اسپیکر واضح پخش می‌شود و تمام ابزار آلات موسیقی صدایشان به خوبی شنیده می‌شود.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi note 10

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 از یک باتری 5260 میلی‌آمپری بهره می‌برد. چنین باتری حتی برای یک گوشی رده بالا نیز بزرگ است. برای مثال سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس هرکدام به ترتیب با باتری‌های 4300 و 3969 میلی‌آمپری عرضه شده‌ند و هردو آن‌ها از نظر عمر باتری جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. به گفته شیائومی این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ تا 2 روز کامل دوام بیاورد که منطقی به نظر می‌رسد.

برای شارژ چنین باتری حجیمی شیائومی نوت 10 از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید یک شارژر گوشی 30 واتی را همراه با گوشی، داخل جعبه قرار خواهد داد. در حال حاضر شارژ 30 واتی یکی از سریع‌ترین شیوه‌های شارژ گوشی است؛ در حالی که بیشتر گوشی‌ها از شارژ 15 یا 22.5 واتی پشتیبانی می‌کنند. با توجه به سایز باتری و پشتیبانی از شارژ 30 وات، سرعت شارژ شیائومی نوت 10 به اندازه سایر گوشی‌های پرچمدار خواهد بود.

جمع بندی 

نوت ۱۰ شیامی قابلیت‌های چشمگیری برای یک گوشی ۵۰۰ یورویی ارائه می‌دهد. قابلیت‌هایی که اگر بخواهید همه آن‌ها را در یک گوشی از برندهای دیگر داشته باشید باید هزینه بسیار بالاتری برای آن‌ها بپردازید. در مقابل باید گفت بهتر بود شیامی از پردازنده قوی تری برای این گوشی استفاده می‌کرد. در مجموع باید گفت در این رنج قیمتی اگر بخواهید سراغ یک گوشی از برندهای دیگر بروید باید به دنبال نسل های قبلی پرچم دارانشان باشید؛ مثلا سامسونگ اس ۹ و یا گلکسی A80 می‌توانند گزینه‌های جایگزین این گوشی باشند.

مزایا

  • صفحه نمایش AMOLED ، وضوح بالا و شفافیت بسیار عالی ، دقت رنگی DCI-P3
  • باتری پرقدرت که بسیار سریع هم شارژ می شود.
  • پردازنده اسنپ دراگون (Snapdragon 730G) که برنامه ها و بازی ها را با کیفیت خوبی اجرا می نماید.
  • همه دوربینها عکسهای بسیار عالی به خصوص در روز دارند.
  • مجهز به رابط کاربری MIUI 11 اندروید.
  • جک صوتی ۳.۵ میلی متری ، بلستر IR.

معایب

  • به هیچ عنوان دارای مقاومت در برابر آب نیست.
  • کمپانی می توانست از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده کند.
  • با وجوددوربین ها و سنسور های قدرتمند عکاسی در نور کم خاص و در حد انتظار نیست.
  • کیفیت ضبط ویدیو با هیچ یک از دوربین ها خاص و شگفت انگیز نیست.
  • افزایش کیفیت عکس های ۵ مگاپیکسلی زوم پنج برابر به ۸ مگاپیکسل بی معنی است و توجیه منطقی ندارد.
  • متاسفانه هنوز با اندروید ۱۰ لانچ نشده است.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی شیائومی mi note 10 ,بررسی گوشی شیائومی mi note 10 ,قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 ,شیائومی می نوت 10 ,خرید گوشی mi note 10, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت: 18:17

گوشی سامسونگ S20

با توجه به این که گوشی‌های اندرویدی قدرتمند روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند، ابعاد جمع‌وجور گوشی سامسونگ S20 مانند یک تغییر منظره خوشایند است. این گوشی از قضا در حال حاضر بهترین دستگاه اندرویدی موجود در بازار است.گلکسی اس 10 چند شگفتی برای ما دارد. با یک پرچم‌دار کامل سامسونگ روبرو هستیم که مشخصات رده‌بالا، طراحی کلاسیک سامسونگ و ویژگی‌های ممتاز دیگر دارد.فقط نکته این جا است که این مرتبه همه چیز بهتر به نظر می‌رسد، به ویژه دوربین که در مقایسه با نسل دوربین‌های قبلی سامسونگ یک پیشرفت قابل توجه است.

بررسی گوشی سامسونگ S20

طراحی و ظاهر

اولین چیزی که در این گوشی نظر شما را به خودش جلب می‌کند اندازه کوچکش است. گوشی‌ای با این اندازه برای پرچم‌داری مثل اس 20 شاید در نگاه اول برای شما غافلگیرکننده باشد و انتظارش را نداشته باشید که گوشی‌ای با این قدرت را در این اندازه ببینید؛ اما به نظر ما این حرکت سامسونگ کاملا هوشمندانه است برای اینکه بتواند افرادی را که این روزها از اندازه بزرگ پرچم‌دارها شکایت دارند به سمت خودش بکشد.

با همان نگاه اول به این گوشی متوجه اندازه کوچکش می‌شوید و زمانی که دستتان می‌گیرید بدون شک اولین جمله‌ای که در مورد این گوشی میگویید این است که چقدر خوش دست است.

اس 20 صفحه‌نمایشی با اندازه 6.2 اینچی دارد که حاشیه‌های خیلی کمی برایش در نظر گرفته شده و همین امر سبب می‌شود که اندازه شاسی خیلی جمع‌وجور باشد. لبه‌های صفحه‌نمایش به نسبت خمیدگی کمتری از نسل‌های قبلی دارد و این موضوع به راحت‌تر دست گرفتن گوشی و کار کردن بهتر با صفحه‌نمایش کمک زیادی می‌کند اما حقیقت این است که هنوز هم لمس ناخواسته برای صفحه نمایش اتفاق می‌افتد.قاب پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده و فریمش هم فلزی است. در قاب پشتی قابی که برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده به خوبی خودش را نشان می‌دهد به‌خصوص در رنگ آبی که دست ما قرار دارد این قاب مشکی رنگ به خوبی مشخص است. قاب پشتی براق است اما اثرانگشت خیلی زیاد روی آن نمی‌ماند. این قاب خمیدگی زیادی در لبه‌های خودش دارد که کمک می‌کند گوشی کنار اندازه جمع‌وجورش هر چه بیشتر خوش دست باشد.

فریم فلزی هم در تمامی بخش‌ها کاملا نازک است به جز بخشی که کلیدهای پاور و ولوم را در خودش جای داده که این کلیدها سمت راست گوشی هستند و محل بسیار مناسبی هم دارد.

بالای گوشی درگاه سیم کارت‌ها را کنار میکروفون دوم می‌بینید و پایین هم درگاه تایپ سی کنار اسپیکر و میکروفون اصلی قرار دارند. همان‌طور که می‌بینید خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست.

صفحه نمایش

بعد از چند روز استفاده از S20 Ultra، بلافاصله به سراغ کار با S20 Plus رفتم، بنابراین مثل این بود که یک لایه را برداشته باشید. این دستگاه سبک تر و خوش دست تر است. پس مدتی استفاده از این محصول به این نتیجه رسیدم که با وجود اندازه بزرگ آن، این دستگاه بسیار خوب بالانس شده و در دست نگه داشتنش بسیار آسان است. سامسونگ رابط کاربری One UI 2.0 خود را طوری طراحی کرده که برای استفاده یک دستی هم مناسب باشد و این قابلیت در اینجا بسیار کار آمد است.
اولین کاری که بعد از روشن کردن اس20 پلاس کردم، این بود که نرخ ریفرش 120 هرتزی نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی AMOLED آن را فعال کردم که واقعا کار با آن را لذت بخش کرده بودبا اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایتی، این دستگاه گویی پرواز می کند. چیزی که تعجب آور است، این است که افزایش نرخ ریفرش 120 هرتز تا چه اندازه تاثیر گذار است: البته بعد از مدتی این قابلیت هم کم اهمیت می شود در حال حاضر، باعث شده تا دستگاه هایی با نرخ ریفرش پایین تر به درد نخور به نظر آیند! اینکه این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست کم ناامید کننده است، گویی سامسونگ از یکی از بهترین ویژگی های دستگاه هایش دوری می کند.
البته، دلیل پیش فرض نبودن این ویژگی، جلوگیری از کاهش عمر باتری است، چرا که گفته شده وقتی فعال می شود، تا 25 درصد عمر باتری را کاهش می دهد. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، از همان اولین لحظات استفاده از نرخ ریفرش 120 هرتزی S20 Plus لذت برده ام، به حدی که برای من ارزش کاهش عمر باتری را داشت. اگر می خواهید این دستگاه را بخرید، توصیه می کنیم که هر دو حالت 60 و 120 هرتزی را تست کنید و اگر در عمر باتری مورد نیازتان تاثیر زیادی ندارد، حتما از نرخ ریفرش بالاتر استفاده کنید.

دوربین

برای سامسونگ گلکسی اس 20 یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که برای طراحی مناسب است. در عکس‌برداری با HDR حس می‌کنید که درست عمل می‌کند و به تصویربرداری از چیزهایی مانند آسمان کمک می‌کند. اگرچه، آرزو می‌کنیم سامسونگ برای بازیابی سایه‌ها، لنز اصلی را کمی تهاجمی‌تر تنظیم کرده باشد. ما قطعاً دوربین آن را بالغ می‌نامیم چرا که در صحنه‌هایی که دارای نور زیاد هستند، به راحتی موضوعات قابل تشخیص می‌باشند و بنابراین هوش مصنوعی برای تشخیص واقعاً کار خود را درست انجام می‌دهد. برای مقایسه دوربین گوشی گلکسی اس 20 و نوت 10 باید بگوییم که عکس‌های Galaxy S20 تقریباً قابل تفکیک از عکس‌های Note10 است و این در حالیست که S20 Ultra دارای پردازش‌های مختلفی است اما رنگ‌های موجود در آن نیز یکسان هستند. بعضی از جزئیات توسط S20 بهتر ارائه می‌شوند.

سیستم عامل و رابط کاربری

از زمان عرضه اولین نسخه رابط کاربری One UI، سامسونگ نشان داده برای اضافه کردن ویژگی‌های تازه به آن مصمم است هرچند با انتشار ورژن 2.0 این پوسته نرم‌افزاری تقریباً همه آیتم‌ها ثابت بودند و تغییر خاصی ندیدیم ولی بعضی قابلیت‌ها با تغییراتی مواجه شدند تا کار کردن با این رابط کاربری راحت‌تر شود.

نکاتی که گفتیم، تا حدودی برای ورژن 2.1 پوسته نرم‌افزاری One UI درست است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در رابط کاربری این سیستم نرم‌افزاری برخی تغییرات جزئی به وجود آمده که مهمترین آنها به حالت تیره مربوط می‌شوند. آن‌طور که مشخص است، حالا تنظیمات منوی نمایشگر و حتی میانبرهای منوی پاور نیز مشکی شده‌اند.

در نسخه 2.0 One UI شیوه‌های ناوبری مختلفی وجود داشتند. روش جدیدتر مبتنی بر حرکات می‌باشد به طوری که کشیدن انگشتان از کناره‌ها حکم دکمه بازگشت را خواهد داشت و کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا هوم اسکرین را اجرا خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید انگشتان خود را از سمت چپ، راست یا وسط صفحه نمایش به سمت بالا بکشید تا دقیقاً کاری که دکمه‌های ناوبری انجام می‌دادند را صورت دهید. ضمناً، دکمه‌های بازگشت، هوم اسکرین و برنامه‌های اخیر نیز همچنان در اختیار کسانی که حوصله کار کردن با روش‌های جدید را ندارند، قرار گرفته‌اند. در این حالت، یک دکمه میانبر سریع برای کیبورد وجود دارد که در سایر شیوه‌های ناوبری مبتنی بر حرکات مشاهده نمی‌شود.

روش‌های بیومتریکی موجود در گلکسی اس 20 دو نوع است: یکی سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و دیگری فناوری تشخیص چهره. پیش از این هنگام بررسی تخصصی گلکسی اس 20 اولترا نظر خود را در مورد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده شده توسط سامسونگ گفته بودیم بنابراین نیازی به تکرار مکررات نیست. از آن جایی که این سنسور همیشه سرعت زیادی ندارد، می‌توانید از دیگر آپشن یعنی گزینه تشخیص چهره بهره ببرید هرچند این روش امنیت کمتری دارد.

دیگر امکانات رابط کاربری گلکسی اس 20 شبیه قابلیت‌های موجود در سایر گوشی‌های سامسونگ می‌باشد که از پوسته نرم‌افزاری One UI استفاده می‌کنند و این موضوع نیز ربطی به نسخه آن نخواهد داشت چرا که تفاوت زیادی میان ورژن 1 و 2 وجود ندارد. با این حال، یکی از تغییرات مهم این رابط کاربری، انتقال اسلایدر مربوط به کاهش نور نمایشگر به زیر منوی تنظیمات است. با این اتفاق، دیگر سایر گزینه‌های مربوط به تنظیمات صفحه نمایش بدون استفاده باقی خواهد ماند.

پیش از این و در نسخه 9.0 اندروید، کاربران باید در قسمت سوئیچ‌کننده میان برنامه‌ها، انگشت خود را روی آن قرار می‌دادند تا گزینه‌های مدنظرشان را ببینند اما حالا سامسونگ تصمیم گرفته در این بخش تغییراتی به وجود آورد. به همین خاطر منوی حاوی آپشن‌های مختلف را به کنار آیکون نرم‌افزار آورده تا راحت‌تر بتوانیم روی آن کلیک کنیم. لازم به ذکر است که در ورژن قبلی One UI، این منو در پایین نمایشگر جای می‌گرفت.

Edge Panels یکی از قابلیت‌های محبوبی است که در دستگاه‌های سری گلکسی اس 20 دستخوش تغییرات جزئی و گوشه‌های آن گرد شده است. با استفاده از این ویژگی و با کشیدن انگشت از کناره‌های نمایشگر، می‌توانید به اپلیکیشن‌ها، ابزارها، قسمت‌های مختلف و . . . سریع‌تر دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید مشخص نمایید که Edge Panels از کدام سمت صفحه نمایش ظاهر شود و حتی جای آن را هم تغییر دهید. در این منو همچنین، امکان تعیین میزان روشنایی لبه‌های نمایشگر هنگام دریافت اعلانات وجود دارد. ضمن اینکه می‌توان از میان گزینه‌ها و آپشن‌های متعدد نیز یکی را برگزینید.

دیگر تغییر کوچک ولی مهمی که باید به آن اشاره کنیم، همگام شدن نرم‌افزار Google Duo با اپلیکیشن برقراری تماس Phone می‌باشد. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید از همان قسمتی که به دیگران زنگ می‌زنید، تماس تصویری برقرار نمایید. Quick Share هم جدیدترین روش سامسونگ برای انتقال داده‌ها از طریق وای‌فای دایرکت و بلوتوث است که فقط با گوشی‌های ساخت این شرکت سازگاری دارد.

یک قابلیت جالبی که در این دستگاه وجود دارد آن است که با خرید سامسونگ گلکسی اس 20 و فعال کردن گزینه Music Share که از بلوتوث 5 استفاده می‌کند، می‌توانید این تلفن همراه را به یک اسپیکر بلوتوثی متصل نمایید و از این موبایل به عنوان یک هاب بهره ببرید تا سایر گوشی‌ها از طریق آن به اسپیکر وصل شوند.

بررسی گوشی سامسونگ S20

باتری گوشی سامسونگ S20

همانطور که بعدا در نقد گلکسی S20 اولترا اشاره کردیم، عمر هیولای سامسونگ به ویژه با توجه به اندازه گوشی و باتری آن جالب نیست. متوسط ماندگاری شارژ باتری گلکسی S20 با توجه به این که گوشی‌های کوچک‌تر باتری کوچک‌تر (4000 میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت مدل اولترا) دارند، قابل بخشش‌تر است.

فقط مشکل حالت 120 هرتز نمایشگر است. مدت ماندگاری شارژ باتری در این حالت هنگام استفاده از گوشی با روشن بودن نمایشگر به نسبت حالت 60 هرتز 90 تا 120 دقیقه کمتر خواهد شد. از دقت فول اچ‌دی پلاس و حالت 60 هرتز استفاده کنید تا باتری راحت یک روز دوام آورد.

حداقل سامسونگ به اندازه کافی راه‌حل برای بالا بردن دوام شارژ گوشی خود لحاظ کرده است. می‌توانید دقت نمایشگر را تغییر دهید، سطح عملکرد را پایین بیاورید، قابلیت‌های غیرضروری را غیرفعال کنید و همچنین چندین حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری با امکان سفارشی‌سازی هرکدام وجود دارد.

اما بدون شک، هیچکدام از آن‌ها ایده‌آل و جایگزین یک ماندگاری شارژ عالی نیست، ولی این بهایی است که برای چنین نمایشگر با کیفیتی باید بپردازید.

زمانی که از نمایشگر استفاده نمی‌کنید، عملکرد نمایگر بهتر است. یک ساعت استریم آهنگ در مقایسه با گوشی پیکسل 4 XL باتری کمتری مصرف می‌کند و مقدار افت باتری شب تا صبح که خوابیده‌اید تنها 5 درصد است که برای یک گوشی اندرویدی واقعا خوب است.

زمانی که به کمک شارژر 25 وات داخل جعبه فروش گوشی را شارژ می‌کنید، شارژ 0 تا 100 درصد آن تقریبا 65 دقیقه طول می‌کشد. اگر از شارژر‌های قدیمی‌تر سامسونگ استفاده کنید این زمان 90 دقیقه خواهد بود.

جمع بندی

اس 20 گوشی‌ای پرچم‌دار به حساب می‌آید هر چند که در نگاه اول شاید این حس را به شما منتقل نکند زیرا اندازه بزرگی ندارد. به طور کلی شما می‌توانید حس و حال استفاده از گوشی‌های سری 20 سامسونگ را در یک گوشی کاملا کامپکت و جمع‌وجور درک کنید و از آن لذت ببرید. صفحه‌نمایش 120 هرتزی بسیار روان، سخت‌افزار قوی، جنس بدنه با کیفیت و عملکرد بسیار خوب دوربین در کنار کیفیت بسیار خوب اسپیکرها از ویژگی‌های دوست داشتنی این گوشی به حساب می‌آیند اما در کنارش می‌توان از عملکرد ضعیف‌تر سنسور اثرانگشت نسبت به رقبا، عملکرد نه‌چندان چشمگیر باتری و زوم نه‌چندان باکیفیت مثل آن چیزی که در اس 20 اولترا می‌بینید اشاره کرد.

اس 20 مناسب کسانی است که به دنبال گوشی پرچم‌دار هستند اما اندازه بزرگ گوشی‌های پرچم‌دار امروزی خیلی باب میلشان نیست و می‌خواهند گوشی‌ای پر قدرت اما کامپکت داشته باشند.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی سامسونگ S20 ,بررسی گوشی سامسونگ S20 ,قیمت گوشی سامسونگ S20 ,خرید گوشی سامسونگ S20 ,مشخصات گوشی S20, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 80 تاريخ : شنبه 10 خرداد 1399 ساعت: 16:30

قیمت گوشی a20s

Samsung Galaxy A20s یکی از مدل‌هایی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ در سری جدید A20 معرفی کرد. سامسونگ به منظور رقابت با برندهای رقیب در سطح میان‌رده‌ها، پیشرفت‌هایی را گلکسی A20 اس را در مقایسه با نسخه قبلی به ارمغان آورد. با این پیشرفت‌ها،قیمت گوشی a20s مناسب تر از گوشی a20 می باشد.که آن را برای خرید گوشی سامسونگ به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. مطابق با سلیقه خود، رنگ مورد علاقه‌تان می‌توانید از انواع مشکی، سبز و قرمز را انتخاب کنید.

طراحی و ظاهر گوشی a20s

گوشی گلکسی A20s سامسونگ جدا از اندازه بزرگ و ضخامت زیادی که دارد، یک گوشی با طراحی عادی است. برخلاف پنل پشتی A30s که ظاهر برش خورده با الماس دارد، در عقب محصول جدید سامسونگ یک ظاهر ساده و بدون الگو را می‌بینیم و کیفیت پلاستیکی براق آن باعث جذب راحت اثرانگشت و لک می‌شود.

مدل تحت بررسی ما قرمز رنگ است ولی این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی نیز وارد بازار شده است. ویژگی بارز پنل پشتی وجود سیستم دوربین سه‌گانه است که با آرایش عمودی مانند بسیاری از رقبا درون یک حلقه قرار گرفته است که برآمدگی قابل توجهی دارد.

به عبارت دیگر این گوشی روی سطح صاف به حالت تخت قرار نمی‌گیرد. حسگر اثرانگشت در همان نزدیکی است ولی اگر دستان کوچکی دارید برای کار با آن به مشکل بر می‌خورید چون باید انگشت خود را کاملا کش دهید.دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت‌های مختلف گوشی قرار گرفتند و دسترسی به آن‌ها زمان کار با گوشی با یک دست سخت است و ممکن است تصادفا لبه نمایشگر را زمان فشار دادن دکمه صدا با انگشت میانی خود لمس کنید.

در انتهای گوشی اضافه شدن خوشایند درگاه یواس‌بی تایپ C را به یک گوشی رده‌ابتدایی می‌بینیم که در دو گوشی گلکسی A10 و A10s حضور نداشت. کنار آن جک صوتی، میکروفون و توری بلندگو در جایگاه همیشگی خود قرار گرفتند.در نمای جلوی گوشی نمایشگر 6.5 اینچی دیده می‌شود که سامسونگ اسم آن را علت شکل بریدگی Infinity V گذاشته است. دوربین سلفی داخل این بریدگی قرار دارد و روی لبه بالایی بلندگوی مکالماتی دیده می‌شود.

صفحه نمایش

گوشی Galaxy A20s از صفحه نمایش نسبتا بزرگی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه خوبی را برای علاقمندان به وبگردی و تماشای ویدیو در موبایل ارائه کند. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی بوده و پنل آن از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و رزولوشن 1560 در 720 پیکسل از جانب آن ارائه می‌شود که مسلما رزولوشن خیلی خوبی نیست. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که آن هم مقدار خیلی خوبی را شامل نمی‌شود و با توجه به قیمت دستگاه می‌توانست بهتر باشد. همانطور که در بخش قبل گفتیم نمایشگر گوشی A20s حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 81.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است و این موضوع به زیبایی آن می‌افزاید.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی A20s چطور است؟ در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که صفحه نمایش گوشی عملکرد کاملا معمولی دارد و نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. رزولوشن و تراکم پیکسلی معمولی صفحه نمایش دستگاه سبب شده که محتوا بر روی آن با کیفیت متعادلی ارائه گردد. شادابی و شارپنس محتوای روی نمایشگر خوب است اما می‌توانست وضعیت بهتری هم داشته باشد. خیلی از گوشی های ارزان قیمت تر خود شرکت سامسونگ هم اکنون در بازار موجودند که با قیمت کمتر یا برابر با قیمت گوشی A20s از صفحه نماش با کیفیت تری بهره می‌برند. بنابراین باید بگوییم که صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A20s اگرچه کیفیت بدی ندارد و محتوا را با وضوح خوبی نشان می‌دهد اما جای پیشرفت داشته و مطمئنا می‌توانست بهتر از این هم باشد.

از سمت دیگر پنل IPS LCD که در آن بکار رفته از نظر توان تولید روشنایی قدرتی در حد پنل های سوپر آمولد (Super AMOLED) ندارد، اما با این وجود تا زمانی که شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی A20s را روی 100 درصد تنظیم کنید برای استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور دچار مشکل نخواهید شد. در صورت تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی مقادیر کمتر و تابش مستقیم نور خورشید به نمایشگر دستگاه مطمئنا دچار مشکل می‌شوید و قادر به مشاهده خوب و دقیق محتوای روی صفحه نخواهید بود. بنابراین به طور کلی در یک جمع‌بندی از این بخش بررسی گلکسی A20s می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش آن کیفیت معمولی دارد و با توجه به قیمت گوشی می‌توانست بهتر از این هم باشد.

دوربین

اگر توجه زیادی داشته باشید، در قسمت پشتی این گوشی هوشمند می‌توانید تفاوت گلکسی A20 و گلکسی A20s را مشاهده کنید زیرا این بار برای دوربین عقب سه لنز وجود دارد. دلیلش این است که یکی از بخش‌های اصلی که سامسونگ در گلکسی A20s ارتقاء داده است، بخش عکاسی است. گلکسی A20 برخلاف مدل قبلی خود که تنها دارای دو دوربین عقب است، دارای سه دوربین عقب است که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید است.

این ترکیب دوربین ای ۲۰ اس اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با افکت بوکه فوراً و عکس‌هایی با ۱۲۰ درجه زاویه دید تولید کند. علاوه بر این، دوربین این تلفن هوشمند می تواند عکس‌هایی با افکت بوکه را فوراً از طریق ویژگی پرچمدار Live Focus خود تولید کند. به این ترتیب، گلکسی A20 در صورت نیاز برای ثبت لحظات مهم، قابل اطمینانتر می‌شود، زیرا می‌توان در شرایط مختلفی از آن استفاده کرد، خواه برای عکس‌های گروهی، مناظر، عکس هنری و…. .

این تلفن هوشمند همچنین به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است، برای اینکه خودتان عملکرد دوربین این گوشی را ببینید در ادامه نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گلکسی A20 سامسونگ آورده شده است.

سخت افزار

نه تنها در مورد دوربین، گلکسی A20 اس از نظر سخت افزاری پیشرفت خاصی داشته است. چیپست Qualcomm Snapdragon 450 به عنوان پردازنده این گوشی انتخاب شده تا بتواند انواع نیازهای کاربردی امروز را برطرف کند. برای این گوشی دو نسخه با  ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.

در واقع Galaxy A20s به اندازه سری Snapdragon 600 که اغلب مورد استفاده گوشی‌های هوشمند میان‌رده است، چیپست قدرتمندی ندارد. با این وجود، این مدل در پشتیبانی از فعالیت‌های روزمره بسیار روان است. علاوه بر این ای ۲۰ اس جدیدترین OneUI را اجرا می‌کند. یکی از آنها حالت Night است که بیشتر رنگ صفحه نمایش را به یک رنگ تیره تغییر می‌دهد تا چشم‌ها راحت‌تر باشد. همچنین از دو سیم کارت و یک microSD تا ظرفیت ۵۱۲ GB پشتیبانی کنید. متأسفانه  ویژگی NFC را ارائه نمی‌دهد.

با این مشخصات، Galaxy A20s توانست در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۸۷۲۲۶ امتیاز برسد، این رقم در مقایسه با Redmi 7A کاملاً قابل تحمل و نسبتاً رقابتی است و نمرات آنها تفاوت چندانی با هم ندارند.

گوشی a20s

نرم افزار

گوشی سامسونگ Galaxy A20s هم مثل دیگر اسمارتفون های شرکت سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن راه اندازی خواهد شد. متاسفانه سامسونگ هیچوقت در بهینه سازی بستر نرم افزاری گوشی هایش و رابط های کاربری که توصیه داده موفق نبود و رابط کاربری One UI اگرچه نسبت به نسخه های قبلی سری رابط های این شرکت به مراتب بهتر شده اما همچنان جای پیشرفت دارد و نقاط ضعفی در آن دیده می‌شود. به عنوان مثال حجم این رابط بالاست و بخش عظیمی از حافظه داخلی گوشی توسط آن اشغال می‌شود که این مسئله در گوشی های میان رده‌ای مثل A20s آزاردهنده خواهد بود.

تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که روی گوشی نصب شده‌اند هم زیاد است و این هم افزایش حجم بستر نرم افزاری دستگاه را تشدید می‌کند. نکته آزاردهنده‌تر این است که اغلب این برنامه های پیش فرض حتی یک بار هم توسط 90 درصد کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما در سمت مقابل رابط کاربری One UI در گوشی A20s از نظر بصری وضعیت خوبی دارد و مطلوب طراحی شده است. زمانی که در حین استفاده از گوشی هستید، رابط بصری آن تجربه دلنشینی را برایتان به ارمغان می‌آورد و از سمت دیگر چینش منوهای دستگاه در بخش تنظیمات منظم و قابل تفکیک خواهد بود. در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که برای بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی سرعت عمل خوبی دارد و کارهای روزمره مثل استفاده از مرورگر و وبگردی، نصب و استفاده از تلگرام، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن های این چنینی در عملکرد آن هیچ تاخیر و لگی ایجاد نمی‌کنند، مگر در شرایط خاصی که حافظه گوشی تحت فشار باشد و رو به پر شدن سوق پیدا کند.

بنابراین توصیه داریم همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی گلکسی A20s جلوگیری به عمل آورید چون سخت افزار آن خیلی قدرتمند نیست و از سمت دیگر بهینه نبودن بستر نرم افزاری دستگاه هم سبب می‌شود که افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در آن منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه شود. بنابراین برای استفاده عادی و روزمره از گوشی A20s سامسونگ با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. قابلیت ها و ویژگی های نسبتا مناسب و خوبی هم توسط رابط و بستر نرم افزاری دستگاه ارائه می‌شوند که به تدریج با آن ها آشنا خواهید شد و ما قصد نداریم خیلی وارد جزئیات مربوط به این موضوع شویم. ضمنا پیش‌بینی می‌کنیم که گلکسی A20s حداقل آپدیت بعدی اندروید را دریافت کند.

کلام آخر

گوشی گلکسی A20s سامسونگ جدیدترین گوشی پس از A20 است که به همراه یکدیگر در سال 2019 وارد بازار شدند. این گوشی رده ابتدایی سامسونگ با وجود یک زبان طراحی ساده می‌تواند روی نمایشگر بزرگ خود کیفیت خوبی را داشته باشد. در انجام وظایف سنگین افت عملکرد و کند بودن را می‌بینید ولی عملکرد این گوشی برای کارهای معمولی روان است.کیفیت ماندگاری شارژ باتری با آن که چشمگیر است ولی در مورد کیفیت دوربین واقعا باید بگوییم فراتر از معمولی پیش نمی‌رود.

مزایا

  • عملکرد مناسب برای انجام کارهای عادی و روزمره
  • دوربین خوب
  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • ظرفیت باتری خوب همراه با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 15 واتی

معایب

  • بدنه پلاستیکی
  • کیفیت صفحه نمایش : صفحه نمایش از سوپر امولد در نسل قبل یعنی گلکسی a20 به ال‌سی‌دی تنزل پیدا کرده
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی a20s ,بررسی گوشی a20s ,قیمت گوشی a20s ,خرید گوشی a20s ,گوشی سامسونگ گلکسی a20s, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 84 تاريخ : شنبه 10 خرداد 1399 ساعت: 1:49

خرید اپل واچ 5

اپل واچ سری 5 محصول جدید کمپانی آمریکایی است تا بار دیگر نشان دهد همچنان بهترین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند در دنیاست. این سری تمامی امکانات فوق‌العاده که باعث شدند اپل واچ سری 4 پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا شود را با خود آورده و در برخی جهات نیز بهبود یافته است.

مهمترین قابلیت اضافه شده به این سری، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) می‌باشد تا کاربران برای دیدن ساعت، تاریخ و یا سایر اطلاعات لازم دیگر مجبور نشوند دست خود را بالا بیاورند بلکه به صورت دائمی بتوانند از ساعت دقیق، تاریخ، اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی و . . . آگاه گردند.

در این بین، علاوه بر چند ویژگی دیگر و البته سیستم عامل جدید، اپل واچ سری 5 در مقایسه با اپل واچ سری 4 محصولی پیشرفته‌تر به شمار می‌رود ولی امکانات تازه‌ای با خودش نیاورده است.

با توضیحات ارائه شده، آیا وقت آن فرا رسیده تا اولین ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ خود را خریداری کنید؟ آیا دارندگان اپل واچ سری 3 یا 4 و یا مدل‌های قدیمی‌تر راضی به تعویض و خرید اپل واچ 5 می شوند؟ با ما همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

طراحی و نمایشگر اپل واچ 5

با توجه به فناوری نمایشگرهای اولد که امروزه در دستگاه‌های هوشمند به‌کار می‌رود باید بگوییم که ساعت هوشمند اپل واچ 5 نیز نمایشگری از نوع اولد دارد. این نمایشگر، صفحه نمایشی براق و واضح بوده و طوری طراحی شده است که به راحتی زمانی که به مچ دست بسته باشد، قابل مشاهده خواهد بود.

حالا تغییر بزرگی که در مشخصات اپل واچ سری 5 شاهد آن هستیم در اینجا خود را نمایش می‌دهد؛ بله نمایشگر همیشه روشن از آپدیت‌های جدیدی است که در ویژگی‌های این گجت هوشمند در نسخه جدید ظاهر شده و آن را به یک ساعت هوشمند امروزی تبدیل کرده است.

علاوه بر این خوب است بدانید زمانی که دست خود را بالا می‌برید تا ساعت را مشاهده کنید یا با ساعت کاری را انجام دهید، نمایشگر روشن خواهد شد. حالا این زمان روشن شدن نیز در نسخه 5 اپل واچ کاهش یافته است. همچنین در تستی که از سوی سایت Techradar انجام شد، سرعت و کارایی اپل واچ سری 5 مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که این گجت هوشمند کارایی و عملکرد خوبی دارد و در اجرای دستورات بسیار سریع عمل خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های طراحی خوب اپل واچ باید به زوایای دید آن اشاره کنیم که شما از هر جهتی که بایستید، به‌راحتی می‌توانید نمایشگر را بخوانید و نیازی به زحمت اضافه نخواهد بود. همچنین در مورد اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری اپل واچ نیز باید بگوییم که این اندازه از اپل واچ سری 4 وام گرفته شده و دلیل آن هم این است که اپل عادت به به‌کارگیری طرح‌های مشابه در سال‌های مختلف دارد. علاوه بر این خوب است بدانید که با مشابه بودن اندازه این ساعت‌ها راحت‌تر می‌توان برای آن‌ها تجهیزات جانبی خریداری کرد.

همچنین خوب است بدانید که اپل واچ 5 از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار است و کاربران به راحتی با استفاده از آن می‌توانند شنا کنند. اما بزرگ‌ترین بخش تغییر در طراحی ظاهری اپل واچ به معرفی دو طرح بدنه سرامیکی و بدنه تیتانیومی باز می‌‎گردد؛ اگر چه اولی در مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ هم دیده شده است. با این حساب همان‌طور که مشاهده می‌شود اپل با ارائه مدل‌های مختلف تلاش دارد تا رنج قیمت‌های متنوعی را برای کاربران به ارمغان آورد.

برنامه های سلامتی

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

قطب نما

ویژگی جدید دیگر در سری ۵ قطب نما است، اگر از نقشه‌های ریز و درشت در ساعت استفاده می‌کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر درست هستید یا خیر؟

اپل واچ 5

سخت افزار و نرم افزار

این ساعت هوشمند در بسیاری ویژگی‌ها مانند سری ۴ به نظر می‌رسد در حالی که دارای تراشه S5 است که به لحاظ اسمی به نظر می‌رسد متفاوت از تراشه S4 در ساعت سال گذشته باشد، تجزیه و تحلیل چیپست نشان داده که در اصل همان تراشه قبلی است و مشابه با سرعت S4 در حال اجرا است. از لحاظ سخت افزاری نکته قابل توجه این است که شما دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هستید و حتی یک اپ استور دارید که می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از ساعت مچی خود بارگیری کنید.

باتری و شارژدهی اپل واچ 5

در تست هایی که انجام دادیم، وقتی ساعت را حوالی ساعت 8 صبح از شارژر جدا کردیم تا ساعت 10 شب که آن را از دست باز کردیم حدود 40 درصد شارژ داشت. این برای روز های عادی ای بود که فعالیت ورزشی ای در کار نبود. بنابراین اگر اهل ورزش هستید باید انتظار داشته باشید که این عدد کمتر باشد، ولی با اینحال با یک یا دو ساعت ورزش هم انرژی کافی برای استفاده از دستگاه برای تمام روز موجود خواهد بود.
ولی عمر باتری این ساعت قطعا برای دو روز استفاده نیست. بنابراین اگر فراموش کنید که هنگام خواب از شارژر استفاده کنید، به احتمال زیادی در روز بعد یک ساعت خاموش در دست خواهید داشت.
شارژ دستگاه نیز با همان شارژر مغناطیسی کوچکی انجام میگیرد که برای اولین اپل واچ استفاده میشد. این دستگاه در سی دقیقه میتواند 44 درصد ساعت را شارژ کند و پر کردن باتری هم حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد. 

جمع بندی

باید اذعان کنیم که اپل واچ سری 5 بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار است. این وسایل تمامی امکانات سری 4 را حفظ کرده‌اند و از نظر ظاهری و ویژگی‌های بررسی وضعیت جسمانی و سلامتی بهبود یافته‌اند و قابلیت‌هایی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن و پخش بهتر اعلانات هم برای آنها منتشر شده است. در واقع برای دارندگان گوشی‌های آیفون که توانایی خرید ساعت هوشمند دارند، اپل واچ سری 5 بهترین گزینه می‌باشد.

مزایا

  • شیوه طراحی فوق‌العاده به خصوص در نمونه جدید تیتانیومی
  • ویژگی‌های بررسی وضعیت سلامتی افراد به خصوص سنسور ECG
  • گزینه‌های متعدد و متنوع بررسی وضعیت جسمانی
  • حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • وجود گزینه صفحه نمایش همیشه روشن

معایب

  • دوام باتری نه چندان مناسب در مقایسه با اپل واچ سری 4
  • ناسازگاری با برخی از گوشی‌های اندرویدی

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید اپل واچ 5 ,قیمت اپل واچ 5 ,اپل واچ سری 5 , نویسنده : مهران goshikala بازدید : 80 تاريخ : جمعه 9 خرداد 1399 ساعت: 23:06

خرید ایفون 11 پرو

رویداد آیفون اپل حضار را با سه عضو جدید خانواده آیفون ۱۱ آشنا کرد. به عبارتی باید با iPhone XR خداحافظی کنیم که جای خود را به آیفون ۱۱ داده است و به جای iPhone XS، آیفون ۱۱ پرو خودنمایی می‌کند.

سری آیفون XS یا هر کدام دیگر از نسل S، با خود چیپ جدید بیونیک را با افزایش قابل توجه سرعت دستگاه به همراه آوردند. حالا، با سری آیفون ۱۱ پرو، اپل قدرت عکاسی دستگاه‌های خود را به رخ سایرین می‌خواهد بکشد و عبارت پرو معنایی جز این ندارد.

دو گوشی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نسل‌های بعدی iPhone XS و iPhone XS Max هستند. آن‌ها به همان بزرگی‌اند و طراحی‌ها و نمایشگرهای مشابه دارند ولی عملکرد آن‌ها بهتر، تعداد دوربین بیشتر و باتری بزرگ‌تر شده است و یک چیپ جدید باند فوق سریع U1 هم دارند.

بدون شک طراحی آیفون ۱۱ پرو دست نخورده است یا حداقل در نمای جلو این قضیه را می بینیم. یک دوربین سه گانه جدید در پشت ولی دیده می‌شود و شیشه عقب حالا یک ظاهر یخ زده دارد که از زمان حضور گوشی وان پلاس ۶ در بازار عاشق آن شدیم.

مقاومت آیفون ۱۱ پرو نسبت به آب نیز افزایش یافته است و حالا آیفون‌های نسل یازدهم می‌توانند تا عمق ۴ متر نسبت به آن مقاومت نشان دهند.

چیپ جدید A13 Bionic نسخه بهبودیافته مدل سال قبل یعنی A12 است. بدون شک حتی قدرت بیشتر، یک ISP و DSP جدید به همراه قابلیت‌های دیگر ولی اکثرا براساس طراحی مدل A12 دارد. اما ما به شما خرید ایفون 11 پرو را پیشنهاد می کنیم به دلیل اینکه به صرفه تر از پرو مکس می باشد. در ادامه به بررسی این گوشی می پردازیم همراه ما باشید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو

با یک نگاه به پشت آیفون 11 پرو متوجه می شوید که این گوشی وسیله کسب و کار است. سه لنز دوربین بزرگ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است و در ابتدا کمی وحشتناک به نظر می رسد. و در حالی که آیفون 11 از رنگهای دوستانه مانند سبز، بنفش و زرد برخوردار است، آیفون 11 پرو با رنگ های محافظه کارانه تر مانند سبز سایه تاریک، خاکستری، طلایی و نقره ای ساخته و عرضه شده اند.

رنگ و روی مات گلس پشت آیفون 11 پرو واقعاً دوست داشتنی است. پرداخت رنگ پشت این آیفون طوری است که نه تنها در برابر لکه ها و اثر انگشت مقاومت می کند بلکه نسبت به سایر تلفن های با قاب پشت گلس، لغزندگی کمتر دارد و براحتی از دست نمی افتد.

آیفون 11 پرو مشکلی با نفوذ آب به داخل ندارد. اگر این گوشی را داخل استخر و یا حمام ببرید مشکلی پیش نخواهد آمد. این دستگاه از استاندارد مقاومت آبی IP68 پشتیبانی می کند و می تواند تا 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متر غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون 11 معمولی است.)

البته در طراحی آیفون 11 پرو چندین مورد وجود دارد که مطلوب نیست. مورد اول این است که کمی سنگین تر از آیفون XS است (187.9 گرم در برابر 176.9 گرم) است، و همچنین کمی عریض تر و ضخیم تر است، که گمان می کنم به خاطر اضافه شدن دوربین سوم و شاید باتری بزرگتر باشد.

نکته دوم این است که آیفون 11 پرو از نظر شکل ظاهری در قسمت جلو تقریباً با آیفون های اخیر یکسان است. بله، ناچ دوربین در این قسمت به صورت نمادین است، اما طرفداران آیفون 11 پرو مایلند چیزی نزدیک به یک آیفون تمام صفحه ببینند.

صفحه نمایش

اپل در گذشته به ساخت صفحه نمایش های بزرگ تن نمیداد و همواره به این نکته که گوشی های بزرگ توانایی حمل مناسبی ندارند تکیه می کرد و تا آیفون 5 نیز همینگونه بود. البته زمانی که اپل از صفحه نمایش های کوچک استفاده می کرد نیز همواره از نظر کیفیت تصویر در بین بهترین های بازار قرار داشت. اما از زمانی که آیفون 6 معرفی شد اپل به پرچمدار گوشی های با صفحه نمایش بزرگ تبدیل شده است. آیفون 11 پرو با نمایشگر 5.8 اینچی معرفی شد که با وجود اینکه از صفحه نمایش آیفون11 کوچک تر بود اما کیفیت تصویر خیره کننده ای دارد به نحوی که رزولوشن آن عدد 2436× 1125 است. این صفحه نمایش که از نوع سوپر رتینا بوده می تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. اما اگر صفحه بزرگتر و با کیفیت بیشتر می خواهید باید به سراغ iPhone 11 Pro max بروید که با سایز 6.5 اینچی خود رزولوشن فوق العاده 2688×1242 را ارائه می کند. صفحات آیفون 11 و 11پرو نه تنها رزولوشن فوق العاده ای دارند بلکه با تکنولوژی های به کار رفته در آنها(سوپر رتینا)، بیش از پیش رنگ ها را زنده و شفاف نشان می دهند. میزان روشنایی هر دو آیفون پرو، عدد 800 نیت است و در این پنل ها از تکنولوژی HDR10 و همچنین دالبی ویژن استفاده شده تا تجربه نمایش تصاویر بسیار بهتری ایجاد شود.

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.

رابطه تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

نرم افزار و سخت افزار

معروف است که گوشی های آیفون اپل با وجودی که سخت افزارشان از نظر عدد از رقبا کمتر به نظر می رسد اما همواره عملکردی فراتر از رقبا داشته اند. این بار نیز iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro max با دست پر آمده اند. این آیفون ها دارای چیپ ست A13 Bionic ساخت اپل هستند که با 4 گیگابایت رم همراه شده است. پردازنده آیفون ها نیز از نوع شش هسته ای(هگزا کوره) می باشد به گونه ای که دارای دو هسته با توان 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته با توان 1.8 گیگاهرتز است که خیال کاربر را برای هر استفاده ای راحت می کند. اپل برای پردازنده گرافیکی نیز از یک پردازنده چهار هسته ای ساخت خود استفاده کرده است که توانایی انجام سنگین ترین بازی ها و برنامه ها را دارد. با وجود چنین سخت افزار قدتمند می توان گفت اگر برای چند سال دیگر نیز این سخت افزار ارتقاعی را تجربه نکند باز هم در زمره بهترین های بازار قرار خواهد داشت و از پس هر کاری بر می آید. همانطور که میدانید آیفون های اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند اما اپل برای اینکه کاربران با مشکل موجه نشوند، آیفون های جدید را در سه حجم حافظه 64گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی ارائه کرده است. بنابراین با وجود این حجم از حافظه داخلی نیازی به کارت حافظه پیدا نمیکنید. ناگفته پیداست که خرید آیفون هایی با حافظه بیشتر، تاثیر به سزایی بر قیمت گوشی خواهد داشت.

از نظر نرم افزاری نیز آیفون 11 های جدید به آخرین ورژن از آی او اس 13 یعنی نسخه 13.3مجهز شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های آی او اس 13، مدیریت بهتر و بهینه باتری است که باعث شده حتی نصب این ورژن از سیستم عامل بر روی آیفون های پیشین نیز باعث بهبود عملکرد باتری شود. حال که سخن از باتری شد باید به این مهم اشاره کنیم که آیفون 11پرو دارای باتری با 3046 میلی آمپر ساعت و آیفون 11 پرو مکس دارای باتری با ظرفیت شگفت انگیز 3969 میلی آمپر ساعت است. این باتری ها نه تنها نسبت به آیفون های پیشین افزایش ظرفیت داشته اند بلکه با به روز رسانی هایی که در زمینه باتری و همچنین نرم افزار در آیفون های جدید به وجود آمده توانسته اند مدت شارژ دهی خود را بسیار بهبود ببخشند. باتری های آیفون های جدید با داشتن فناوری شارژ سریع این قابلیت را به کاربر می دهند تا در زمان 30 دقیقه، تا 50 درصد از باتری را شارژ کند. با این حجم از باتری می توانید 20 ساعت مداوم مکالمه کنید و یا 80 ساعت موزیک پخش کنید.

ایفون 11 پرو

باتری ایفون 11 پرو

از آنجا که این گوشی کوچکتر است، انتظار نمی رود iPhone 11 Pro از آیفون 11 یا آیفون 11 پرو مکس، طول عمر بیشتری داشته باشد، اما با توجه به اندازه آن عملکرد خوبی داشت. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 پرو به طور متوسط 10 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

برای مقایسه، باتری آیفون 11 با متوسط 11 ساعت و 16 دقیقه و آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه دوام آوردند.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با 10 ساعت 19 دقیقه تقریباً شبیه به آیفون 11 است، اما دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس بسیار طولانی تر و 12 ساعت 35 دقیقه است. جالب اینجاست که گلکسی نوت 10 فقط 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می آورد، در حالی که نوت 10 پلاس به طور میانگین 11 ساعت و 9 دقیقه استفامت دارد. شارژ باتری وان پلاس 7 پرو تنها 9 ساعت و 31 دقیقه استقامت دارد.

خوشحالیم که سرانجام اپل شارژر سریع را با آیفون خود همراه کرده است. آیفون 11 پرو با یک شارژر 18 واتی در جعبه بسته بندی عرضه می شود که تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 55 درصد می رساند. این بسیار عالی است و از شارژر 25 واتی نوت 10 (47 درصد شارژ باتری در 30 دقیقه) پیشی می گیرد. با این حال، وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 واتی خود در همان بازه زمانی 60 درصد باتری را شارژ می کند.

نتیجه گیری

iPhone 11 Pro و ۱۱ Pro Max در مقایسه با XS و XS Max تغییر قابل توجهی نداشتند. تنها به این دلیل که اپل تعداد دوربین‌‎های عقب را یک عدد افزایش داده است به معنای این نیست که باید به آن‌ها آپگرید کنید. فکر خوبی است برای مدل‌های ۱۱s صبر کنید ولی آیا ما نمی‌خواهیم سر راه کاربران مشتاق به حالت عکاسی در شب و Slofies بایستیم!

بخواهیم رک بگوییم، دو آیفون ۱۱ پرو جدید طبق انتظار عالی هستند و حتی در چند بخش ما را غافل‌گیر کردند. ما در نسل جدید آرزوهای امکانات زیادی را داشتیم و اکثر آن‌ها را به دست آوردیم.

بدون شک، قیمت این آیفون‌ها بالا است و اگر حافظه داخلی بیشتری بخواهید سر به فلک می‌زند ولی با شرکت اپل روبرو هستیم و بسیاری از افراد شما را با ضمانت عالی، تجربه بی نقص و بدون مشکل، تنوع اپلیکیشن‌ها، عملکرد سریع و در جه یک، مهارت عکاسی بی نظیر و در حدود ۵ سال دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری راضی می‌کنند. ما نیز قصد انکار این صفات را نداریم. برای خرید کلیک کنید.

نکات مثبت

  • توان پردازشی خارق‌العاده
  • عملکرد عالی دوربین در طول روز و شب
  • شارژدهی بسیار عالی
  • روشنایی فوق‌العاده‌ی نمایشگر با رنگ‌هایی دقیق

نکات منفی

  • عملکرد ناامیدکننده‌ی دوربین اولتراواید در تاریکی
  • قیمت پایه‌ی نسبتا زیاد برای دستگاهی با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی
  • اضافه‌نشدن پورت USB-C برخلاف دستگاه‌های دیگر اکوسیستم اپل
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 11 پرو ,بررسی گوشی ایفون 11 پرو ,مشخصات گوشی ایفون 11 پرو ,خرید ایفون 11 رو ,قیمت گوشی ایفون 11 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 85 تاريخ : جمعه 9 خرداد 1399 ساعت: 16:16

گوشی ایفون 8 پلاس

زمانی گوشی آیفون 8 پلاس یکی از پربحث ترین گوشی های بازار بود و البته هنوز هم هست. ولی پیش از آمدن آیفون 10، در بین گوشی های اپل، این تلفن هوشمند از بقیه بازار گرم تری داشت.

این گوشی پرقدرت با بدنه شیشه ای و به همراه فناوری شارژ سریع، از گوشی های هوشمند کلاسیکی است که به نظر می رسد همه چیز را داشته باشد.

در سری 8 گوشی های اپل شاهد تغییراتی نسبت به سری قبلی بودیم.  در این سری دو تلفن هوشمند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی شدند. در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت گوشی ایفون 8 پلاس

اپل امسال آیفون 8 پلاس را با طراحی شیشه ای معرفی کرد. اما هنگامی که آن را در مقابل آیفون 7 پلاس قرار می دهیم با دید سطحی نمیتوان تفاوتی بین این آیفون و نسل قبلی آیفون یعنی آیفون 7 پلاس پیدا کرد. و صد البته این طراحی های یک شکل به معنی ضعیف بودن طراحی آیفون های نسل جدید نیست اما در واقع آیفون در سه نسل گذشته یعنی از آیفون 6 و 6 پلاس تغییر خاصی در طراحی خود نداده است. برآمدگی دوربین و کلید کنترل صدا و همچنین حاشیه های کناره صفحه نمایش گر همانند نسل های گذشته است. اما این گوشی را به زیر ذره بین که ببریم 0.2 میلی متر ضخیم تر , 0.2 میلی متر بلند تر و 0.2 میلی متر عریض تر میباشد.

تنها و مهم ترین تفاوتی در طراحی این نسل از آیفون دیده میشود نوع متریال آن است که بجای طراحی فلزی از ترکیب فلز و شیشه استفاده شده است. اپل ادعا کرده است که در این طراحی لایه تقویت کننده 50 درصد عمیق تر میباشد و در زیرساخت این گوشی از از جنس فولاد استفاده شده است. طراحی شیشه ای این نسل از آیفون قابلیتی جدیدی را اضافه کرده است که پیش از آن اندرویدی ها از این قابلیت برخوردار بوده اند. با استفاده از پنل شیشه ای حالا این نسل از آیفون از شارژر بی سیم برخوردار شده اند و خوشبختانه اپل استاندارد انحصاری برای این قابلیت نداده پس آیفون 8 پلاس با استفاده از هر شارژر بی سیم شارژ میشود.

مانند نسل های گذشته کلید پاور در سمت لبه سمت راستی قرار گرفته است و کلید هوم هم در حاشیه پایین نماشگر قرار گرفته است. و حالا احتمال دارد آخرین باری باشد که استفاده از کلید هوم را در آیفون را تجربه می کنیم. در لبه پایین گوشی اسپیکر ها و همچنین پورت لایتینگ را می بینیم که بازهم مانند نسل گذشته خبری از جک 3.5 میلی متری نیست. در آخر این نسل هم مانند نسل قبل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و در حدود 30 دقیقه می تواند فشار آب در عمق 1.5 متری را تحمل کند.

نمایشگر

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد. جزئیات دقیق‌تر مربوط به این مسئله را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد.

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم‌عامل دستگاه iOS است. نسخه 11 یعنی آخرین نسخه از این سیستم‌عامل روی آیفون 8 نصب شده است. آی او اس رابط کاربری مخصوص خودش را دارد که مانندش را هیچ کجا ندیده‌اید. مانند همیشه این سیستم‌عامل بسیار روان و دوست‌داشتنی کار می‌کند و موشن های جذابی دارد.

در صفحه قفل دسترسی‌های خوبی از جمله دسترسی به نوتیفیکیشن ها و دسترسی به کنترل سنتر وجود دارد. کنترل سنتر اکنون طراحی متفاوتی با گذشته دارد. آیکون‌ها در آن بزرگ شده‌اند و کم و زیاد کردن صدا و نور با موشنی جذاب انجام می‌شود. میانبرهای جذابی از جمله فلاش، ماشین‌حساب، دوربین و تایمر در این صفحه به چشم می‌خورند که علاوه بر آن‌ها سوییچ چند تنظیم دیگر از جمله بلوتوث، وای فای و مهم‌تر از همه خاموش و روشن کردن دیتای سیم‌کارت به چشم می‌خورد. قابلیت اضافه و کم کردن میانبر به این بخش وجود دارد که از بخش تنظیمات کاربر می‌تواند چند میانبر دلخواه را به این بخش اضافه یا کم کند. دسترسی به این بخش تنها در صفحه قفل نیست و در صفحات مختلف از جمله صفحه اپلیکیشن ها هم می‌توان به آن دسترسی داشت. پشتیبانی از لمس سه‌بعدی در صفحه‌نمایش آیفون 8 به طراحان این امکان را داده تا کاربر بتواند با فشار روی یک میانبر خاص به امکانات بیشتری از آن میانبر دسترسی داشته باشد.

سخت افزار

سنسور اثرانگشت داخل کلید Home قرار دارد. این سنسور همانند نسل‌های گذشته عمل می‌کند و علاوه بر اینکه سرعت خوبی دارد دقتش هم بسیار زیاد است. متاسفانه هنوز خبری از فعال شدن سنسور بدون فشار دادن نیست و برای اینکه سنسور فعال شود باید انگشت خودتان را روی آن فشار دهید.

آیفون 8 به آخرین پردازنده ساخت اپل یعنی A11 Bionic مجهز است. این پردازنده جدید به ادعای اپل 25 درصد از نظر کارایی بهتر از نسل قبلی است. این پردازنده 6 هسته‌ای است که 4 هسته پرقدرت آن 70 درصد از نسل قبل سریع‌تر شده‌اند و 2 هسته دیگر کم‌مصرف هستند. اپل روی این پردازنده در حدود 4.3 میلیون ترانزیستور به کار برده است.

پردازنده گرافیکی جدید اپل به ادعای این کمپانی 30 درصد سریع‌تر شده و از همه مهم‌تر 50 درصد هم مصرف انرژی‌اش کمتر است. کنار پردازنده این گوشی از حافظه رم 2 گیگابایتی بهره برده شده است که از بسیاری پرچم‌داران اندرویدی کمتر است؛ اما این نکته نباید شما را نا امید کند زیرا به لطف هماهنگی زیاد سیستم‌عامل با سخت‌افزار دستگاه، آیفون 8 عملکرد بسیار بهتری از بسیاری اندرویدی های بازار دارد.

آیفون 8 نه تنها در انجام بازی‌های  و برنامه‌های سنگین عملکرد بسیار خوبی دارد در اجرای بازی‌های AR (واقعیت افزوده) هم بسیار تواناست. اگرچه تعداد بازی‌ها و برنامه‌های از این دست هنوز خیلی کم هستند اما همان چند برنامه‌ای که تا امروز راه خودشان را به اپ استور باز کرده‌اند به خوبی هر چه تمام روی آیفون 8 اجرا می‌شوند.نمی‌توانیم بگوییم آیفون 8 به هیچ وجه داغ نمی‌شود؛ کمی داغ شدن در گوشی‌های امروزی امری کاملا طبیعی است. آیفون 8 در هنگام استفاده بسیار سنگین کمی داغ می‌شود و این داغ شدن کاملا محسوس است. داغ شدن بیشتر در بخش بالایی دستگاه یعنی جایی که پردازنده قرار دارد دیده می‌شود.

در بخش اسپیکر گوشی هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود. مانند گذشته دو اسپیکر برای آیفون 8 در نظر گرفته شده است. یکی از این اسپیکرها پایین گوشی و اسپیکر دیگر در داخل خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. از نظر کیفیت شاید بتوان گفت کیفیت صدای اسپیکرها کمی بهتر شده اما بلندی صدا همانند سابق است. اگرچه تغییری در این بخش دیده نمی‌شود اما هنوز هم کیفیت و بلندی صدا بسیار خوب هستند. مانند نسل قبلی خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این گوشی نیست اما اگر بخواهید از هدفون‌های با سیم به جز هدفون‌های اصلی گوشی استفاده کنید با تهیه یک تبدیل لایتینگ به جک 3.5 میلی‌متری که اپل عرضه کرده امکان استفاده از هدفون‌هایتان وجود دارد.

گوشی موبایل ایفون 8 پلاس

باتری و اسپیکر گوشی ایفون 8 پلاس

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

آیفون 8 پلاس می توانست نشانگر اصلاحات در گوشی های آینده اپل باشد؛ این دستگاه شاهد سخت افزار ارتقا یافته نسبت به نسل قبل و تغییر در جنس مواد سازنده بدنه است که می توانست با توجه به روال سابق اپل یک سال کاربران این شرکت را راضی نگه دارد؛ اما معرفی آیفون 10 باعث می شود تردیدها درباره این دستگاه افزایش یابد. در ایران کاربران به دلیل تفاوت قیمت بسیار بالای آیفون 8 پلاس و آیفون 10 می توانند دلایل بیشتری برای انتخاب کردن این دستگاه نسبت به مدل گران قیمت تر داشته باشند، اما با واقعی تر کردن قیمت ها، برگزیدن آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 10 بسیار دشوار خواهد بود.

نتیجه گیری

آیفون 8 احتمالا آخرین مدل از این نوع گوشی‌هاست که اپل تولید می‌کند. اگر قرار باشد آیفون 8 آخرین نوع باشد که کلید Home را در قاب جلویش دارد حداقل اپل این فرصت را به دوستدارانش داده تا از آخرین قسمت این سریال جذاب به حد کافی لذت ببرند. استفاده از شیشه سبب شده تا آیفون 8 از نسل قبلی لیزتر باشد. آیفون 8 از بسیاری جهات شبیه به نسل قبلش است اما به لطف پردازنده A11 در زمینه کارایی عملکرد بسیار بهتری دارد و سریع‌تر است. دوربین بسیار با کیفیت، پردازنده سریع و البته کم‌مصرف، کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی شیک از جمله ویژگی‌های مثبت آیفون 8 محسوب می‌شوند. در مقابل اندازه کوچک صفحه‌نمایش و مشاهده محتوای کمتر، باتری با عملکرد تقریبا متوسط و در نهایت طراحی تکراری از ویژگی‌های منفی‌اش محسوب می‌شوند.

اگر تا به حال آیفون نداشته‌اید و می‌خواهید برای اولین بار وارد دنیای آیفون شوید و البته اندازه کوچک گوشی برایتان مهم‌ترین دلیل انتخاب یک گوشی هوشمند است آیفون 8 بهترین انتخاب است اما اگر می‌خواهید درک بهتری از دنیای آیفون داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم یا آیفون 8 پلاس را انتخاب کنید یا اگر هزینه برایتان مهم نیست تا عرضه آیفون 10 صبر کنید. برای کسی اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 8 پلاس ,بررسی گوشی ایفون 8 پلاس ,قیمت گوشی ایفون 8 پلاس ,خرید گوشی ایفون 8 پلاس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت: 17:35

گوشی ردمی نوت 8 پرو

گوشی‌های خط تولید رد می (Redmi) در سالیان اخیر جزو پرفروش‌ترین‌های بازار بوده‌اند ولی با فشرده‌تر شدن رقابت میان کمپانی‌ها به خصوص در این بخش، شیائومی هم باید نوآوری‌هایی داشته باشد تا بتواند همچنان خود را برند محبوب و پرطرفداری نشان دهد. حالا مدل رد می نوت 8 پرو (Redmi Note 8 Pro) تلاشی از سوی کمپانی چینی به شمار می‌رود تا با قیمت مقرون به صرفه و ویژگی‌های فوق‌العاده خود بار دیگر معادلات بازار را تغییر دهد.

این دستگاه با بهره‌مندی از چیپ‌ست جدید هلیو G90T به همراه باتری 4500 میلی‌آمپری و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع و دوربین عقب چهارگانه می‌تواند سایر رقبای میان‌رده خود را به چالش بکشد. در نگاه اول، عملکرد این گوشی تفاوتی با عملکرد پرچمداران سال‌های گذشته ندارد و علاوه بر آن، وجود چهار لنز در قاب پشتی، این حقیقت را بیشتر جلوه می‌دهد.

از طرفی، شیائومی رد می نوت 8 پرو یکی از اولین گوشی‌هایی به شمار می‌رود که در آن یک لنز 64 مگاپیکسلی ساخته شده توسط سامسونگ به کار رفته و در آن فناوری فشردگی پیکسلی به چشم می‌خورد به همین دلیل انتظار داریم دوربین در شرایط کم نور تصاویر باکیفیتی بگیرد و با استفاده از گزینه عکسبرداری در حالت شب عکس‌های فوق‌العاده‌ای به ثبت برسد و به طور کلی عملکرد دوربین بی‌نظیر باشد.

با بررسی مشخصات فنی این دستگاه، تنها نقطه ضعفی که با آن روبه‌رو می‌شویم، انتخاب نامناسب لنزهای دوربین است. در یک ماژول چهارگانه قاب پشتی این گوشی، در کمال تعجب اثری از سنسور تله فوتو نیست و شیائومی به جای آن از حسگر ماکرو بهره برده به همین خاطر نمی‌دانیم آیا این قطعه می‌تواند جای خالی تله فوتو را پر کند و تصاویر نمای نزدیک باکیفیتی با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی بگیرد یا خیر. برای اطلاع از مشخصات این گوشی با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی ردمی نوت 8 پرو

بر خلاف ردمی نوت 7 پرو که ظاهری کاملا مشابه با نسخه معمولی داشت، ردمی نوت 8 پرو در قسمت طراحی، تفاوت های نسبتا زیادی با نسخه معمولی دارد. این گوشی همانند نسل قبلی، از ساختاری با جنس شیشه و پلاستیک شیشه استفاده می کند. به این صورت که پنل پشت و جلوی آن را شیشه گوریلا گلس 5 تشکیل داده و فریم آن برخلاف ظاهر فلزی اش، از جنس پلاستیک فشرده می باشد.

پنل پشتی این گوشی بر خلاف نسخه معمولی، دارای لبه های خمیده می باشد که باعث می شود با وجود داشتن اندازه ی بزرگتر و وزن بیشتر، استفاده از آن آسان تر باشد. ردمی نوت 8 پرو از نمایشگر 6.53 اینچی استفاده می کند که حدود 85 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده و 0.2 اینچ بزرگتر از نمایشگر بکار رفته در ردمی نوت 8 می باشد. در قسمت بالای نمایشگر، بریدگی قطره با اندازه نسبتا بزرگ وجود دارد که محل قرار گیری دوربین سلفی است. اسپیکر مکالمه، سنسور های مجاورت و نور به همراه چراغ اعلان نیز در حاشیه بالایی نمایشگر جای گرفته اند.

از دیگر مشخصه های بدنه این گوشی باید به ابعاد 161.4×76.4×8.8 میلی متری آن اشاره کنیم که نشان می دهد با توجه به پنل شیشه ای لغزنده، استفاده از آن با یک دست، کار چندان آسانی نخواهد بود. وزن گوشی نیز حدود 200 گرم می باشد که نشان می دهد شیائومی با وجود استفاده از باتری حجیم 4500 میلی آمپر ساعتی، عملکرد خوبی در کنترل وزن نهایی دستگاه داشته است.

Redmi Note 8 Pro در سه رنگ خاکستری، سبز و سفید روانه بازار شده است که خوشبختانه هر سه رنگ آن جلوه بسیار زیبایی دارند. اما نکته ی مثبتی که در مورد رنگ سفید مرواریدی (نسخه مورد بررسی) وجود دارد این است که پنل پشتی علاوه بر تغییر رنگ در هنگام تابش نور، مقاومت بالایی در برابر لکه چربی دست دارد؛ به طوری که در استفاده روز مره، شاهد لکه های انگشت به روی آن نخواهید بود.

شیائومی دوربین چهارگانه این گوشی را بر خلاف نسخه معمولی، در قسمت میانی قرار داده است که سه مورد از آن ها یعنی دوربین اصلی، دوربین سنجش عمق و دوربین فوق عریض به همراه سنسور اثر انگشت، داخل ماژول بیضوی شکل قرار گرفته اند. این ماژول بیضوی شکل، کمی برآمده از بدنه می باشد که استفاده از آن روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد و با توجه به ضخامت 8.8 میلی متری دستگاه، کار شیائومی را برای توجیه کردن این موضوع دشوار تر می کند. همچنین در کنار این ماژول، فلاش LED تک گانه به همراه دوربین ماکرو به چشم می خورد که خوشبختانه کاملا هم سطح با بدنه می باشد.

سنسور اثر انگشت قرار گرفته در قسمت پایین دوربین ها، محل مناسبی دارد و دسترسی به آن، آسان می باشد؛ اما به دلیل نزدیک بودن به لنز ها، احتمال کثیف شدن آن ها را بالا می برد. گذشته از این مورد، این سنسور عملکرد فوق العاده سریعی دارد که عدم استفاده از سنسور اوپتیکال زیر نمایشگر را توجیه می کند.در نهایت نوبت به اجزای قرار گرفته روی فریم می رسد که تقریبا مشابه نسل قبلی می باشد. کلید پاور و تنظیم حجم صدا روی لبه سمت راست قرار دارند و در سمت مقابل نیز درگاه سیمکارت و کارت حافظه به چشم می خورد. جک هدفون این گوشی از قسمت بالا در نسل قبلی حذف شده و به لبه پاینی منتقل شده است که محل مناسب تری به شمار می آید. در کنار این جک هدفون نیز پورت Type-C به همراه میکروفون و اسپیکر قرار گرفته است. روی لبه بالایی هم میکروفون حذف نویز و فرستنده اینفرارد وجود دارد که امکان استفاده از ردمی نوت 8 پرو به عنوان ریموت برخی از دستگاه های دیجیتال را فراهم می کند.

 

صفحه نمایش

ردمی نوت ۸ پرو دارای یک نمایشگر LCD است که یک ناچ کوچک و ظریف به شکل قطره اشک در بالای آن مشاهده می‌شود. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کوتاهی شد، اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶.۵۳ میلی‌متر با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر این گوشی توسط Gorilla Glass 5 حفاظت می‌شود و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند که در این رنج قیمت کم یاب است و تا به حال در گوشی‌های زیادی دیده نشده است.

صفحه نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو کاملا درخشان است و کنتراست بسیار بالایی هم دارد. تست‌هایی که ما از این گوشی انجام دادیم، نشان داد که میزان روشنایی صفحه نمایشگر این گوشی می‌تواند۴۶۰ نیت باشد که البته نهایت روشنایی صفحه نمایش این گوشی نیست چرا که روشنایی آن تا ۶۴۰ نیت نیز می‌تواند افزایش پیدا کند که برای داشتن یک زاویه دید مناسب در نور روز در زیر آفتاب کاملا کافی است و شما حتی تحت نور شدید هم می‌توانید همه جزئیات صفحه نمایشگر را ببینید.

با این حال، از نظر یکنواختی و دقت رنگ، نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو آنچنان عملکرد بی نظیری از خودش نمایش نمی‌دهد. حالت پیش فرض تنظیم رنگ، میانگینِ dE2000 را ۶.۸  واحد نمایش می‌دهد که البته تا ۱۲.۷ نیز می‌تواند افزایش پیدا کند و باعث تیره‌تر شدن رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای می‌شود و حتی رنگ‌های کاملا سفید را هم کمی آبی نشان می‌دهد. متاسفانه فعال کردن حالت تصویر سرد وضعیت بدتری به وجود می‌آورد و حالت گرم هم تاثیر آنچنان زیادی برای بهبود این وضعیت ندارد و رنگ‌های سفید هنوز هم کمی آبی به نظر می‌رسند. همچنین از نظر یکنواحتی روشنایی و نور تصویر هم یک سری هاله نور بسیار خفیف و جزئی در اطراف ناچ مشاهده می‌شود که البته آنچنان محسوس نیست اما برخی دیگر گزارش کرده‌اند که این هاله‌های نور مزاحم در لبه های پایین نمایشگر هم مشاهده می‌شوند که برای ما زیاد ملموس نبود.

دوربین

با آن که شیائومی Redmi Note 8 Pro 4 دوربین دارد ولی یکی از آن‌ها برای سنجش عمق و دیگری تنها یک حسگر 2 مگاپیکسل برای عکاسی ماکرو است.جابه‌جا شدن بین حالات مختلف عکاسی در اپلیکیشن دوربین با کشیدن دست روی صفحه به سمت چپ و راست است و آهسته ضربه زدن روی گوشه بالا سمت راست صفحه باعث خواهد شد وارد بخش تنظیمات شوید.

یک حالت اختصاصی 64 مگاپیکسل نیز وجود دارد که برای استفاده از آن باید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید و روی عبارت 64 مگاپیکسل ضربه بزنید. استفاده از حالت عکاسی حرفه‌ای به شما اجازه می‌دهد تنظیمات تعادل سفید، فوکوس، ایزو و سرعت شاتر را تغییر دهید.

کیفیت تصاویر در روز
کیفیت تصاویری که در روز با دوربین اصلی می‌گیرید در نگاه اول خوب هستند ولی با بررسی از نمای نزدیک چند مشکل دیده می‌شود. به عنوان مثال، شارپ شدن تصویر بیش از حد است و با آن که قابلیت HDR عملکرد خوبی دارد ولی بعضی از نواحی بسیار روشن برش می‌خورند، گرچه سایه‌ها قابل قبول هستند.با این حال تصاویری که در روز می‌گیرید لذت‌بخش هستند، رنگ‌ها و کنتراست عالی دارند.ثبت تصاویر با دقت کامل 64 مگاپیکسل نتایج عالی به همراه دارد. سطح جزئیات شگفت‌انگیز است، هاله‌های نور شارپ شدن تصویر وجود ندارد. مقداری پارازیت اگر از نمای نزدیک بررسی کنید دیده می‌شود ولی در عوض سطح جزئیات بهتر است. گرچه باید بگوییم اندازه هر کدام از این تصاویر حدود 17 مگابایت خواهد بود.

متاسفانه کیفیت دوربین فوق عریض قابل به عرض نیست. البته برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی خوب هستند ولی اگر یک عکس با کیفیت بخواهید نتیجه خوبی به دست نمی‌آورید. تصاویر حتی زمانی که نور به اندازه کافی باشد ملایم هستند.پردازش تصویر ترجیحا از نظر رنگ و کنتراست شبیه به دوربین اصلی است ولی دامنه دینامیک بدتر بوده، تصاویر ملایم هستند و نحوه نمایش جزئیات ما را به یاد یک دوربین اسباب‌بازی می‌اندازد.در کمال تعجب ما تصاویر زوم دو برابر حتی با توجه به این که از دوربین اصلی 64 مگاپیکسل برش می‌خورند واقعا خوب هستند.

کیفیت تصاویر در شب
عملکرد دوربین اصلی در شب با حالت استاندارد فوتو عالی نیست ولی در سطح رقبا قرار می‌گیرد. تصاویر ظاهر محوی دارند ولی دامنه دینامیک در ثبت جزئیات کافی در نواحی بسیار روشن و سایه‌دار خوب است بدون این که پارازیت قابل توجهی به جا بماند. رنگ و کنتراست نیز خوب هستند.جای تعجب دارد ولی حتی در شب می‌توانید تصاویر 64 مگاپیکسل قابل استفاده‌ای بگیرید. تصاویر پارازیت بیشتری دارند ولی همچنان در مقایسه با تصاویر معمولی 16 مگاپیکسل سطح جزئیاتشان بیشتر است. پردازش تصویر نیز ظاهرا کمی در مقایسه با حالت معمولی فوتو فرق دارد و الگوریتم HDR در حالت 64 مگاپیکسل عملکرد بهتری به جا می‌گذارد!

استفاده از حالت عکاسی در شب به شیائومی Redmi Note 8 Pro اجازه می‌دهد در نواحی سایه‌دار جزئیات بیشتری را ثبت کند در حالی که نواحی روشن فرقی ندارند. جنبه بهتر ماجرا سطح جزئیات نهایی است که به مراتب بیشتر می‌شود تا تصاویر شارپ‌تر و از نظر جزئیات کامل‌تر باشند.تصاویری که با دوربین فوق عریض در شب می‌گیرید به سختی قابل استفاده هستند. با آن که در روز ممکن است چند تصویر خوب با این دوربین بگیرید ولی در شب به کل فراموشش کنید. همچنین خبری از Night mode برای این دوربین نیست.دوربین سلفی شیائومی Redmi Note 8 Pro یکی از بهترین‌ها در بین میان‌رده‌ها است. حالت HDR عملکرد عالی دارد، دوربین تصاویر شارپی می‌گیرد و حتی شناسایی لبه تصویر آن قدر بد نیست. زمان عکاسی در شب نیز دوربین جلو تصاویر خوبی می‌گیرد.

اسپیکر

شیائومی Redmi Note 8 Pro یک بلندگو در بخش انتهایی خود دارد. اکثر گوشی‌های امروزی در این بخش امتیاز عالی را به دست می‌آورند تا امتیاز «خوب» محصول ردمی را اصلا کافی ندانیم. اگر در یک محیط شلوغ قرار بگیرید ممکن است متوجه زنگ گوشی یا صدای یک نوتیفیکیشن نشوید. خروجی صدای این گوشی زمان اتصال به یک آمپلی‌فایر فعال خارجی عالی بود و حجم صدا در بالاترین سطح ممکن قرار داشت. در مقایسه با پرچم‌دارها نیز صدای این گوشی بالاتر بود.

متاسفانه زمان استفاده از هدفون‌های سیمی نویز القایی استریو اوج می‌گیرد، اعوجاج اینترمدولاسیون وارد قضیه می‌شود و پاسخ فرکانسی نیز لرزش خود را نشان می‌دهد. حجم صدا نیز کمی افت پیدا می‌کند. با این حال ردمی نوت 8 پرو جزو گوشی‌هایی است که بالاترین حجم صدا را دارد و نباید نگران باشید.

نرم افزار

با وجود معرفی نسخه یازدهم رابط کاربری شیائومی بر پایه اندروید 10، گوشی ردمی نوت 8 پرو با MIUI 10 و اندروید 9 روانه بازار شده است و شیائومی آپدیت به نسخه جدید در ماه دسامبر را مدعی شده است. اگر بخواهیم به طور دقیق تر به مشخصات نرم افزاری Redmi Note 8 Pro اشاره کنیم، باید بگوییم که این گوشی از رابط کاربری MIUI نسخه 10.4.5 استفاده می کند در مقایسه با نسخه قبلی، از آیکون هایی با شکل و شمایل بهتر استفاده می کند و قابلیت Dark Mode نیز به آن افزوده شده است. یک نکته جدید در مورد نسخه گلوبال این رابط کاربری این است که شیائومی اپلیکیشن های تلفن و پیام اختصاصی خود را از آن حذف کرده و اپلیکیشن های گوگل را جایگزین کرده است که تصمیم عاقلانه ای به شمار می آید.

به طور پیش فرض، کلید های ناوبری اندروید در قسمت پایین قرار داده شده است؛ با این وجود در MIUI 10 می توان از ژست های حرکتی نیز استفاده کرد که به جرأت یکی از بهترین عمکلرد ها در بین گوشی های اندرویدی را در اختیار می گذارد. این ژست های حرکتی تقریبا مشابه با چیزی است که پیش از این در آیفون 10 دیده بودیم و با کشیدن انگشت از قسمت پایین؛ صفحه اصلی، با کشیدن و نگه داشتن انگشت؛ اپلیکیشن های در حال اجرا و با کشیدن انشگت از طرفین، عمل بازگشت انجام خواهد شد.

منوی اپلیکیشن های در حال اجرا در رابط کاربری شیائومی، به صورت هوشمندانه ای طراحی شده است. این منو از دو ستون استفاده می کند و در آنِ واحد می تواند 4 مورد از اپلیکیشن های پس زمینه را به نمایش بگذارد که از این منظر یک سر و گردن بهتر از سایر گوشی های اندرویدی می باشد.رابط کاربری MIUI دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشد که آن را از سایر رابط های کاربری، مجزا می کند؛ به عنوان مثال در این رابط کاربری می توان بدون نیاز به اپلیکیشن شخص ثالث می توان اقدام به ظبط مکالمه ها کرد و یا دو پروفایل کاملا جداگانه مانند پروفایل کاری و پروفایل بازی برای آن در نظر گرفت. با این وجود، این رابط کاربری فاصله زیادی با اندروید خالص دارد و همین موضوع می تواند مخالفان خاص خود را داشته باشد. علاوه بر این، این رابط کاربری همچنان نمی تواند حس و حال سریع بودن را در اختیار بگذارد و هنگام جا به جایی در قسمت های مختلف آن، لگ و تاخیر هایی در انیمیشن ها شاهد هستیم که موضوع آزار دهنده ای به شمار می آید و انتظار می رود، شیائومی در نسخه های بعدی، این مشکل را برطرف کند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

سخت افزار

جالب است بدانید که شیائومی در ردمی نوت 8 پرو بر خلاف نسخه معمولی، به جای همکاری با کوالکام، سراغ همکاری با مدیاتک رفته است. این گوشی از تراشه جدید Helio G90T استفاده می کند که یک SoC بر پایه گیمینگ بوده و رقیب جدی اسنپدراگون 730G به شمار می آید. تراشه جدید مدیاتک با لیتوگرافی 12 نانومتری توسط TSMC به تولید انبوه می رسد که پیشرفت کوچکی در مقایسه با تراشه های 14 نانومتری دارد. با این حال در زمینه مصرف انرژی، این تراشه عملکردی بهتر از تراشه های 14 نانومتری دارد و هزینه نهایی ساخت آن نیز کمتر از تراشه های 10 و 7 نانومتری می باشد.

پردازنده مرکزی این تراشه از 8 هسته پردازشی تشکیل یافته است که در آن، 2 هسته قدرتمند Cortex-A76 در فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته کم مصرف Cortex-A55 در فرکانس 2.0 گیگاهرتز به پردازش می پردازند. وظیفه پردازش امور گرافیکی نیز بر عهده پردازنده Mali-G76 MC4 می باشد و این تراشه با استفاده از فناوری HyperEngine اجرای نرم و روان بازی ها را در اختیار خواهد گذاشت. همچنین این تراشه با ترکیب اتصال وای فای و LTE و یا امکان اتصال همزمان به 2 روتر وای فای، اتصال پایدارتر و سریع تر به اینترنت را به ارمغان می آورد.

نا گفته نماند که شیائومی ترکیب سخت افزاری ردمی نوت 8 پرو را با استفاده از حافظه رم 6 گیگابایتی تکمیل کرده و این گوشی در دو نسخه با حافظه های داخلی 128 و 64 گیگابایتی روانه بازار شده است.

بنچمارک های گرفته شده از ردمی نوت 8 پرو نشان می دهند که این گوشی در رده قیمتی خود، از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی برخوردار می باشد. با توجه به اینکه نسخه جدید بنچمارک های آنتوتو و گیگ بنچ، نحوه امتیاز دهی خود را تغییر داده اند، متاسفانه امکان مقایسه دقیق قدرت پردازشی این تراشه با سایر رقبا وجود ندارد. اما با توجه بنچمارک گرفته شده از نسخه قبلی آنتوتو می توان گفت که قدرت پردازشی تراشه ردمی نوت 8 پرو هنگام ترکیب CPU و GPU قابلیت رقابت با تراشه های قدرتمندی چون اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 را دارد.

در زمینه پردازش گرافیکی اما، قدرت تراشه مدیاتک Helio G90T به خوبی اسنپدراگون 845 نمی باشد؛ ولی به راحتی می تواند رقبای هم رده قیمتی با ردمی نوت 8 پرو را شکست دهد و عملکرد بسیار خوبی در اجرای انواع بازی ها در اختیار بگذارد.

نکته آخری که در قسمت سخت افزار باید به آن اشاره کنیم، عملکرد بسیار خوب ردمی نوت 8 پرو در زمینه کنترل حرارت می باشد که به لطف استفاده از سیستم خنک کننده محفظه بخار، به تحقق پیوسته است. اگر به زبان ساده تر بخواهیم این سیستم خنک کننده را شرح دهیم؛ به مانند یک محفظه بخار با روکش مسی می ماند که روی قسمت های مهم پردازنده قرار گرفته است. زمانی که پردازنده شروع به گرم شدن کند، مایع درون محفظه تبدیل به بخار شده و به قسمت سرد لوله مسی منتقل می شود و این بخار در قسمت سرد لوله، مجددا تبدیل به مایع شده و با تکرار این روند، از گرم شدن بی رویه تراشه، جلوگیری خواهد شد.

نتیجه گیری

یک بار دیگر باز هم Xiaomi توانست عملکردی فراتر از انتظار ارائه دهد. این بار با ردمی نوت ۸ پرو به رقابت آمد تا بازار گوشی‌های میان رده را همچنان در کنترل خودش نگه دارد. این گوشی با ارائه قابلیت‌هایی فراتر از ارزش اقتصادی خود توانسته با جاه طلبی بسیار حتی برای برخی از پرچمدارهای بزرگ نیز خط و نشان بکشد. تقریبا هیچ نکته‌ آنچنان بزرگ و چشمگیری در این گوشی برای گله و شکایت وجود ندارد. داشتن لنز ۶۴MP یک قدم رو به جلو برای آن بود که با اضافه کردن دو لنز جدید برای عکاسی مایکرو یک قابلیت نه چندان رایج را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این گوشی با داشتن باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد که از عملکرد آن شگفت زده خواهید شد. سایر ویژگی‌های این گوشی مثل رابط کاربری، طراحی و سرعت پاسخگویی به نیازهای شما به خاطر سخت افزار قابل قبول، از دیگر ویژگی‌های برتر ردمی نوت ۸ پرو محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی محکم و پنل‌های دوجداره گوریلا گلس 5
  • پنل نمایش ال‌سی‌دی روشن
  • استفاده از چیپست سریع و کارآمد هلیو G90T مدیاتک
  • عمر باتری بی نظیر
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسل تصاویر عالی در روز و شب می‌گیرد.
  • دوربین سلفی نیز واقعا خوب است.
  • کیفیت بالای دوربین فیلمبرداری.

معایب

  • دوربین‌های فوق عریض و ماکرو اصلا کیفیت ندارند.
  • کیفیت ویدئوهای فول اچ‌دی می‌توانست بیشتر باشد.
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ردمی نوت 8 پرو ,بررسی گوشی ردمی نوت 8 پرو ,گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو ,قیمت گوشی ردمی نوت 8 پرو ,خرید گوشی ردمی نوت 8 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 81 تاريخ : دوشنبه 5 خرداد 1399 ساعت: 18:49